Uitlenen / verhuren Navigatie

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Stoffel

Uitlenen / verhuren Navigatie

Ongelezen bericht door Stoffel »

Beste forum genoten,

Onder het motto nooit geschoten is altijd mis: Ik ga 15-18 september toeren in de Ardennen met vader en zwager. Nu hebben wij nog niet de luxe van een navigatie apparaat, maar verhalen zat gehoord hoe prettig het is om bij je te hebben. Ik rij motor alleen als woon-werk verkeer dus voor mij een dure aanschaf, vandaar mijn wellicht brutale vraag. Is er iemand op dit forum die het aandurft om de zijne voor een weekend uit te lenen / verhuren?

Ben erg benieuwd, anders tips naar zakelijke verhuurders ook zeer welkom!
Stoffel
doov650

Re: Uitlenen / verhuren Navigatie

Ongelezen bericht door doov650 »

Wat voor baan heb jij als je voor woon/werk naar de Ardennen moet?
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3300
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Uitlenen / verhuren Navigatie

Ongelezen bericht door HansD »

Stoffel schreef:Beste forum genoten,

Onder het motto nooit geschoten is altijd mis: Ik ga 15-18 september toeren in de Ardennen met vader en zwager. Nu hebben wij nog niet de luxe van een navigatie apparaat, maar verhalen zat gehoord hoe prettig het is om bij je te hebben. Ik rij motor alleen als woon-werk verkeer dus voor mij een dure aanschaf, vandaar mijn wellicht brutale vraag. Is er iemand op dit forum die het aandurft om de zijne voor een weekend uit te lenen / verhuren?

Ben erg benieuwd, anders tips naar zakelijke verhuurders ook zeer welkom!
Stoffel
Afgezien of iemand dit wil doen: heb je een navigatie-steun op je motor zitten? Die heb je echt nodig, en deze zijn specifiek voor het type navigatie en motor bijv. Garmin 550 steun voor R1100RT, of Garmin 660 steun voor R1200RT etc. Hoe ga je dat dan doen?

Hans
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: Uitlenen / verhuren Navigatie

Ongelezen bericht door jaybmw »

En wil je met een geleend toestel alleen op de pijl rijden dan? Je hoort immers geen instructies als je geen speakers in je helm hebt.Ik vind het eigenlijk een onmogenlijke vraag.Beter is sparen en alles compleet zelf aan te schaffen en je wilt NOOIT meer zonder! _004

Je hebt zoveel mogenlijkheden qua downloaden van routes,eigen routes delen via de pc ect ect. Het heeft me zo'n 1200 euro bij elkaar gekost,maar als je een 550 of een nieuwere zumo pakt ipv origineel BMW en een scalaset in je helm ipv een BMW-set ben je goedkoper uit.Hoe de prijzen van TOmTom zijn weet ik niet?

Ben benieuwd of er iemand helm,navisteun en apparaat wilt uitlenen... _001 .

Zeker als je meer gaat toeren/vacanties is het erg fijn om met navi te rijden,maar net als vroeger routes op de rol of a-4 te zetten en met tanktas met kaart te rijden is ook romantisch! Heb ik 20 jaar gedaan met als gevolg dat je orientatie erg goed wordt en het inschattingsvermogen om soms anders te rijden ipv de kaart soms beter is! Door schade en schande wijzer geworden,dat wel....

Succes! [groet] Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: Uitlenen / verhuren Navigatie

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

En hoe zit je met de stroomvoorziening?
Ik heb die van mij mooi weggewerkt op de motor, die ga je er niet zo even uithalen.
Dan eindigt een ritje dus met een lege accu. En dan? _002
Gebruikersavatar
Robin0341
Berichten: 354
Lid geworden op: 14 jul 2010, 22:39
Type: R1200RT
Land: NLD
Woonplaats of omgeving: Ermelo

Re: Uitlenen / verhuren Navigatie

Ongelezen bericht door Robin0341 »

Maar.......als je ondanks alle reacties er toch één wilt huren:

http://www.gps-garmin.nl/verhuur.html

Kost je wel 75 euro voor een week. Montage en demontage kost er nog eens 75 euro. Krijg je er ook nog een oortje bij voor de gesproken instructies.
Zelf monteren kan natuurlijk ook. Of een 'slimmerik' op dit forum vragen die dan wellicht gelijk de software op je computer kan zetten, zodat je al wat voorbereide routes in de Zumo kan zetten (met alle uitdagingen van diverse software- en kaartversies natuurlijk).

Echter, als je er eenmaal mee gewerkt hebt wil je waarschijnlijk niet anders meer en zul je er zelf toch één aanschaffen. Wel een rib uit je lijf overigens.
Maak in dat geval een deal met de verhuurder, zodat je het huurbedrag terugkrijgt _004

Veel plezier in de Ardennen.
Stoffel

Re: Uitlenen / verhuren Navigatie

Ongelezen bericht door Stoffel »

Goedemorgen Forumgenoten,

Dank voor de feedback, allemaal ongetwijfeld goed bedoelde reacties, alhoewel er nu meer problemen zijn dan waarmee ik begon. Even goede vrienden het was een open vraag en niemand is iets verplicht, het leek me een optie. Niet iedereen gaat dat weekend toeren en misschien is er net zo'n romanticus als ik en denkt voor een mooi wijntje voila neem maar mee!

Dat van die kaarten lijkt me wel wat, bij elk terrasje even stoppen en kaart bekijken onder genot van een koffie. Over romantiek gesproken, daaruit is het wel het idee geboren om de vraag te stellen. Zelf heb ik twee jaar geleden mijn spare motronic uitgeleend aan een heer op dit forum. Ook hij dacht je weet maar nooit. De meneer nooit eerder gezien, hij had een ondefineerbaar probleem met zijn motor en wilde de mogelijkheid kapotte Motronic uitsluiten en ik kon hem helpen. Neem maar mee ik krijg hem wel een keer terug. Was overigens niet de oplossing dus kreeg mijn Motronic keurig terug met een lekker drankje als dank. Heerlijk als vertouwen wordt beloond.

Over oplossingen gesproken: universeel stuur tasje en je hebt een veilige bevestiging. Ik heb een bluetooth set in mijn helm (niet dat ik die navigatie tijden zou willen horen, pijl is meer dan genoeg). Net als jullie heb ik een RT waar standaard 12 volt aansluitingen voorradig zijn. Inderdaad wel een verloop stekkertje nodig en laat ik die net hebben. Er was wel een beetje over nagedacht.

Ik ga eens kijken wat internet bundel in buitenland kost. Neem ik mijn telefoon + GPS mee, ook nog eens muziek included!

Gegroet,
Stoffel
Laatst gewijzigd door Stoffel op 30 aug 2011, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Stoffel

Re: Uitlenen / verhuren Navigatie

Ongelezen bericht door Stoffel »

doov650 schreef:Wat voor baan heb jij als je voor woon/werk naar de Ardennen moet?
Haha mooie pot. _004 nee ik werk helaas niet in de Ardennen. Rij wel Utrecht - Rotterdam dagelijks op de brommeRT
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Uitlenen / verhuren Navigatie

Ongelezen bericht door Baird »

Afgezien van wel/niet uitlenen en de aansluitingen. Je hebt gewoon tijd nodig om met dit soort spul om te kunnen gaan: thuis op de computer met het maken en controleren van routes en daarna uploaden naar de gps en testen; vervolgens moet je leren omgaan met het specifieke apparaat en het op de motor kunnen bedienen en vooral het leren interpreteren van de informatie die je op je afkrijgt. Velen die beginnen met navigatie systemen kijken even de kat uit de boom en gaan het rustig uitproberen in bekend gebied, dus om dan meteen te beginnen met je vakantie, in enigszins vreemd gebied, met een voor jou onbekend apparaat en zonder ervaring met nav.syst. lijkt me wat opportuun. Als het geld een probleem is kijk eens of Waypoint een goed en gebruikt apparaat voor je heeft, de mijne is 6 jaar oud en ik kom door heel Europa met dat ding.

Ik wens je in ieder geval een mooie rit door de Ardennen!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Stoffel

Re: Uitlenen / verhuren Navigatie

Ongelezen bericht door Stoffel »

Gelukkig ben is van de snackbar generatie en ben ik niet vreemd met navigatie apperatuur. Een van mijn reisgenoten heeft een optie op een tomtom rider dus wellicht gaan we het toch eens proberen. Laat wel weten hoe het bevallen is!
Erteetje

Re: Uitlenen / verhuren Navigatie

Ongelezen bericht door Erteetje »

Stoffel schreef:Gelukkig ben is van de snackbar generatie en ben ik niet vreemd met navigatie apperatuur. Een van mijn reisgenoten heeft een optie op een tomtom rider dus wellicht gaan we het toch eens proberen. Laat wel weten hoe het bevallen is!
Ik zat net heel geamuseerd de hele discussie te lezen. Je hebt nogal wat teweeg gebracht met je vraag :D :D :D
Dat "leren omgaan met een navigatiesysteem" valt naar mijn mening wel mee. Bijna iedereen heeft (al is het dan in de auto) wel eens zo'n ding bediend, en als je daarbij een heeeel klein beetje affiniteit hebt met moderne techniek (navi, smartphones of computers) ben je er, onder het genot van een wijntje, wel uit voordat je de kans hebt om dronken te worden :D :D :D

Ik ben benieuwd naar je ervaringen op navi gebied.

Luc
Dave

Re: Uitlenen / verhuren Navigatie

Ongelezen bericht door Dave »

Nu dit onderwerp een kickje gekregen heeft ben ik ook wel nieuwsgierig naar je ervaringen Stoffel... Is het nog gelukt met de TomTom of ben je nog aan een Garmin gekomen???

Groet,

Dave
Gesloten

Terug naar “Over: GPS en navigatie”