ximage gamin doet het niet (meer)

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
rendl
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jan 2011, 18:54
Type: R1200RT
Bijz: nog niets
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Almere
Locatie: Almere

ximage gamin doet het niet (meer)

Ongelezen bericht door rendl »

Hallo Garmin gebruikers, Ik heb gisteren mijn Garmin zumo 660 geupdate met versie 2012.30 met de flistpaalen en andere POI, toen ik klaar was wou ik nog even met de XIMAGE de opstart logo veranderen maar als ik op zoek devcice klik verschijnt een melding some device wher not found en ik moet de kabel aansluiten en opnieuw proberen. ik had alles aangesloten en als ik naar de garmin site ga dan werd mijn toestel ook gevonden, maar ximage vind mijn garmin nog steeds niet . Nu zag ik dat het proggy uit het jaar 2005 is en ik heb win7 uit het jaar 2011. Wie heeft een andere optie om het opstart logo te veranderen. gr, Rein
Dave

Re: ximage gamin doet het niet (meer)

Ongelezen bericht door Dave »

Hoi Rein,

Ximage is een programma voor de Streetpilot III generatie navigatiesystemen. Dus inderdaad van een aantal jaren geleden...

Tegenwoordig kun je het opstartscherm eenvoudig aanpassen in de menu-instellingen van je Garmin. Wel moet je er voor zorgen dat het plaatje op de SD kaart staat. Maar wellicht levert zoeken op dit forum ook wat op. Ik heb het al eens eerder voorbij zien komen hier.

Succes!

Dave
Gebruikersavatar
scan
Berichten: 753
Lid geworden op: 14 jul 2011, 17:39
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Re: ximage gamin doet het niet (meer)

Ongelezen bericht door scan »

Volgens mij kon je alleen bij de Zumo 550 de opstartlogo's aanpassen. Op de 660 heb ik dat tot nu toe nog niet kunnen vinden.
Wie weet is er een slimmerik die het (uit)gevonden heeft.
Dave

Re: ximage gamin doet het niet (meer)

Ongelezen bericht door Dave »

Dat moet door een JPG afbeelding in de fotomap te plaatsen en van daaruit kun je dan een foto selecteren en instellen als splashscreen.

Volgens de mannen uit Notter dan... Ik heb geen ervaring met de 660, ik ben volkomen gelukig met de 550.
Gebruikersavatar
rendl
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jan 2011, 18:54
Type: R1200RT
Bijz: nog niets
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Almere
Locatie: Almere

Re: ximage gamin doet het niet (meer)

Ongelezen bericht door rendl »

ik heb net de het bestand zumo_splash_bmw.jpg in de JPG dir gezet en de zumo opgestart. Toen ben ik naar extra > pijtje naar beneden Fotoalbum da heb ik het bestand aangeklikt en op Info getoetst. da heb ik de keuze om het foto weer te geven als ik de zumo aanzet. ik heb dit naturlijk gedaan en het werkt. als ik nu mijn zumo opstart dan zie ik het opsart logo van Honda, Maar ik moet natuurlijk bmw kiezen. Alleen de echte motor rijders rijden met een BMW. :D Nog bedankt voor jullie hint. _004
Gesloten

Terug naar “Over: GPS en navigatie”