Stukje veluwe

Je eigen RT video, gebruik hiervoor YouTube . . . .

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
mhovens
Berichten: 294
Lid geworden op: 20 nov 2009, 10:40
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Almere
Contacteer:

Stukje veluwe

Ongelezen bericht door mhovens »

Stukje veluwe als teaser voor de najaarsrit op het werk.
[youtube]P8u3h3Mq9PM?hd=1[/youtube]
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Stukje veluwe

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Mooooi.... _004
Dave

Re: Stukje veluwe

Ongelezen bericht door Dave »

Het blijft een van de mooiere stukjes Nederland... smul...
Gebruikersavatar
BertL
2024
2024
Berichten: 835
Lid geworden op: 24 jul 2009, 16:58
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen
Locatie: Ommen

Re: Stukje veluwe

Ongelezen bericht door BertL »

Route ziet er mooi uit. Is de route ook beschikbaar voor Garmin/Tomtom of valt het geheel onder sectie Stiekum ?
GrTz
BertL
Gebruikersavatar
mhovens
Berichten: 294
Lid geworden op: 20 nov 2009, 10:40
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Almere
Contacteer:

Re: Stukje veluwe

Ongelezen bericht door mhovens »

Bertl,

Na dat wij gereden hebben heb ik de route voor je in garmin en tomtom format. Ondertussen heb ik wel een leuke poster Big RT Smile

Afbeelding
Gebruikersavatar
BertL
2024
2024
Berichten: 835
Lid geworden op: 24 jul 2009, 16:58
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen
Locatie: Ommen

Re: Stukje veluwe

Ongelezen bericht door BertL »

Mijn dank is groot. Veel rijplezier alvast.
GrTz
BertL
Gebruikersavatar
mhovens
Berichten: 294
Lid geworden op: 20 nov 2009, 10:40
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Almere
Contacteer:

Re: Stukje veluwe

Ongelezen bericht door mhovens »

Na voorbeeld van Marruk nog een stukje editing gedaan
[youtube]yACTjcUv96c&hd=1[/youtube]
Inspector Gadget

Re: Stukje veluwe

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Leuk! _004

Alleen nu moet je natuurlijk niet verbaasd zijn als er "opeens" en "spontaan" op de 13e een hele rits RT's komen opdagen. :lol:
Gebruikersavatar
mhovens
Berichten: 294
Lid geworden op: 20 nov 2009, 10:40
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Almere
Contacteer:

Re: Stukje veluwe

Ongelezen bericht door mhovens »

Thanks, er staan sowieso al 12 BMW's waarvan 5 RT's in de deelnemerslijst
Gebruikersavatar
mhovens
Berichten: 294
Lid geworden op: 20 nov 2009, 10:40
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Almere
Contacteer:

Re: Stukje veluwe

Ongelezen bericht door mhovens »

[youtube]cyK4SX5wHeM[/youtube]

Volledig gemonteerd, alleen muziek er af moeten halen van de platenmaatschappijen grrrrr. Zal nog lang duren voordat ik hier overeen ben. Vooralsnog ga ik geen CD's meer kopen, ben klaar met die gasten.
Inspector Gadget

Re: Stukje veluwe

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik weet van het feit dat YT automatische muziekherkenning heeft, en dan een link plaatst naar iTunes e.d.
Of ze sturen je via een "gebruiker" de vraag in de trend van "goh, leuke opname, maar van wie is die muziek?" etc.

En ze jou een waarschuwing geven dat auteursrechtelijk beschermde muziek gedetecteerd is, waardoor de opname niet in alle landen te zien zal zijn.

Uit jouw reactie begrijp ik dat het bij jou iets anders is gelopen cq. gegaan? _001
Gebruikersavatar
mhovens
Berichten: 294
Lid geworden op: 20 nov 2009, 10:40
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Almere
Contacteer:

Re: Stukje veluwe

Ongelezen bericht door mhovens »

Gelijk werden nummers herkend en wereldwijd het geluid geblokkeerd. Je kunt dan nog vervangen door middel van audioswap maar dat is niet echt een alternatief ergo mijn laatste filmpje. Of je kunt bezwaar aantekenen wat onmiddellijk leid tot aantekening op je account dat je niet betrouwbaar te boek staat. Ik vergeet bijna de de royalty free muziek, daar wordt je ook niet vrolijk van of je moet 20 euro per nummer betalen. Ik maak deze filmpjes te eerste voor mij zelf, ik vind het leuk om te doen. Daarna voor diegene die de rit gereden. Dus YT is enkel een middel om het bij hun te krijgen en mogelijk nog andere mensen te laten kijken. Voor mij is het niet de bedoeling er geldelijk gewin uit te krijgen of als alternatief voor de door de copyright eigenaar verspreide media. De eigenaar zou eigenlijk blij moeten zijn dat er via dit filmpje weer aandacht is voor zijn muziek waardoor iemand misschien overweegt het te kopen. Ik snap dat dit wettelijk allemaal lastig in elkaar zit, maar de platenmaatschappijen hebben hier zelf debet aan. Ik maak dus nu voor de liefhebbers gewoon een DVD.

PS ik heb ook nog niet kunnen vinden waar je kunt vragen of je bepaalde nummers mag gebruiken.
Inspector Gadget

Re: Stukje veluwe

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

(c) is altijd een lastige bij dergelijke diensten;
In NL is er natuurlijk ook de auteurswetgeving e.d. maar de handhaving cq. afdwingen daarvan is wettelijk niet geheel waterdicht en/of het afdwingen is, ehm, coulant.

YT is een Amerikaanse dienst onder Amerikaanse wet- en regelgeving.
En die zijn aangaande zaken rond auteurswetgeving flink wat strenger en strikter in de handhaving.

Dat zou binnen YT wel wat duidelijker kunnen en mogen worden aangegeven, denk ik.

Maar je kunt wel een eenvoudige stelregel aanhouden;
Elke muziek (en videomateriaal) die je kunt aanschaffen in de winkel of online, is auteursrechtelijk beschermd.
Daarom betaal je daar ook voor, een deel "transport en behandelingskosten" en een deel Buma/Stemra.

Je kunt dit voorkomen door muziek te gebruiken die je zelf maakt of muziek waarop geen auteursrechten zijn.
Zoals Creative Commons e.d.

Echter, Buma Stemra is van mening dat er geen rechtsvrije muziek bestaat, iemand heeft het gemaakt en is dus de principale eigenaar.

Maar, je kunt wel proberen "smaakvolle" (in de breedste zin van het woord :roll: ) muziek te vinden op: (bijvoorbeeld!)
http://www.soundtaxi.net/
http://freeplaymusic.com/
http://www.tribeofnoise.com/

Kortom, er is weldegelijk een redelijk acceptabele oplossing mogelijk voor jou! ;)
(en anders moet je de muziek heel zacht verwerken in je YT opname en de boxer roffels iets harder laten klinken, dat werkt volgens mij op een gegeven moment ook wel)
Gebruikersavatar
mhovens
Berichten: 294
Lid geworden op: 20 nov 2009, 10:40
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Almere
Contacteer:

Re: Stukje veluwe

Ongelezen bericht door mhovens »

Rob,

Ik wil je niet tegenspreken maar heb je de prijzen op de website gezien, dat zijn geen aardigheidjes meer. Maar goed ik denk dat als ik harder zoek wel iets vind daar heb je wel gelijk in.

Buma Stemra is een club die zich zelf verrijkt met inkomsten die eigenlijk naar de muzikanten zou moeten gaan lees hier maar eens:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... ssier.html
Inspector Gadget

Re: Stukje veluwe

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik begrijp wat je zegt, en inderdaad, het is niet mis als je het allemaal volgens de regels wilt doen.
Gebruikersavatar
mhovens
Berichten: 294
Lid geworden op: 20 nov 2009, 10:40
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Almere
Contacteer:

Re: Stukje veluwe

Ongelezen bericht door mhovens »

Gesloten

Terug naar “Stuur je RT filmpje in”