Garmin streetpilot 3

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Skippy
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 nov 2011, 19:26
Type: R1100RT
Bijz: 1996
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Petten
Locatie: Petten

Garmin streetpilot 3

Ongelezen bericht door Skippy »

Beste mensen, allereerst de beste wensen.

Ik overweeg een gebruikte Garmin streetpilot 3 aan te schaffen, dit is een al wat ouder model zonder touchscreen en met 6 AA accuś

Ik kies bewust voor een goedkopere oudere navigatie gezien ik een stevige basiswegenkennis bezit en hem hoofdzakelijk voor tourtochten wil gebruiken, voor de auto heb ik een gewone TomTom, echter deze is niet waterdicht en met handschoenen aan absoluut niet te bedienen.
Weet iemand ook of de routes welke op internet staan en bv ook de route van het komend treffen in de Garmin te zetten zijn?.
Hans
Dave

Re: Garmin streetpilot 3

Ongelezen bericht door Dave »

Ha, mooi dat er nog SpIII's gebruikt worden!

Om met het laatste te beginnen, de routes van het forum komen ook als GPX, dus geschikt voor import in Mapsource en dus voor de GPS. Ik weet even niet meer of het direct op de Sp kan... Waar je wel op moet letten is dat je deze software erbij koopt (samen met de GPS dus), met de goede kaarten (City Navigator). De kaarten zijn een tijd geleden van formaat gewijzigd en niet alle Garmin routes zul je dus zomaar op het geheugenstokje kunnen zetten... Kaarten zijn dus ook per definitie verouderd en omdat de SPIII geen snelle rekenaar is kan je dat soms op onverwachte plaatsen brengen ;) .

Voor meer informatie zou je het forum van Waypoint kunnen raadplegen: http://forum.gps.nl

De GPS is overigens ook aan te sluiten met de goede kabel op de 12v van de motor!

Succes met je keuze.
Inspector Gadget

Re: Garmin streetpilot 3

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik heb mijn SPIII Deluxe (of beter: BMW Navigator) ook nog steeds en zo gemaakt dat deze door mede-rijders redelijk eenvoudig op hun motor geplaatst kan worden.
Vooralsnog geen route-problemen ondervonden, en ik gebruik de 2009 kaarten (dat is de laatste die Garmin zelf nog voor dit apparaat heeft uitgebracht).

De binnensteden en randgebieden wijzigen niet zo snel en volstaat het nog prima.

Je hebt inderdaad de City Navigator CD/DVD nodig, en eventuele speciale memory-kaart/plug (Garmin noemde dat toen Data-Card) adapter om aan je pc te hangen.
Die data-card is Garmin-eigen, en zijn er in verschillende afmetingen, maximaal 256 Mb. (oops)

Qua geheugen voor een route behoef je ook niet zoveel zorgen te maken:
Waypoints: 500
Tracklog points: 2000
Navigation routes: 50

Er zijn ook nog "open source" projecten waar je nieuwere kaarten kunt laden in oudere navigatie-apparaten waar geen kaarten meer voor beschikbaar zijn.
(bij jou houdt het vanuit Garmin echt op met de City Navigator Europe 2009) _002

Maar, net als vele (oudere) Garmin apparaten, dijk van een apparaat.
Met wat beperkingen, maar die heb ik ook na al die jaren. :roll: :lol:
Gebruikersavatar
Skippy
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 nov 2011, 19:26
Type: R1100RT
Bijz: 1996
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Petten
Locatie: Petten

Re: Garmin streetpilot 3

Ongelezen bericht door Skippy »

Bedankt, nu kan ik zien of ik een streetpilot 3 kan verkrijgen.

Hans
Inspector Gadget

Re: Garmin streetpilot 3

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Als ik je van advies mag dienen, is de Garmin 2820 in mijn optiek hét apparaat voor de motoRT rijdeRT.
En die kan je wel met de nieuwe/huidige kaarten gebruiken. _004

Maar dat is natuurlijk ook een ander prijsplaatje dan.
ciske
Berichten: 486
Lid geworden op: 27 dec 2011, 02:20
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GSA
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: twente

Re: Garmin streetpilot 3

Ongelezen bericht door ciske »

Ik heb nog een complete Garmin Streetpilot III de Luxe werkloos in de kast liggen. Compleet met de software, PC-aansluitkabels etc.
Ook een Touratech houder heb ik er nog bij.

Laat maar weten of je belangstelling hebt.

gr v Ciske
Gesloten

Terug naar “Over: GPS en navigatie”