Inmiddels besteld! Fleecevest oid voor onder motorpak

Aanbevelingen, ervaringen, nieuwtjes over kleding, laarzen, handschoenen enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Marianne
Berichten: 467
Lid geworden op: 05 mar 2009, 18:40
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Scherpenzeel (Gld)
Locatie: Scherpenzeel

Inmiddels besteld! Fleecevest oid voor onder motorpak

Ongelezen bericht door Marianne »

Ja, ik weet het, ik ben een vrouw en heb het gauw koud.

Maar ik wil toch een vraag stellen. Ik zoek voor onder mijn motorjas een soort vest dat comfortabel en warm is. Ik draag nu vaak een gebreid vest onder mijn jas, maar dit voldoet toch niet helemaal. Ik heb ook de wintervoering al in mijn jas, maar helaas nog niet warm genoeg. _001
Laatst gewijzigd door Marianne op 13 jan 2012, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Marianne

Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
Gebruikersavatar
Wildripper
Berichten: 487
Lid geworden op: 15 dec 2008, 14:36
Type: R1200RT
Land: Tsss echt niet
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn

Re: Fleecevest oid voor onder motorpak

Ongelezen bericht door Wildripper »

Misschien een verwarmd vest van gerbing.
Zümo XT
Bostich10

Re: Fleecevest oid voor onder motorpak

Ongelezen bericht door Bostich10 »

Ik zelf heb een fleece vest (ongevoerd).
Als je een gevoerd fleecevest aan zou doen dan is (denk ik) jouw probleem opgelost.

Die vesten zijn overal te koop (het mijne komt van Bever sport (Meindl))
Das gewoon goed spul.

Een (wat dikker) sweatshirt) is ook erg goed. _004


Groet,
B10
Brommertje114

Re: Fleecevest oid voor onder motorpak

Ongelezen bericht door Brommertje114 »

Verwarmd vest is zeker geen verkeerd idee.

Wat mij altijd warm hield:
- op het blote lijf een setje thermo-ondergoed van Odlo (er zijn twee versie's waarbij de ene versie "gewoon" is en de ander wat extra dikte heeft op de kou-gevoelige plaatsen als voorkant, schouders, onderrug, kruis, schenen en enkels);
- daar overheen een dun shirt (met lange of korte mouwen) van zgn. "technisch materiaal", zoals een wielrenshirt;
- daar overheen een fleece-vest, eventueel met een windbreaker-laag erin;
- als het èrg koud was tussen shirt en vest een heel dunne wollen trui;
- en als laatste het pak zelf, al dan niet met de wintervoering (ls je de voering er nu al in hebt zitten, gewoon laten zitten en de wollen trui vergeten...).

Het principe is veel dunne laagjes van materiaal dat lucht vasthoudt. Het voordeel van het Odlo ondergoed is dat het de eerste laag op het vel droog houdt. Maar er zijn ongetwijfeld andere merken die hetzelfde doen... ik heb alleen ervaring met dat merk. Lidl verkoopt soms ook thermo-ondergoed en dat schijnt ook best te werken... en dan koop je een heel setje voor de prijs van een Odlo-broek. :roll:

[groet]
Eric
Ropdam

Re: Fleecevest oid voor onder motorpak

Ongelezen bericht door Ropdam »

Ik sluit me aan bij brommertje, laagjes en technische kleding zijn erg goed en warm, ik heb het eigenlijk nooit koud, rijd nu metbtshirt onder motorjas met thermovoering (vandaag). Als het wat kouder wordt doe ik een fleecejas of softshell aan.
Fleece kan je in verschilende diktes krijgen bij de beter buitensport winkels.
Gr,
Richard
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 763
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, import (D)
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: Fleecevest oid voor onder motorpak

Ongelezen bericht door siebke »

Hallo Marianne,

Het voordeel van meerdere (dunne) lagen is tevens dat je tussendoor wat uit en aan kunt gooien, afhankelijk van de grillen van de weersgoden. Nadeel kan wel het mindere draagcomfort zijn door die verschillende lagen kleding. Mijn eega en duo raadplegend heeft zij het over het algemeen aangenaam warm met een niet al te dikke fleecetrui (van HN bij ANWB) over een coolmax ondershirt, al dan niet gecombineerd met de uitneembare binnenvoering. Maar ze gaat ook nog eens vrijwel helemaal schuil achter mijn torso. Een vest heeft m.i. het nadeel dat de rits een koudebrug kan betekenen.

Groet,

Henk
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Gebruikersavatar
BertL
2024
2024
Berichten: 835
Lid geworden op: 24 jul 2009, 16:58
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen
Locatie: Ommen

Re: Fleecevest oid voor onder motorpak

Ongelezen bericht door BertL »

Hallo Marianne,
Heb je al eens in een ruitersportzaak gekeken naar een bodywarmer ?
In verschillende diktes en lengtes en al dan niet de rits afgeschermd ivm koudebrug.
Succes !
GrTz
BertL
renebeamer

Re: Fleecevest oid voor onder motorpak

Ongelezen bericht door renebeamer »

Hallo Marianne,

Onderschrijf veel van de aanbevelingen hier. Belangrijk als eerste laag is goed passend (moet echt goed aanliggen op de huid) thermo ondergoed dat eventuele transpiratie afvoerd. Daaroverheen een fleece vest van Polarfleece (bv Mammuth). Dat vest moet een zg overlap hebben voor de rits zodat daar geen kou door komt.
Als je dan ook nog je thermolaag ik het pak hebt dan ben al een heel eind in de richting. Je kunt ook overwegen het een zg niergordel te dragen.
Verder opletten dat je jack goed aansluit op de broek als je zit. Soms helpt het een heuptas met een riem die om het pak past te dragen.

Een mooi 2012 motorjaar gewenst,

René
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Fleecevest oid voor onder motorpak

Ongelezen bericht door Bert M »

Hoi Marianne,

Ik rij zelf met de winter base layer van Rev'It met daarop het Polaris shirt van Rev'It. Heerlijke combi onder Gore Tex jas en je blijft er echt lekker warm in. Alleen als ik ga kofiie drinken bij wat oudere mensen (lees: mijn moeder van 74 met de kachel op standje magnetron) is het wel even puffen....

Groeten

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Gebruikersavatar
Marianne
Berichten: 467
Lid geworden op: 05 mar 2009, 18:40
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Scherpenzeel (Gld)
Locatie: Scherpenzeel

Re: Fleecevest oid voor onder motorpak

Ongelezen bericht door Marianne »

Wow, wat een fijne tips allemaal. Als ik nou alles opvolg heb ik het zeker niet koud meer. Big RT Smile

Ik ga al jullie tips nog eens op een rijtje zetten en kijken wat mij het meeste aanspreekt. _004 Bedankt alvast.
Groeten Marianne

Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
Brommertje114

Re: Fleecevest oid voor onder motorpak

Ongelezen bericht door Brommertje114 »

Maak inderdaad maar een selectie... want als je alles tegelijk probeert kom je waarschijnlijk je BrommeRT niet meer op Big RT Smile

[groet]
Eric
Gebruikersavatar
Robin0341
Berichten: 354
Lid geworden op: 14 jul 2010, 22:39
Type: R1200RT
Land: NLD
Woonplaats of omgeving: Ermelo

Re: Fleecevest oid voor onder motorpak

Ongelezen bericht door Robin0341 »

Bij Bever hebben ze sale op de wintersportkleding. Wellicht zit er iets voor je bij.

http://www.bever.nl/index.cfm
Gebruikersavatar
Marianne
Berichten: 467
Lid geworden op: 05 mar 2009, 18:40
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Scherpenzeel (Gld)
Locatie: Scherpenzeel

Re: Fleecevest oid voor onder motorpak

Ongelezen bericht door Marianne »

Ik ga zeker eens bij Bever kijken. Volgende week vrijdag moet ik weer naar school en de Bever zit er naast. Dus even na schooltijd maar even naar binnen. Ik hoop alleen dat de sale dan nog aan de gang is.
Groeten Marianne

Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
Brommertje114

Re: Fleecevest oid voor onder motorpak

Ongelezen bericht door Brommertje114 »

Dit is alvast een goeie om mee te beginnen!
Geen capuchon maar wel een hoge kraag, nauw sluitend en een truimodel dus geen "zwakke plek" in de bescherming. Ze verkopen het als tussenlaag dus er moet nog een thermoshirtje onder.
Alleen is de kleur wel èrg besmettelijk... :oops:

Je zou misschien van te voren even kunnen bellen of de sale ook voor de winkels geldt of alleen voor de webshop... voorkomt misschien een teleurstelling!

Succes met de keuze!

[groet]
Eric
Dave

Re: Fleecevest oid voor onder motorpak

Ongelezen bericht door Dave »

Met de ervaring van een vergelijkbaar shirt kan ik melden dat de hoge kraag niet lekker combineert met mijn buff. Of ik moet de buff eerder aandoen (dus onder dit shirt). Maar dat is binnen meteen heel warm, en als je ergens bent loop je even te hannessen (maar ik vind dat niet zo heel erg).

Die zwarte (vanaf maat M) is overigens niet zo besmettelijk.
Brommertje114

Re: Fleecevest oid voor onder motorpak

Ongelezen bericht door Brommertje114 »

Dave schreef:...Die zwarte (vanaf maat M) is overigens niet zo besmettelijk...
Dat er ook andere kleuren waren had ik niet eens gezien... :oops:
Zwart is ook nog warmer... daarom is 't echt goede thermo-ondergoed vaak donker van kleur!

[groet]
Eric
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4371
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Fleecevest oid voor onder motorpak

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Wow, Marianne, WAT een forum he? Ik zou ook gaan voor een Thermojack, die hadden we vroegah ook . . . . _004
Marianne schreef:Ik ga zeker eens bij Bever kijken. Volgende week vrijdag moet ik weer naar school en de Bever zit er naast. Dus even na schooltijd maar even naar binnen. Ik hoop alleen dat de sale dan nog aan de gang is.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Ropdam

Re: Fleecevest oid voor onder motorpak

Ongelezen bericht door Ropdam »

Het spul van Odlo is erg goed, wel mee gehad naar Finland in de winter was er erg blij mee.... overdag min 17 :) had het niet koud.
Ik heb me net getrakteerd op een elektrisch vestje/jasje, deze was in de aanbieding en ga het proberen was niet al te duur dus moet effe kijken wat je krijgt ze hadden overigens alleen maar Gerbing op de site staan dus daar zal het wel van zijn.
Ik houd niet zo van te veel kleding aan, je wordt zo net een michelin poppetje soms. :)
GRoet,
Richard
ps voor een ieder die geïnteresseerd is kan ik laten weten hoe hij bevalt.
Gebruikersavatar
Marianne
Berichten: 467
Lid geworden op: 05 mar 2009, 18:40
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Scherpenzeel (Gld)
Locatie: Scherpenzeel

Re: Fleecevest oid voor onder motorpak

Ongelezen bericht door Marianne »

Jos WRSM schreef:Wow, Marianne, WAT een forum he? Ik zou ook gaan voor een Thermojack, die hadden we vroegah ook . . . . _004
Ja, fijn hé, Jos? En dan bedoel ik dit forum
Ik ben nu zo langzamerhand door alle goeie tips de weg kwijt. Maar dat gaat zeker goed komen. Big RT Smile
Groeten Marianne

Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: Fleecevest oid voor onder motorpak

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Hoi Marianne,

Ik zou beginnen met een strak thermoshirt en voor de koude maanden met lange mouwen.
Als tussenstap hierover kan je ook altijd een skishirt met coll doen dan is gelijk je hals bedekt.
Daarover dan een fleecetrui of jacket. Of een sweatshirt van de betere kwaliteit.
Dan moet je het toch aardig warm krijgen met je jas er nog overheen.

Ik zelf heb een fleecejacket bodywarmer voor fietsen van Pearl Izumi. En die zit warm en winddicht.
Het voordeel van een bodywarmer is dat je mouwen van je armen niet te dik worden in je motorjas.
Dat rijd namelijk een stuk vervelender, minder bewegingsruimte.

Ik zou als ik jou was gewoon met 1 ding tegelijk beginnen en dan kan je zo kijken hoeveel je aan wilt hebben.
Als een soort opbouwsysteem.
Kou kan vervelend zijn maar niet meer bewegen is nog lastiger.

Succes en groeten,
RIchard
Gebruikersavatar
Marianne
Berichten: 467
Lid geworden op: 05 mar 2009, 18:40
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Scherpenzeel (Gld)
Locatie: Scherpenzeel

Re: Fleecevest oid voor onder motorpak

Ongelezen bericht door Marianne »

Dank allemaal.

@RIchard, ik draag nu al meerdere lagen, namelijk een gewoon hemd, een shirt met lange mouwen en een gebreid vest. En dan nog mijn motorjas met voering. :$ Ik zocht dus eigenlijk iets ivp het gebreide vest dat warmer is. Dus er zal in mijn mouwen niet veel extra bijkomen. Ik kan nu ook nog prima bewegen.
Wel moet ik niet te veel in mijn nek hebben, want daar heb ik last van. Ik draag ook nog een losse col.

Ik kwam wel in mijn kast nog thermohemden tegen en ga die ook uitproberen.

Maar met alle tips hier ga ik een heel eind komen. _004
Groeten Marianne

Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: Fleecevest oid voor onder motorpak

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Hoi Marianne,

Pearl Izumi een windstopper.
Een gebreid vest is wel lekker maar laat de wind door en ik denk dat je dat net wilt stoppen zodat je warm blijft.

Groeten,
RIchard
Gebruikersavatar
Marianne
Berichten: 467
Lid geworden op: 05 mar 2009, 18:40
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Scherpenzeel (Gld)
Locatie: Scherpenzeel

Re: Fleecevest oid voor onder motorpak

Ongelezen bericht door Marianne »

ja, inderdaad, zoiets. Wat is dit toch een fijn forum!
Ik ga morgen verder kijken. Dank je en weltrusten.
Groeten Marianne

Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
Gebruikersavatar
WernerB
Berichten: 841
Lid geworden op: 09 okt 2009, 14:50
Type: R1200RT
Bijz: Midland BT next/TomTom 550
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tholen
Locatie: Tholen

Re: Fleecevest oid voor onder motorpak

Ongelezen bericht door WernerB »

Hoi Marianne,

Even van vrouw tot vrouw:
Ook ik ben een kou-kleum! ;) Als basis draag ik een Craft windstopper-shirt met lange mouw en hoge hals. Daarover een gewone nauwsluitende wollen trui met aansluitende hals en dan pas mijn all-weather jack met thermo-voering. Onder mijn leren broek draag ik een dikke panty/legging en een gewone jeans.
Rond de hals een gewone buff die ik over mijn hoofd laat zitten, zodat alleen mijn gezicht vrij is en voor mijn nek een warme buff van fleece die ik helemaal uitrol zodat tocht geen kans heeft.
Eigenlijk heb ik dan in het geheel geen klagen! Alleen mijn handen worden zelfs in mijn winter-wanten koud! Ik overweeg om Werner te vragen om handvatverwarming te monteren.....

Succes! Enne....als je 's avonds koud thuiskomt is het toch heerlijk dat je partner de garage dan al voor je open heeft gedaan, je motor binnen zet en je even later kunt genieten van een hart-verwarmertje... Big RT Smile

Liefs,
Therese.
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marianne
Berichten: 467
Lid geworden op: 05 mar 2009, 18:40
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Scherpenzeel (Gld)
Locatie: Scherpenzeel

Re: Fleecevest oid voor onder motorpak

Ongelezen bericht door Marianne »

Hey Therese,

Leuk weer eens wat van je te horen. _004

Ik kan handvatverwarming ook sterk aanbevelen. Ik draag momenteel wel mijn gevoerde zomerhandschoenen, maar alleen met handvatverwarming. Ik vind winterhandschoenen niet fijn in de bediening van de handels. Maar de bovenkant van mijn handen zijn dan ook koud. Ik heb ook wel eens een tip gekregen om plastic (tank)handschoenen in de handschoenen te gaan dragen. Dan blijven je handen ook warm. Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd.

Mijn man zet wel de motoren in de schuur als we samen terugkomen. Maar dan staat de boel dus nog niet open. Als ik alleen weg ben, en hij is niet thuis, zet ik hem er zelf in, hoor. ;)

Ik heb mijn keuze toch laten vallen op een soort jas/vest, maar ben er nog niet helemaal uit welke. Die van die advertentie van Marktplaats is heel gaaf, maar helaas te klein voor mij, denk ik. Maar ik ga contact opnemen. En ik ga ook eens mijn thermohemden uitproberen, zeker voor de tijd dat ik nog niet geslaagd ben.

Fijn weekend!
Groeten Marianne

Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
Gebruikersavatar
WernerB
Berichten: 841
Lid geworden op: 09 okt 2009, 14:50
Type: R1200RT
Bijz: Midland BT next/TomTom 550
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tholen
Locatie: Tholen

Re: Fleecevest oid voor onder motorpak

Ongelezen bericht door WernerB »

Hoi Marianne,

Ik hoop dat je de goede en warme kledij kunt vinden. Ik ben in elk geval dik tevreden met die vocht-regulerende Craft-onderkleding die ook nog eens de lichaamswarmte vasthoudt. En voor het geld hoef je het niet te laten. Een shirt met lange mouw en hoge col kost rond de 50 Euro.

Even off-topic:
Kom je ook naar de nieuwjaarsreceptie? Kunnen we eens kennismaken. Lijkt me leuk.
Helaas zijn Werner en ik niet op het RT_Treffen . We zitten dan met onze beide zoons, schoondochter en kleindochter in Zuid-Engeland.

Met vriendelijke groet,

Therese.
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marianne
Berichten: 467
Lid geworden op: 05 mar 2009, 18:40
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Scherpenzeel (Gld)
Locatie: Scherpenzeel

Re: Fleecevest oid voor onder motorpak

Ongelezen bericht door Marianne »

Hoi Therese,
Dat gaat zeker wel lukken. Alleen ik heb nu wat minder haast, want we gingen vanmiddag een stukje toeren en ik kwam mijn binnenvoering van mijn jas in de kast tegen. :oops: Die zat dus toch niet in mijn jas. Dom, dom. Dus ik heb hem er gelijk ingeritst. Maar vandaag had ik ook een thermohemdje aan, en ik had het niet zo heel koud meer. Maar ik wil toch nog meer, dus ik ga zeker alle opties hier bekijken.

En nee, wij komen niet naar de Nieuwjaarsborrel, want we hebben iets van de Scouting. En ik weet ook nog niet zeker of wij wel naar het treffen gaan. We zijn nog aan het twijfelen. Vorig jaar was het wel grandioos, maar we hebben toen geen rit meegereden. En daar twijfel ik nu dus weer aan.

Dus we zullen elkaar nog even niet in het echt spreken, helaas. _002
Groeten Marianne

Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
renebeamer

Re: Fleecevest oid voor onder motorpak

Ongelezen bericht door renebeamer »

Hi Marianne,

Ik zie dat je al aardig onderweg bent. Mijn aanbeveling zou zijn nu nog een polar-fleece jack toe te voegen. Dat polar fleece is dichter geweven maar is zelf niet al te dik (geen michelin effecten) en toch heerlijk warm. Bijvoorbeeld http://www.zwerfkei.nl/kleding-dames/is ... ens-jacket.

Succes met je zoektocht,

René
roffel

Re: Fleecevest oid voor onder motorpak

Ongelezen bericht door roffel »

Hallo Marianne,
Veelal draag ik onder mijn motorjack een fleece jack van Nomad met een windshield dit is warm en compact op te bergen en makkelijk voor onderweg. Handig op lange afstanden als het wat later wordt in de avond of nacht.
Gebruikersavatar
Marianne
Berichten: 467
Lid geworden op: 05 mar 2009, 18:40
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Scherpenzeel (Gld)
Locatie: Scherpenzeel

Re: Inmiddels besteld! Fleecevest oid voor onder motorpak

Ongelezen bericht door Marianne »

Bedankt allemaal voor de vele, meest uitlopende tips. Hieruit blijkt maar weer hoe veel mensen met je mee willen denken. _004

Maar dankzij een tip via een privébericht heb ik een jas/vest bij Louis in de uitverkoop besteld. We blijven tenslotte Hollanders hè?! Big RT Smile
Groeten Marianne

Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
Gesloten

Terug naar “Over: Motorkleding”