map source werkt niet meer

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

map source werkt niet meer

Ongelezen bericht door jaybmw »

Wie kan me een tip geven om map source weer op gang te helpen aub? Heb alles opnieuw op de pc gezet ivm traag en virus.Kaart is ontgrendeld maar in de linkse kolom staat citynavigator niet afgebeeld zodat ik niet kan werken met mapsource.Telkens als ik een route bewerk en deze naar de bmw-nav4 stuur wil deze alles opnieuw berekenen omdat er geen kaartmateriaal vanuit mapsource meegaat???

Heb al veel geprobeerd maar niets lukt me en ook de update naar 6.16.3 dus niet,oude versie nl de 6.16.1 is ontgrendeld maar zie ik niet bovenaan in kaatlijst staan.Wat doe ik fout en wat moet ik doen?? :( en ook _003 .Maar vooral _001 !

Graag een tip om het zaakje weer draaiend te maken,want de help-desk is dicht als ik terug ben van mijn werk.

Groet Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: map source werkt niet meer

Ongelezen bericht door jaybmw »

Als je me zegt hoe de nieuwe kaart te downloaden is... Zelfs dit loopt vast! Ik wil 6.16.3 downloaden en dit lukt me niet.En als ik alles wis mbt map source software moet ik dan weer ontgrendelen enz? Heel erg frustrerend Rob,denk dat ik maar verlof neem en de help-desk ga raadplegen. Zit werkelijk met de handen in het haar.Maar alles komt goed als je de juiste weg weet.Zit ook te denken aan een life-time abb zodat alles 100% matcht tussen de navi 4 en pc.

Hopenlijk heb ik zeer binnenkort een werkende BMW4..

Grtn Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: map source werkt niet meer

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Heb je al geprobeerd City Navigator (het kaartmateriaal dus) opnieuw te installeren? Ik vermoed dat bij het terugzetten van de bestanden CN niet goed geïnstalleerd is of op een plaats staat die Mapsource niet verwacht. Basecamp gebruiken zal dan wsch. ook niet veel helpen.
Opnieuw installeren en daarna ontgrendelen) zal mogelijk het probleem oplossen.

Tip: download het programma GMTK van JaVaWa (http://www.javawa.nl). Een zeer handig tool om kaart backups te maken (voor de volgende keer...), kaarten te verplaatsen, etc.
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: map source werkt niet meer

Ongelezen bericht door Baird »

Samenvattend van de bovenstaande opmerkingen:
Je hebt de kaarten opnieuw geïnstalleerd: Vertel Mapsource via Bewerken/Voorkeuren/Bestandslocatie waar je de kaarten neergezet hebt. Als dat lukt zul je ze ook te zien krijgen in het tabje in Mapsource ( of anders via Beeld/Overschakelen naar product).
Volgende stap is dat de kaartversie op de navigator de zelfde moet zijn als op de pc, ik weet niet hoe je de kaarten update op je bmw-nav4/zumo660, het handboekje zou daar duidelijkheid over moeten geven.

Pas als je die stappen in deze volgorde gedaan hebt zal het spul werken. Probeer dit en meldt bij welke stap het misgaat, dan kunnen we verder kijken. Later kun je dan altijd nog kijken welke programma's beter zijn of goede backups maken _004

we horen van je
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: map source werkt niet meer

Ongelezen bericht door jaybmw »

@baird:

Als ik via bewerken/voorkeuren bestandslocatie aanklik zie ik nergens het kaartmateriaal !? Als ik op hulpprogamma's klik staat er city navigator europe 2011.1 en daarbij de status ontgrendeld.Dus dat is o.k. maar ik weet werkelijk niet hoe of wat ik moet doen met mijn beperkte pc know-how.Zit inmiddels al 30 min in de wacht bij garmin dus dat schiet echt niet op! En dat terwijl ik zelfs eerder van het werk weggegaan ben om de help-desk te bellen.This sucks _003 .

Zou zo graag voor het w.end weer willen knutselen met de comp. en garmin,maar ja.....

Misschien weet jij nu ietsje meer en anders ben je van harte welkom hoor! :D .Je weet me te wonen.Ook zou ik evt alles kunnen verwijderen en opnieuw inst maar ontgrendeld lijkt me al op weg naar goede installatie?

Groet Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: map source werkt niet meer

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Ik kan alleen maar de tip van dutchmidiman herhalen: programma's (mapsource & city navigator) de-installeren en daarna met behulp van de originele software DVD opnieuw installeren. Als je dit doet, hou dan eens bij wat er gebeurt en welke foutmeldingen je eventueel krijgt. Dan kunnen we misschien verder helpen.
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: map source werkt niet meer

Ongelezen bericht door jaybmw »

Ga nu alles eruit gooien,opnieuw opstarten en installeren. Jullie zien wel hoe het af gaat lopen _001 ? In ieder geval al hartelijk dank voor de reacties _004 .

Grt J.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: map source werkt niet meer

Ongelezen bericht door jaybmw »

Alles opnieuw op de pc gezet,maar apparaat id krijg ik niet aangeklikt en is niet in te geven terwijl er met rode letters aangegeven wordt dat dit nodig is.Wel is al te zien dat de kaart ontgrendeld is....Snap er niets van !?


grtn J.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: map source werkt niet meer

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Hmmm, apparaat ID ingeven? Dat heb ik bij Mapsource nog nooit moeten doen... Mapsource zou moeten werken, ook als er geen apparaat aan 'hangt'. Ben je misschien in een online registratie scherm beland? Als je kunt cancelen, doen! Meestal kan je registratie ook achteraf doen, en in jouw geval lijkt me het niet nodig.
Kan je misschien een afbeelding van het scherm maken en aan een bericht toevoegen, dan kunnen we een beetje 'meekijken'. Zo op afstand wordt het nu wel een beetje lastig.Ik heb geen goed idee in welke fase het nu misloopt en wat het probleem precies zou kunnen zijn.
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: map source werkt niet meer

Ongelezen bericht door jaybmw »

Voor de 2e maal mapsource op de pc gezet en telkens het zelfde verhaal.Op de site van Garmin lees ik bij mijn account in het groen dat de kaarten ontgrendeld zijn,maar als ik mapsource opstart zie ik in de linker balk 0 kaarten weergegeven... Ergens op de pc staan ze dus,maar hoe krijg ik ze werkend naar mapsource? Ookals ik hulpprogamma's aanklik,toevoegen en de 25 delige code ingeef en bevestig met ok dan nog geen respons.

Zojuist alvast life-time gekocht en die is nu aan het downloaden op de navi-4. Ook 6.16.3 zal er moeten komen maar daarvoor moet eerst 6.16.1 draaien in map-source.Ben inmiddels al 3 avonden aan het proberen maar ondanks tips van het forum lukt het me niet.Ik ga gewoon verder en tegen de winter zal het wel werken... :roll: .

Groet Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: map source werkt niet meer

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Er begint mij iets te dagen.....
Als je naar de Garmin website gaat en daar ziet dat je kaarten ontgrendeld zijn, wil dat nog niet zeggen dat ze op de PC staan! De kaarten moeten echt op je PC geïnstalleerd worden.
Heb je een aparte DVD met City Navigator? Heb jij hiermee al eens geprobeerd CN te installeren?

Je kunt ook nog het volgende proberen: via Mapsource de kaarten van je GPS naar de PC kopiëren, daarvoor moet je Nav4 natuurliijk wel op de PC aangesloten zijn.
In Mapsource: Overdragen > Ontvangen van apparaat > vinkje zetten bij Kaarten en OK

Eerlijk gezegd heb ik dit zelf nooit gebruikt, maar in jouw geval zou dit een oplossing kunnen zijn.

Met de Lifetime update zou het ook moeten werken. Zorg bij het downloaden van nieuw kaartmateriaal er dan wel voor dat je dit zowel naar de PC als naar de GPS installeert (is volgens mij een optie tijdens het proces, goed alle vensters bekijken voordat je op OK klikt!).
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Gebruikersavatar
scan
Berichten: 753
Lid geworden op: 14 jul 2011, 17:39
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Re: map source werkt niet meer

Ongelezen bericht door scan »

Ik krijg de indruk dat je de kaarten niet op de NAV4 hebt staan.
Telkens als ik een route bewerk en deze naar de bmw-nav4 stuur wil deze alles opnieuw berekenen omdat er geen kaartmateriaal vanuit mapsource meegaat???
Controleer dat op de NAV4 door via "EXTRA" - "INSTELLINGEN" - "KAART" naar de "Krt info" (staat onderin de balk) te gaan.
Als je daar geen CN Europe NT 2012.?? of iets van dien hebt staan dien je de NAV4 via de USB aan te sluiten en dan naar Mijn Garmin te gaan om daar alsnog de kaarten op de GPS te laden. Neem er de tijd voor wnat dat duurt even.
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: map source werkt niet meer

Ongelezen bericht door jaybmw »

scan schreef:Ik krijg de indruk dat je de kaarten niet op de NAV4 hebt staan.



Controleer dat op de NAV4 door via "EXTRA" - "INSTELLINGEN" - "KAART" naar de "Krt info" (staat onderin de balk) te gaan.
Als je daar geen CN Europe NT 2012.?? of iets van dien hebt staan dien je de NAV4 via de USB aan te sluiten en dan naar Mijn Garmin te gaan om daar alsnog de kaarten op de GPS te laden. Neem er de tijd voor wnat dat duurt even.

Harry,

Zowel 2011.40 als 2012.40 staan op de nav4. Nu nog op de pc.Zoals Frank al zei evt kopieren vanaf de nav naar pc,maar vorig jaar van af nieuwe aanschaf verliep alles vlekkeloos en nu na de formaTERING van de pc is het knudde.Juist dit begrijp ik niet,en het is de omgekeerde wereld om zo het materiaal op de pc te krijgen. Om moe van te worden.

Wel tof dat jullie meedenken/helpen met tips enz ! Ik wil de Paas er niet door laten verknallen,m'n humeur is de laatste avonden niet echt super na het gedoe en tijd zonder rendement.... :( . Als het maar in orde komt voor de vacantie in Mei/Juni.

Als ik via map source van de nav naar de pc wil overzetten via overdragen/ont van apparaat en kaarten aanvink en bevestig krijg ik te zien : het app bevat geen kaarten,terwijl ik in de nav4 zie dat er 2 europa versies instaan.... RAAR ?
Grtn Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Gebruikersavatar
robi
Berichten: 100
Lid geworden op: 02 jul 2011, 12:14
Type: R1200RT
Bijz: Graphit
V-stream ruit
Zumo 595
Sena SMH10
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: overijssel
Locatie: Hardenberg

Re: map source werkt niet meer

Ongelezen bericht door robi »

Hoi Jeroen,
Ik weet niet of het bij jou van toepassing is, en ik heb ook geen ervaring met garmin en mapsource, maar ik had onlangs problemen met het updaten van de kaart van tomtom. Met mijn eigen tomtom ging het goed, maar de tomtom die ik juist voor mijn vader gekocht had voor zijn 70e verjaardag ging het niet goed en liep de boel steeds vast. De oplossing lag in het uitzetten van de firewall van de virusscanner. Waarom die bij de ene tomtom het wel deed en de andere niet blijft voor altijd een raadsel....
Misschien helpt dit en anders wellicht contact opnemen met de firma waypoint notter. Misschien staan er ook nog tips op hun forum.
succes,
Rob
Knowledge speaks, but wisdom listens
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: map source werkt niet meer

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

jaybmw schreef:Als ik via map source van de nav naar de pc wil overzetten via overdragen/ont van apparaat en kaarten aanvink en bevestig krijg ik te zien : het app bevat geen kaarten,terwijl ik in de nav4 zie dat er 2 europa versies instaan.... RAAR ?
Grtn Jeroen.
Tja, nu ben ik ook lost,... Ik vermoed dat met de herinstallatie van Mapsource of het kaartmateriaal iets bij herhaling mis gaat. Ik zou het moeten zien, om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.
Je kunt dit probleem eens op het GPS forum van Waypoint melden (http://www.gps.nl), misschien dat één van de deskundigen daar een oplossing weet.

Je woont in Brabant, staat in je profiel. Ik dus ook, maar Brabant is groot.... Als het in de buurt van Geldrop is, wil ik ook best een keertje bij jou thuis komen om te zien of ik kan helpen. Stuur me een PB.
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: map source werkt niet meer

Ongelezen bericht door jaybmw »

JOEPIE ! Het werkt weer.Met behulp van een collega afgelopen week wederom alles opnieuw op de pc gezet en gisteravond nog iets ontgrendeld zodat niet alleen de basiskaart werkte.Ineens waren er meer wegen/paden te zien op de kaart. _004 . Hoe/wat hij het gedaan heeft is me niet helemaal duidelijk,maar ik kan weer aan de gang en routes gaan maken voor aankomende vacantie in Mei. Dit wordt 4 0f 5 dagen Eifel na Pinksteren,met uitvluchten naar Luxeburg.Nu ben ik weer beter gestemd en heb zin om te touren.

Bij deze wil ik iedereen die raad en daad heeft gegeven bedanken,want ondanks dat het niet al te vlot ging ben ik toch een hoop dingen te weten gekomen mbt Mapsource. De versie 6.16.3 kan ik nog steeds niet downloaden via de help fuctie van Mapsourse,en krijg de melding om contact op te nemen...En dit gaat echt slecht! Al 3x 15 min in de wacht gestaan maar geen hulp via 0800-0233937 (garmin Nederland).

Dus als er iemand nog een tip heeft over het verkrijgen van de laatste versie van MS laat maar iets weten aub.

[groet] ,Jeroen. -1200- _004 !
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Inspector Gadget

Re: map source werkt niet meer

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Mooi!

Dat je de update van MapSource niet (meer) via de Help-functie kunt downloaden kan liggen aan het feit dat wat Garmin betreft is het einde-oefening voor MapSource.
Wellicht staat het niet meer op hun update-servers.

Je kunt natuurlijk de MapSource-update handmatig downloaden, lokaal bewaren en vandaar uit opstarten;
http://www8.garmin.com/software/MapSource_6163.exe

Als dat ook niet werkt heb je m.i. maar 1 juiste verdere optie, BaseCamp gaan gebruiken. ;)
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: map source werkt niet meer

Ongelezen bericht door jaybmw »

Hoi Rob,

Als ik via jou link de versie 6.16.3 wil downloaden loopt het ook vast en krijg ik de melding om contact met de help-desk op te nemen.Ik ga zo als het nu draait aan de gang en ooit in de toekomst base-camp gebruiken.Eerst maar eens gaan proberen en route rijden om zo het fijne onder de knie te krijgen.Als dit eenmaal lukt is de voldoening groot lijkt me en krijg je plezier in het maken van routes.Dit is evt een mooi iets om in de winter te doen dacht ik zo.

Groet J.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Inspector Gadget

Re: map source werkt niet meer

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik vraag ff door om het duidelijk te krijgen;

Dus als je die link die ik je gegeven heb op klikt met je Internet Browser om te downloaden krijg je na verloop van tijd de melding dat je contact moet opnemen met de Helpdesk ? :O

Probeer anders met de rechter muisknop de link aan te klikken en "Save As"/"Bewaar Als".
Het is belangrijk dat je deze update-installatie bestand eerst lokaal op je harde schijf hebt staan (in een tijdelijke directory) vóórdat je de daadwerkelijke update/installatie van MS v6.16.3 gaat doen.
Bijvoorbeeld omdat sommige AV-beschermingen, rechten binnen Windows (ivm gevaar op besmettingen etc) en dergelijke, bestanden die via het internet geïnstalleerd worden (download & install) anders kwalificeren dan iets wat je eerst zelf download en pas dan de installatie van start.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: map source werkt niet meer

Ongelezen bericht door Baird »

@Jeroen & Rob: If it works don't change it, of wel: als het spul nu werkt gewoon gaan spelen met routes maken en rijden!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Hub

Re: map source werkt niet meer

Ongelezen bericht door Hub »

Heb je Basecamp al eens geprobeerd? In het recente verleden heb ook ik meerdere keren problemen met Mapsource gehad.
Zeker toen ik overstapte van Windows naar Mac. Ik heb toen besloten de overstap te maken en geen moment spijt gehad.
By the way, Mapsource gaat er sowieso uit bij Garmin. Basecamp is de toekomst, een geweldig programma, probeer het eens.
Veel succes. Big RT Smile
Hub
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: map source werkt niet meer

Ongelezen bericht door jaybmw »

Ik neem de raad van de bebaarde man uit Breda :-) aan,en werk voorlopig met 6.16.1. En in de toekomst zal het wel basecamp worden dan.

Grt Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
mars

Re: map source werkt niet meer

Ongelezen bericht door mars »

Die gps problemen heb ik al gehad gelukkig is alles terug in orde .Heb een volledige week geprobeert mijn kaarten te ontgrendelen had gps tweedehands gekocht alles werkt prima tot ik een update doe .Was een route aan het uitstippelen wou deze op de kaart zetten open de gps krijg ik melding van kaart is geblokeerd . Alles van de pc gegooit en terug geinstalleerd . De fout die ik begaan had was die update daarmijn gps 10 jaar oud :( .
[groet] M
Gesloten

Terug naar “Over: GPS en navigatie”