snelkoppeling benzine

Zelf sleutelende leden vertellen over hun project en/of laten de voortgang daarvan zien.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
mars

snelkoppeling benzine

Ongelezen bericht door mars »

Onlangs heb ik een snelkopppeling stuk gemaakt mijn vraag is nu zijn die echt nodig ? Ik heb een stuk benzine leiding hersteld tot aan de pomp en deze vast gezet met slang klemmen alles werkt prima, maar nu ruik ik soms bezine aan de rechterkant. Het verbruik is 6,5 liter per 100 km.Is dit normaal voor een -1150- van 2002 ?
[groet] Mars
Ton1959

Re: snelkoppeling benzine

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Snelkoppelingen zijn gemakkelijk voor het verwijderen van de tank omdat je dan geen benzineslangen hoeft dicht te knijpen maar nodig zijn ze niet. Heb je de slangklemmen voldoende vast gezet? Zo ja dan is de benzinelucht misschien nog van de gespilde benzine? Bij twijfel even aansluitingen controleren.
Het benzineverbruik is veel afhankelijk van de gebruiker van de motor hé. Bij mij kan het ook wisselen tussen 1 op 16 en 1 op 20.2.
Gebruikersavatar
Benji
Berichten: 555
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:59
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg
Locatie: Hoeselt

Re: snelkoppeling benzine

Ongelezen bericht door Benji »

Als je een stuk benzine leiding hebt vervangen tot aan de pomp, bedoel je dan dat de benzine tank is open geweest???
De benzinepomp zit in de tank, komt er misschien benzine uit de ontluchtings leidingen die langs de cardan hangen??
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
mars

Re: snelkoppeling benzine

Ongelezen bericht door mars »

Fors optrekken met de motor doe ik niet regelmatig ik bedoel ik hou me zo veel mogelijk aan de opgelegde snelheids borden.Dus ik rij vlot maar met mijn volle verstand. Nee de tank is niet open geweest enkel de slang op de holle pijp geklemd die aan de binnenkant tank zit (frame).De slangklemmen zijn nieuw aangekocht geweest. Er komt ook geen bezine uit de ontluchting leiding bij de cardan. De bezine geur ruik ik het meest aan het stuur rechts.
[groet] mars
mars

Re: snelkoppeling benzine

Ongelezen bericht door mars »

Ik heb het euvel kunnen oplossen ik heb gewoon een tweede slangklem bij geplaatst ter hoogte bezinepomp daar de vervangen bezine slang iets ruimer was dan de orginele slang nu nog eens het verbruik controleren .Dit gebeurt bij de volgende tank beurt .
[groet] mars
mars

Re: snelkoppeling benzine

Ongelezen bericht door mars »

Het verbruik is 6.5 l op 100km ik vindt dit nie slecht voor een rt van 10 jaar oud
Ton1959

Re: snelkoppeling benzine

Ongelezen bericht door Ton1959 »

mars schreef:Het verbruik is 6.5 l op 100km ik vindt dit nie slecht voor een rt van 10 jaar oud
Als jij het goed vind is het goed.

Ton _004
Gesloten

Terug naar “Sleutelprojecten van leden”