Advies mbt aanschaf oprijgoot

Alle overige relevante technische en mechanische items aangaande: BMW R850RT - R1100RT - RT1150RT - R1200RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Advies mbt aanschaf oprijgoot

Ongelezen bericht door Dingeman »

Hoi allen

Ik ben op zoek naar een oprijgoot voor mijn motortrailer. Ik weet alleen niet welke oprijgoot het meest geschikt is. Wie heeft ervaring en kan mij adviseren.

Op Daytona.nl hebben ze er twee te koop tegen billijke prijzen. Men heeft er een van 150 cm en een van 200 cm lengte. Beiden hebben volgens opgave een draagvermogen van 200 kg. Mijn motortrailer is ongeveer 40 cm hoog.

Wie geeft raad.

Dingeman
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Re: Advies mbt aanschaf oprijgoot

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Hmm, ik wordt niet gehinderd door al te veel kennis van mechanica, maar is een draagvermogen van 200Kg niet wat weinig voor onze RT's ? _001
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Gebruikersavatar
Snellecees
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 nov 2011, 21:36
Type: R1200RT
Bijz: en een 33 jaar oude BMW R100rt
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: Advies mbt aanschaf oprijgoot

Ongelezen bericht door Snellecees »

Ik heb ook een motortrailer en daarvoor heb ik recent ook een oprijgoot gekocht bij Daytona. Ik heb een opvouwbare gekocht 225 cm lang dicht profiel en die bevalt prima. Bij de 2e hands aanhanger zat een oprijgoot van 150 cm en bij deze oprijgoot kwam het onderste kuipdeel tegen de rijgoot endus kreeg ik mijn r1150rt er niet opgereden. Ik heb toen de oprijgoot bij Daytona gekocht en doordat deze langer is en deels wat gebogen is rij je de motor onder een veel kleine hoek de aanhanger op en raakt hij de oprijgoot niet en doordat de helling minder stijl is rij je hem er ook gemakkelijker op. Verder is deze rijgoot wat breder en dat is ook wel wat prettiger omdat je tijdens het oprijden het voorwiel bijna niet kan zien vanwege de kuip.

Het draagvermogen van deze goot is trouwens ook wat meer ik dacht 300 kg.

De oude oprijgoot van 150 cm heb ik ook nog dus kom een keer langs met je aanhanger en motor, kun je proberen wat het beste gaat. Ik woon in Breda en jij volgens mij niet zover van breda

Groet
Cees
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: Advies mbt aanschaf oprijgoot

Ongelezen bericht door Dingeman »

Hoi Cees,

Als het goed is heb je een mail van mij mogen ontvangen.

Gr. Dingeman
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: Advies mbt aanschaf oprijgoot

Ongelezen bericht door Dingeman »

Hoi,

Bedankt voor alle adviezen en aanbiedingen. Heb inmiddels een verantwoorde keuze kunnen maken en een goede aangeschaft, draagvemogen tot 400 kg.

Dingeman
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Gesloten

Terug naar “Over: Alle overige relevante (technische) onderwerpen”