Parkeren Amsterdam Arenapoort

Over verkeerssituaties, veiligheid, wet- en regelgeving in het verkeer.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Parkeren Amsterdam Arenapoort

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Binnenkort ga ik voor een optreden naar de HeinekenMusicHall: je weet wel: die concert-zaal naast de Arena en ZiggoDome in Amsterdam.

Hoe is het daar met parkeren voor motoren ?

Ik voel er weinig voor één van de garage's in te duiken, met de auto eerder wel gedaan maar veel te lang staan wachten bij het uitrijden. Waar zou ik (min of meer) legaal mijn -1200- BMW kunnen achterlaten ? De site blinkt niet uit in duidelijkheid, en noemt voor zover ik kan vinden geen aparte motorparkeergelegenheid. Er zijn ook 2 fietsenstallingen, maar of ik daar met een grote tweewieler ook in mag/kan........
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Gebruikersavatar
zadkine
Berichten: 149
Lid geworden op: 02 jan 2013, 12:51
Type: R1100RT
Bijz: Antraciet
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Twente
Locatie: Twente

Re: Parkeren Amsterdam Arenapoort

Ongelezen bericht door zadkine »

Volgens mij heb je al antwoord....( http://www.flitsservice.nl/phpBB/auto-s ... 9-350.html )

Veel plezier bij het concert.

Zadkine
Gebruikersavatar
JoJothefirst
2024
2024
Berichten: 465
Lid geworden op: 17 jun 2010, 18:15
Type: R1200RT
Bijz: zumo XT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Groningen

Re: Parkeren Amsterdam Arenapoort

Ongelezen bericht door JoJothefirst »

Gerbert,

vorig jaar ben ik een dagje naar Amsterdam geweest en heb mij ook van tevoren verdiept in het parkeren van de RT. En wat denk je... juist géén officiële parkeerplaats in beslag nemen. Advies van de gemeente Amsterdam: parkeer de motor op de stoep, zolang je maar geen hinder bent voor overig verkeer (dus ook, en juist vooral voetgangers!) Kwestie van mooi plekje zoeken, goed op slot, alarm aan en genieten van het concert. Hoef je niet in de rij voor de parkeergarage, ben je veel eerder weer weg. Waarschijnlijk staan er wel meer motoren daar in de buurt waar je die -1200- van jou naast kunt plaatsen.

veel plezier _004

[groet]

JoJo
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Re: Parkeren Amsterdam Arenapoort

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Ik heb de -1200- uiteindelijk tussen de fietsbeugels bij de MediaMarkt gezet, keurig uit de loop, en recht tegenover de HMH. Schijfremslot en alarm er op, en genieten van Eddy Izzard _004 .
Ik was redelijk vroeg, en dus de eerste motor op het plein, later er nog een paar binnen zien komen die inderdaad gewoon geparkeerd werden
(en volgas wegreden na afloop - slalommend tussen de voetgangers door _003 )

Bedankt voor de tips !
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Gesloten

Terug naar “RT Verkeersforum: verkeerssituaties, veiligheid, wet- en regelgeving”