R1150RT nokkenaskettingspanner vervangen
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
R1150RT nokkenaskettingspanner vervangen
Bij Kenny een mooie nieuwe nokkenas-ketting-spanner gekocht om de start-rammel te voorkomen bij mijn R1150RT.
Even gekeken bij Chris Harris hoe hij dat doet, heb het zelf bij het uit elkaar peuteren van deze blokken al vaker gedaan maar toch even kijken, zie het onderstaande filmpje.
Nou gaat het altijd over de rammel tijdens het starten maar Chris maakt tussen 7:05 - 7:45 minuut een opmerking waar ik nog nooit iemand over gehoord heb, ik kan het me wel voorstellen maar heb nog nooit iemand er over gehoord, luister maar en geef reactie
Even gekeken bij Chris Harris hoe hij dat doet, heb het zelf bij het uit elkaar peuteren van deze blokken al vaker gedaan maar toch even kijken, zie het onderstaande filmpje.
Nou gaat het altijd over de rammel tijdens het starten maar Chris maakt tussen 7:05 - 7:45 minuut een opmerking waar ik nog nooit iemand over gehoord heb, ik kan het me wel voorstellen maar heb nog nooit iemand er over gehoord, luister maar en geef reactie
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- PaulRS
- Berichten: 477
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 13:37
- Locatie: Hillegom
Re: R1150RT nokkenaskettingspanner vervangen
Hoi.
Bedoel jij dat het geluid lijkt op pingelen, of dat de oude spanner de kettinggeleider kan laten sneuvelen?
Dat laatste kan.
Een lamme spanner volgt de loop van de ketting niet meer en de ketting gaat slaan.
Tussen de spanner en ketting zit de kunststof geleider die dan de klappen opvangt.
Dat die geleider dan stuk slaat, laat zich raden.
Hetzelfde geldt voor het loshalen van de bout van het nokkenastandwiel, doe je dit met een luchtsleutel, of slagmoersleutel, sneuvelt de geleider.
Dat soort klappen kan dat stuk plastic niet hebben.
Groeten, Paul.
Bedoel jij dat het geluid lijkt op pingelen, of dat de oude spanner de kettinggeleider kan laten sneuvelen?
Dat laatste kan.
Een lamme spanner volgt de loop van de ketting niet meer en de ketting gaat slaan.
Tussen de spanner en ketting zit de kunststof geleider die dan de klappen opvangt.
Dat die geleider dan stuk slaat, laat zich raden.
Hetzelfde geldt voor het loshalen van de bout van het nokkenastandwiel, doe je dit met een luchtsleutel, of slagmoersleutel, sneuvelt de geleider.
Dat soort klappen kan dat stuk plastic niet hebben.
Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
- hybride
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 16 dec 2012, 09:32
- Type: R1150RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Goes
Re: R1150RT nokkenaskettingspanner vervangen
Hallo,
Mag ik vragen wat de prijs van zo'n spanner is?
Is zo'n ding ook ergens online te bestellen?
Bedankt,
Hans
Mag ik vragen wat de prijs van zo'n spanner is?
Is zo'n ding ook ergens online te bestellen?
Bedankt,
Hans
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: R1150RT nokkenaskettingspanner vervangen
Tussen de 70 en 80 Euro als ik me goed herinner. Alles is toch online te bestellen.
- jaybmw
- Berichten: 565
- Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
- Type: R1200RT
- Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Brabant !
Re: R1150RT nokkenaskettingspanner vervangen
Crack the trottle at 75 mph ... Is dit gas geven of juist decelereren ? Het lijkt erop dat Chris wil zeggen dat je bij plotseling gas geven of los laten je de ketting links hoort rammelen ? Bij zwaar accelereren in een te hoge versnelling en te lage snelheid kan ik me er iets bij inbeelden , dan bokt het behoorlijk . Ook kun je dan soms detoneren waarnemen , maar hij verteld dat dit het niet is ... Wel begrijp ik dat door het bokken de kettingen kunnen gaan rammelen , alhoewel je op dat moment oliedruk genoeg hebt en zouden beiden spanners het niet kunnen bijhouden .
Het blijft natuurlijk een 2 cylinder en dat "leeft"meer als een 3 , 4 of 6 cylinder waarbij de arbeidsslagen beter zijn uitgesmeerd over de 720 gr ( 2 krukas rotaties ) . Bij de boxer is het dus 720gr gedeeld door 2 = 360 gr , dwz dat er iedere krukrotatie 1 x een arbeidsslag plaatsvind en bij een 6 cylinder bijvoorbeeld iedere 120 gr . Dit verklaard het mooier en ronder lopen van meer cylindermotoren .
Ik begrijp niet echt goed wat de Amerikaanse boxergoeroe bedoeld Bert ?
, Jeroen .
Het blijft natuurlijk een 2 cylinder en dat "leeft"meer als een 3 , 4 of 6 cylinder waarbij de arbeidsslagen beter zijn uitgesmeerd over de 720 gr ( 2 krukas rotaties ) . Bij de boxer is het dus 720gr gedeeld door 2 = 360 gr , dwz dat er iedere krukrotatie 1 x een arbeidsslag plaatsvind en bij een 6 cylinder bijvoorbeeld iedere 120 gr . Dit verklaard het mooier en ronder lopen van meer cylindermotoren .
Ik begrijp niet echt goed wat de Amerikaanse boxergoeroe bedoeld Bert ?
, Jeroen .
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Re: R1150RT nokkenaskettingspanner vervangen
"crack the.." is in 1x het gas opentrekken.
Dit was 1 van de 1e modificaties die ik Kenny op mijn 1100RT had laten uitvoeren, toen nog 2009.
Ikzelf heb het dus nooit ervaren maar wel vaak over gelezen.
Dit was 1 van de 1e modificaties die ik Kenny op mijn 1100RT had laten uitvoeren, toen nog 2009.
Ikzelf heb het dus nooit ervaren maar wel vaak over gelezen.
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: R1150RT nokkenaskettingspanner vervangen
Wat ik uit zijn verhaal begrijp is dat bij gebruik van een in goede conditie verkerende spanner van het originele ontwerp de 'chainrail', ketting-geleider, kan breken bij deze hoge snelheid. Ik had tot nu toe begrepen dat er alleen tijdens de startfase een probleem was maar volgens hem blijkbaar ook op hoge snelheid.PaulRS schreef:.................
Een lamme spanner volgt de loop van de ketting niet meer en de ketting gaat slaan.
.......................
Groeten, Paul.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: R1150RT nokkenaskettingspanner vervangen
Deze bij Kenny besteld omdat ik hem toch een week later op het Treffen zou ontmoeten, genoemde prijs klopt.hybride schreef:Hallo,
Mag ik vragen wat de prijs van zo'n spanner is?
Is zo'n ding ook ergens online te bestellen?
Bedankt,
Hans
Iedere BMWdealer heeft hem uiteraard ook, op het zaakje stond onderdeelnr. 7 688 629.
Cilinder v kettingspanner links
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- hybride
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 16 dec 2012, 09:32
- Type: R1150RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Goes
Re: R1150RT nokkenaskettingspanner vervangen
Baird schreef:Deze bij Kenny besteld omdat ik hem toch een week later op het Treffen zou ontmoeten, genoemde prijs klopt.hybride schreef:Hallo,
Mag ik vragen wat de prijs van zo'n spanner is?
Is zo'n ding ook ergens online te bestellen?
Bedankt,
Hans
Iedere BMWdealer heeft hem uiteraard ook, op het zakje stond onderdeelnr. 7 688 629.
Cilinder v kettingspanner links
Bedankt voor de informatie.
Als je nu dan zo'n spanner koopt ergens, krijg je dan altijd de 'goeie' ?
Er zit toch verschil tussen een oud en nieuw model zover ik opmaak?
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: R1150RT nokkenaskettingspanner vervangen
Als je het nummer inklopt in RealOEM zie je dat dit onderdeel nu voor alle modellen geldt, daarom heb ik de verwijzing naar deze site erbij gezet, gewoon even puzzelen dan zie je het zelf!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- Kees BMW
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 28 mar 2008, 19:31
- Locatie: Harlingen
Re: R1150RT nokkenaskettingspanner vervangen
Goedenavond, - morgen - middag . . .
Wat mij in het filmpje opviel is dat hij de inlaat niet even afdekt,laat staan dat er iets in de de inlaat valt en dit komt tussen klep en zetel???
Wat ik wel handig vond dat hij een magneet gebruikte,ik het een keer gedaan zonder magneet gedaan dat was een heel gedoe.Dus weer iets geleerd,ik heb daar toen nooit aan gedacht.
Gr-Kees.
Wat mij in het filmpje opviel is dat hij de inlaat niet even afdekt,laat staan dat er iets in de de inlaat valt en dit komt tussen klep en zetel???
Wat ik wel handig vond dat hij een magneet gebruikte,ik het een keer gedaan zonder magneet gedaan dat was een heel gedoe.Dus weer iets geleerd,ik heb daar toen nooit aan gedacht.
Gr-Kees.
Kees BMW
Re: R1150RT nokkenaskettingspanner vervangen
Na de verontrustende verhalen hierboven zat ik nie lekker meer op de motor dus de kettingspanner vervangen, zat al een tijdje in m'n hoofd. De nieuwe kan je met ring 15 erin draaien, geen gepiel meer.
Gr. Carlos010
Gr. Carlos010
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: R1150RT nokkenaskettingspanner vervangen
Aanvulling op mijn oorspronkelijke vraag:
Als het met een goede spanner van het oorspronkelijke ontwerp mis gaat bij de hogere toerentallen waarom dat alleen de (meest logische) linker vervangen, zou je toch ook de rechter moeten vervangen, daar zit ook alleen een veer (net als bij de linker)??
Als het met een goede spanner van het oorspronkelijke ontwerp mis gaat bij de hogere toerentallen waarom dat alleen de (meest logische) linker vervangen, zou je toch ook de rechter moeten vervangen, daar zit ook alleen een veer (net als bij de linker)??
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: R1150RT nokkenaskettingspanner vervangen
Gisterenmiddag eindelijk dat ding er in gefrommeld, ik begon op de zelfde momenten als Chris zaken als f k dit en f k dat te roepen bij het indraaien van de nieuwe! Hij zit en de motor start een stuk rustiger dan voor heen.
Nu nog het (theoretische) punt van de rechter zijde, zie vraag hierboven
Nu nog het (theoretische) punt van de rechter zijde, zie vraag hierboven
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: R1150RT nokkenaskettingspanner vervangen
De reden waarom je de rechter spanner niet hoeft te vernieuwen is vrij simpel. De linker spanner staat als het ware ondersteboven en daardoor loopt de olie eruit als hij een tijdje stilstaat. Dus hij moet na het starten eerst weer gevuld worden met olie. De rechter spanner zit net andersom gemonteerd en die loopt daardoor niet leeg en die heeft meteen druk als de motor start.Baird schreef:Aanvulling op mijn oorspronkelijke vraag:
Als het met een goede spanner van het oorspronkelijke ontwerp mis gaat bij de hogere toerentallen waarom dat alleen de (meest logische) linker vervangen, zou je toch ook de rechter moeten vervangen, daar zit ook alleen een veer (net als bij de linker)??
- jaybmw
- Berichten: 565
- Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
- Type: R1200RT
- Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Brabant !
Re: R1150RT nokkenaskettingspanner vervangen
@Ton : Dat klopt , maar het geluid tijdens het rijden bedoeld Bert . Als je een paar dznd tpm draait is er voldoende oliedruk lijkt me , maar waarom dan alleen de linker vervangen ? Is de linker ketting iets langer en gaat deze juist daarom icm de oude spanner klapperen ?
Een goede vraag , maar ik kan zo niet de juiste reden verzinnen . Misschien weet Vioma er iets meer van ? Of De doktor uit Amersfoort ?
Een goede vraag , maar ik kan zo niet de juiste reden verzinnen . Misschien weet Vioma er iets meer van ? Of De doktor uit Amersfoort ?
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: R1150RT nokkenaskettingspanner vervangen
Ik neem aan dat die originele spanner na geruime tijd een beetje moe word. Bij elke start moet hij immers weerdie klapperende ketting tegen houden dus die geleider slaat dan met behoorlijke kracht tegen die spanner.
Bij Mercedes ging de nokkenaskettingspanner dan na een tijdje vastzitten en kwam niet meer naar buiten en de ketting bleef dan constant rammelen. Misschien is dit ook aan de orde bij onze BMW's.
Daarom is de vernieuwde spanner wel mooi. De olie gaat erin maar niet meer eruit dus de ketting blijft goed strak liggen. Maar misschien weet Vioma hoe het precies zit inderdaad.
Bij Mercedes ging de nokkenaskettingspanner dan na een tijdje vastzitten en kwam niet meer naar buiten en de ketting bleef dan constant rammelen. Misschien is dit ook aan de orde bij onze BMW's.
Daarom is de vernieuwde spanner wel mooi. De olie gaat erin maar niet meer eruit dus de ketting blijft goed strak liggen. Maar misschien weet Vioma hoe het precies zit inderdaad.
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: R1150RT nokkenaskettingspanner vervangen
Vioma is niet meer heel erg actief op ons forum, heeft de bakens wat verzet. Ik ga eens kijken of ik dit aan Chris Harris zelf kan voorleggen, hij was tenslotte degene die mij triggerde voor deze vraag. 8)
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: R1150RT nokkenaskettingspanner vervangen
Baird schreef:......................................Ik ga eens kijken of ik dit aan Chris Harris zelf kan voorleggen, hij was tenslotte degene die mij triggerde voor deze vraag. 8)
Baird0007 1 dag geleden
Hi Chris,
In this video you make after 7:05 minutes the remark that at high rpm the chainrail can break because of the poor design of the original tensioner: since the righthand side has the same poor design and has the same hydraulic pressure as the lefthand side, is it then possible that the righthandside chainrail can break also and should it be replaced also (if available)?
On behalf of the members of the Dutch bmwrtforum.nl thanks for answering this question,
Kind regards, Baird
·
Chris Harris
Chris Harris 1 uur geleden
No! The right tensioner is inverted (bottom-up) so it fills with oil and remains 'pumped up' hydraulically. The left side original tensioner has a weak spring and did not hold hydraulic pressure so it allows the rail to be slapped by the chain. Thanks & greetings from New England :)
Nou, dat is dan duidelijk: onder het rijden behoudt de rechter blijkbaar meer hydraulische druk dan de linker en levert geen risico op breuk. Links vervangen dus en gassen maar
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: R1150RT nokkenaskettingspanner vervangen
Normaal ondersteunt de veer het hydraulisch gedeelte van de spanner. Echter aan de linkerzijde loopt de spanner leeg telkens en hierdoor krijgt die veer meer op zijn donder dan de rechtse veer. En daardoor word die veer zwakker en dan begint de rammel bij hogere toeren. Dus hydraulisch gezien is er links en rechts niet echt een verschil denk ik alleen bij de koude start. Daarom is de nieuwe spanner zo mooi hij laat de druk er niet meer afgaan. Voor de rechtse kant word ook het type met de veer gewoon geleverd.
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: R1150RT nokkenaskettingspanner vervangen
[quote="Ton1959"...................
Voor de rechtse kant word ook het type met de veer gewoon geleverd.[/quote]
Bedoel je dat er een gemodificeerd type voor rechts geleverd of dat juist het originele ontwerp voor rechts nog leverbaar is, is mij even niet duidelijk
Voor de rechtse kant word ook het type met de veer gewoon geleverd.[/quote]
Bedoel je dat er een gemodificeerd type voor rechts geleverd of dat juist het originele ontwerp voor rechts nog leverbaar is, is mij even niet duidelijk
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: R1150RT nokkenaskettingspanner vervangen
Op de partsfiche staat voor rechts nog steeds het oude model met veer en voor links de gemodificeerde spanner. Het zou me niet verbazen dat BMW daardoor gewoon ook de oude voorraad nog gewoon kwijt kan wat ook niks geeft omdat deze spanner rechts gewoon goed werkt.
Kan je hier mooi zien http://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/ ... d=04302013
Kan je hier mooi zien http://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/ ... d=04302013
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: R1150RT nokkenaskettingspanner vervangen
Heb deze MAX jaren terug eens gezien, is handiger dan de RealOEM. Spanner klopt, iedereen blij!Ton1959 schreef:Op de partsfiche staat voor rechts nog steeds het oude model met veer en voor links de gemodificeerde spanner. Het zou me niet verbazen dat BMW daardoor gewoon ook de oude voorraad nog gewoon kwijt kan wat ook niks geeft omdat deze spanner rechts gewoon goed werkt.
Kan je hier mooi zien http://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/ ... d=04302013
(Trouwens gezien dat we nóg een spanner hebben? Op de ketting van de krukas naar de tussenas zit er ook een: hoe goed zou die zijn? Laten we het gerucht de wereld in helpen dat als je die vervangt door een beter exemplaar dat KFR niet meer voorkomt! )
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: R1150RT nokkenaskettingspanner vervangen
Die spanner heeft niet veel te lijden denk ik omdat die ketting zeer kort is. Maar een gerucht is zo de wereld in hoor. Wat is KFR toch dat is toch iets wat je had bij oude Honda's met constant vacuum carburateurs? Mijn motor heb er geen last van zou dat toch komen door dat vervangen van dat spannertje wat nooit kapot gaat ?Baird schreef:Heb deze MAX jaren terug eens gezien, is handiger dan de RealOEM. Spanner klopt, iedereen blij!Ton1959 schreef:Op de partsfiche staat voor rechts nog steeds het oude model met veer en voor links de gemodificeerde spanner. Het zou me niet verbazen dat BMW daardoor gewoon ook de oude voorraad nog gewoon kwijt kan wat ook niks geeft omdat deze spanner rechts gewoon goed werkt.
Kan je hier mooi zien http://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/ ... d=04302013
(Trouwens gezien dat we nóg een spanner hebben? Op de ketting van de krukas naar de tussenas zit er ook een: hoe goed zou die zijn? Laten we het gerucht de wereld in helpen dat als je die vervangt door een beter exemplaar dat KFR niet meer voorkomt! )
- jaybmw
- Berichten: 565
- Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
- Type: R1200RT
- Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Brabant !
Re: R1150RT nokkenaskettingspanner vervangen
Goeie vraag ! Misschien weet carlos010 hierop antwoord .......
Het gerucht is gelanceerd en ik ben radeloos.....
Genoeg bullshit . Denk dat dit een zeer leerzaam draadje is geweest . En vooral ook duidelijk . Veel mensen zullen dit lezen als ze gaan spitten op het forum .
Het gerucht is gelanceerd en ik ben radeloos.....
Genoeg bullshit . Denk dat dit een zeer leerzaam draadje is geweest . En vooral ook duidelijk . Veel mensen zullen dit lezen als ze gaan spitten op het forum .
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt