Pagina 1 van 1

De vraag.... RT uit 2005/2006 kopen of laten staan?

Geplaatst: 29 jun 2015, 23:00
door RT1200RT-A
Mijn vader is reeds aangemeld hier, en gebruik zijn account nu eventjes omdat ik erover denk een RT aan te schaffen. En aangezien wij allemaal veel meer weten dan ikzelf.........

Situatie op dit moment:
Van een suzuki 750GSX-R model 2008, in 2013 naar een 2013 model Suzuki V-strom (na twee maanden van ellende verkocht en uiteindelijk naar een BMW GS1200 Adventure uit 2010 (nieuwe blok). Gigantisch genoten, 18.000km's gereden in een jaar, maar... zakelijk moest er een nieuwe auto komen (oude lease was aan z'n eind). Auris Hybrid gekocht en de GSA verkocht.

Afgelopen februari begon het enorm te kriebelen (na ergernis) dat ik geen motor meer had, kortom... Er moest voor een beperkt budget een leuke motor komen. Na zoeken (en het lezen van al die lovende reviews) een Street Triple R op de kop getikt bij de Triumph dealer in Frankfurt. Maar, nu na 800km is het hetzelfde verhaal als bij de V-strom, het is geen motor voor mij, meer een impulsaankoop. De wind boven de 90km/h ervaar ik als hinderlijk, 100km autosnelweg is meer een marteling dan een welkome trip en je blijft maar als een idioot door-jakkeren... althans ik. Nu schreeuwt de motor ook steeds om meer gas... en zo voel ik me bij lekker toeren niet echt prettig, zeker niet met mijn vriendin achterop (soms).

Zoekopdracht:
Ik pak motoscout, marktplaats en mobile.de erbij en begin te zoeken. Een GS Adventure van de series voor 2010 vind ik lelijk, dus dat gaat niks worden. Een normale GS, liever niet. De series na 2010 zijn nog niet haalbaar financieel. Dus doorgaan met zoeken. Nu heb ik al een paar keer op m'n vaders motor gereden (2008 RT met 30.000km) en dat beviel wel eerlijk gezegd. Je kan 'jakkeren' maar ook heerlijk cruisen (en vooral dat cruisen mis ik). Maarja, ik ben pas 30 en om nu op een dergelijke motor te stappen. Na een paar dagen denken heb ik de knoop doorgehakt en ben ik op zoek naar een RT uit 2005/2006 en liefst onder de 60.000 kilometer (psychologisch). Aangezien ik de GS en mijn vader de RT laat onderhouden bij Notten in Brunssum, was ik er even heen gereden en was de oude en zoon helemaal niet enthousiast over de '05/'06 RT/GS raadde mij het dan ook ten strengste af om er überhaupt eentje te kopen. Kleppenspeling, ABS sensor á 1200 euro, slecht blok, nog een lijstje van 4/5 problemen en als laatst teveel terugroepacties......

Vragen
1. Zouden jullie mij willen helpen bij de zoektocht naar een RT (mag zowel in Nederland als in Duitsland/België) zijn. Alléén dealer of specialist onderhouden en de onderhouden terugroep-acties vind ik belangrijk. Budget: max €6.500.
2. Waar moet ik speciaal op letten als ik eentje zoek?
3. Tips?


Alvast ontzettend bedankt en als ik zelf een RT heb meld ik mijzelf natuurlijk onder mijn eigen naam aan.

Groeten,
Menno (Bram is lid)

Re: De vraag.... RT uit 2005/2006 kopen of laten staan?

Geplaatst: 29 jun 2015, 23:19
door RT1200RT-A
Ow, en het forumlid welke zijn BMW te koop heeft staan.... Daar heb ik net naast de pot gepiest.. althans, er komt al een kijker aanstaande woensdag, en aangezien die RT er zo prachtig bij staat, is die bijna zeker verkocht (denk ik).

Re: De vraag.... RT uit 2005/2006 kopen of laten staan?

Geplaatst: 29 jun 2015, 23:50
door Inspector Gadget
Het kan wel eens een mission impossible worden met een dergelijk budget en je eisen & wensen. :$

Er zijn ook goede 2005/2006 1200RT's, maar als je budget de prijs dicteert zal je weinig keuze gaan hebben vrees ik.

Er zijn ook al wat draadjes over dit onderwerp geweest en de rode draad is om een aankoop-keuring te laten doen.

Hou inderdaad het forum in de gaten, overweeg anders eens een twin-spark 1150RT en inderdaad België & Duitsland.

Suc6!

Re: De vraag.... RT uit 2005/2006 kopen of laten staan?

Geplaatst: 30 jun 2015, 09:00
door doov650
Ik heb nooit een noemenswaardig probleem gehad met met mijn 2005 RT. Na 68000 en 5 jaar probleemloos rijden met een beetje schade in 2010 ingeruild.

Ik onderschrijf de mening van de inspecteur.

Re: De vraag.... RT uit 2005/2006 kopen of laten staan?

Geplaatst: 30 jun 2015, 18:52
door Hazeldonk
Mijn mening over een RT uit 2005 is wel duidelijk, denk ik.

Ben

Re: De vraag.... RT uit 2005/2006 kopen of laten staan?

Geplaatst: 02 jul 2015, 00:55
door RT1200RT-A
Mijn zoon heeft de BMW van Werner gekocht, althans het officiële moment moet nog plaatsvinden. Het weekend wordt wel absurd warm, dus waarschijnlijk komende week direct samen met mijn zoon de kant van Werner op.

Hier een link naar zijn motor, als je iemand weet... Sturen maar! Fraai en uitstekend onderhouden exemplaar.
http://link.marktplaats.nl/m942795595

Re: De vraag.... RT uit 2005/2006 kopen of laten staan?

Geplaatst: 02 jul 2015, 20:52
door WernerB
Bram,

Menno heeft inderdaad mijn heerlijke BrommeRT gekocht! Overdracht vindt uiteraard plaats op nog nader te bepalen moment.
En ik gun hem de machine van harte! Een liefhebber!
Ik wens Menno bij voorbaat vele fijne en veilige kilometers toe en......waarschijnlijk hebben we er dus een forumlid bij op korte termijn! _004

Re: De vraag.... RT uit 2005/2006 kopen of laten staan?

Geplaatst: 02 jul 2015, 21:24
door Bert M
Beide partijen van harte gefeliciteerd! Mooi dat e.e.a. via ons RT-forum tot stand is gekomen _004

[groet]

Bert M

Re: De vraag.... RT uit 2005/2006 kopen of laten staan?

Geplaatst: 14 jul 2015, 10:02
door karel40
Mooi dat het gelukt is! Veel plezier met je nieuwe motor!

Re: De vraag.... RT uit 2005/2006 kopen of laten staan?

Geplaatst: 16 jul 2015, 23:00
door Menno_Motor
Dankjewel :-)

Re: De vraag.... RT uit 2005/2006 kopen of laten staan?

Geplaatst: 16 aug 2015, 16:30
door Menno_Motor
Mag 'n slotje op :-)

Re: De vraag.... RT uit 2005/2006 kopen of laten staan?

Geplaatst: 16 aug 2015, 21:19
door sacuL
Maar voor het slotje erop mag!

Werner waar rij jij nu op _001
Of kan/kon je kiezen uit ? 2

[groet] sacuL.

Re: De vraag.... RT uit 2005/2006 kopen of laten staan?

Geplaatst: 22 aug 2015, 22:34
door WernerB
Sorry voor de late reactie!
Ik heb toch weer voor een model 2006 gekozen! Volledig onderhouden door Arie Molenaar en van eerste eigenaar. ABS-systeem is in de afgelopen jaren jaarlijks doorgespoeld, ondanks kilometerstand van slechts 26000 km en is de motorolie ook jaarlijks vervangen. Achterwielflens reeds vervangen, inclusief benzinepomp.
De motor is Piedmont Red en heeft zojuist (29000km) een grote beurt gehad bij mijn lokale dealer. Die rekent nog met uur-tarieven van € 39,50 incl. Btw. :D
Motor loopt prima, maar ik ben niet tevreden over de Michelin Pilot Road 2! banden die er nu onder liggen. Zodra ze aan vervanging toe zijn, gaan er weer Bridgestone T30GT banden onder, eventueel in de Evo-versie als die dan te verkrijgen is.
Helaas is de accu een Exide, maar die blijft nog wel even zitten omdat die van januari 2015 is!
Heb er nu 3000 km mee gereden! Brandstofverbruik 1:18,7. Daar ben ik tevreden mee.
Scherm is Nedplex 68 cm en omdat ik het zadel, ondanks mijn 1.93 m lengte, in de laagste stand heb staan, biedt dit scherm alle bescherming die ik me wens.