Pagina 1 van 1

motobatt

Geplaatst: 11 jul 2016, 22:42
door wim57
Wie kan mij vertellen of een mb51814 In een 1100rt past.186x82x170.vr.wim

Re: motobatt

Geplaatst: 11 jul 2016, 23:20
door mkoskamp
Als hij inderdaad 83 diep is dan past het niet. Ik had een Odyssee PC680 in mijn 1100RT. Die is 185x79x169.
Met 79mm was die iets smaller dan de accubak, daar had ik een kartonnetje tussen. Maar er zat zeker geen 3cm extra ruimte.

Overigens lees ik op https://www.motorzaak.com/motobatt-mb51814-motor-accu een afmeting van 183x80x170. Dat zou net moeten passen.

De BMW exide accu voor de 1100rt is 185x80x170.

Waar heb je de door jou genoemde afmetingen gevonden?

Re: motobatt

Geplaatst: 11 jul 2016, 23:55
door Inspector Gadget
MotoBatt_4.jpg
Maar hier staat weer:
http://www.motobatt.com/MB51814?search=mb51814

Maten:
L = 183mm
W = 80mm
H = 170mm

Re: motobatt

Geplaatst: 13 jul 2016, 07:37
door wim57
Ik heb hem besteld (motobatt) staat op lijst vervanging voor BMW exile.
Ik GA ervan uit dat hij 80mm breed is.maar heb ook 82 en 83mm gezien.
Zaterdag laat ik het weten Dan gaat hij Erin.
Ben benieuwd.gr.wim

Re: motobatt

Geplaatst: 13 jul 2016, 08:00
door Inspector Gadget
Het kán zijn dat MotoBatt de afmeting heeft aangepast omdat het op de initiële manier gewoon geen goede vervanger was door de afwijkende maatvoering.
En daardoor de getoonde afmetingen op diverse plekken nogal afwijken. :$

Ik heb dat al eens eerder gezien bij een andere accu-fabrikant (maar dan voor LiFePo4 accu's) die moest "terug naar de tekentafel" omdat drop-in (= 1:1 vervanging) van hun accu gewoon weg niet altijd goed overeen kwam met de verwachtte werkelijkheid.

En dat heb ik wel eens meer gelezen links-en-rechts, dat accu's qua afmetingen aangepast worden om te voldoen aan de "standaarden".
Want dat zijn er velen. :$

We lezen het wel.

PS: Iets strakke montage mag, maar geen geweld zou nodig moeten zijn om de accu te plaatsen.

Re: motobatt

Geplaatst: 14 jul 2016, 06:28
door heinvandermeijs
Ik heb deze accu in mijn K1200LT zitten, en hij past er perfect in, nu herinner ik me niet of de ruimte in mijn 1100 of 1150 RT, kleiner waren. Dus hoop ik, dat jij de afmeting van de K uitsparing kunt vergelijken met jou Rt en dan heb je jou antwoord.

Re: motobatt

Geplaatst: 14 jul 2016, 21:37
door wim57
halo,
dinsdagavond accu besteld,donderdag 13,00 in huis,direct uitgepakt en gemeten,was erg nieuwsgierig wat blijkt:lxhxb is 180x170x79 ff snel in accubak gepast en hij past perfect gelukkig,aansluiten doe ik zaterdag.
heb zelf het internet nagezocht omdat ik drie verschillende breedte maten tegenkwam,zou kwam ik een conversatie tegen van twee heren die zeiden dat motobatt een usa accu is die in china gemaakt wordt en de eerste series kwamen de breedte maten niet met standaard overeen,dat zijn de zgn oldstock accu,s de fabrikant heeft inderdaad zoal hierboven beschreven (hr gadget) de breedte maten aangepast en die is nu 79mm de zgn newstock serie.zodat de accu nu 1:1 mached met de originele accu die er af fabriek in hoort.
ik wil altijd graag het waarom weten vandaar mvrgr,wim _004

Re: motobatt

Geplaatst: 14 jul 2016, 23:07
door Inspector Gadget
Mooi! _004

Dat je er lang plezier van mag hebben!

Re: motobatt

Geplaatst: 15 jul 2016, 05:26
door heinvandermeijs
Top. Ik vind het een erg fijne accu. Want mijn motor staat op dit moment erg veel stil, en ondanks dat blijft hij genoeg prik houden, was met mijn oude accu wel anders.

Re: motobatt

Geplaatst: 21 jul 2016, 09:57
door WernerB
Je zult aan de MotoBatt een prima accu hebben! Succes!

Re: motobatt

Geplaatst: 21 jul 2016, 10:21
door Inspector Gadget
De MotoBaat is een prima accu.
Grote voordeel is dat het een AGM-type accu is, dus wat meer startcapaciteit versus andere accu's (een CCA van 260) en een Ah waarde van 22Ah.
Plus universeel aansluitbaar en een paar extra aansluitingen voor je frakles, geen noodzaak meer om je accessoires onder de bestaande aansluitingen van de motor te frotten. _004

Het is misschien vl0eken in de k3rk, maar het is in mijn optiek een betere (en meer juister) accu voor onze BMW dan de Odyssey PC680.
Die PC680 is "slechts" 17Ah maar dan wel een CCA waarde van 280. Dus iets betere reserve voor de startcapaciteit.
(volgens de DIN testnorm, zijnde bij een temperatuur van -18 graden C, etc)

Maar als je dan de prijzen gaat vergelijken, zo'n 90 euro voor de MotoBatt versus de 125 euro voor de Odyssey, is mij het prijsverschil net ff te groot.
Ten nadelen van de Odyssey.