navigator 5 routeert verkeerd

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Metalswart
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 okt 2016, 13:15
Type: R1200RT/LC
Bijz: 2017 model alle opties behalve audio!
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 1056LC

navigator 5 routeert verkeerd

Ongelezen bericht door Metalswart »

Beste Fora leden,

Sinds kort rij ik op een BMW R 1200 RT met de daarbij behorende navigator V. op mijn vorige motor een BMW R 1200 R had ik de Zumo 590 LM.
er word gezegd dat er tussen deze 2 navigatiesystemen weinig verschil zit. Nu vallen er toch een paar dingen op: bij het invoeren van een a naar b route, navigeert de navigator mij continue over de af en opritten, in plaats van de doorgaande weg te nemen. en de navigator wil ook door en over onbestaande wegen navigeren( Offroad instelling staat niet aan in de navigator 5) De Zumo 590 LM vertoonde deze problemen niet.

Mijn vraag is: Zijn er meer mensen die de navigator 5 hebben en soortgelijke problemen kennen? Zijn er mensen die hier een oplossing voor hebben of een richting kunnen aangeven waar ik dit kan opzoeken?

Met een vriendelijke groet

Carlo
Cowcatcher
Berichten: 76
Lid geworden op: 31 jul 2012, 12:40
Type: Overig R-serie
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Nijkerk
Locatie: Appel

Re: navigator 5 routeert verkeerd

Ongelezen bericht door Cowcatcher »

Hallo Carlo,

Wellicht overbodige opmerking echter, laatste software update en kaart materiaal?
Rij zelf een GSA model 2016 met nav V, en bij het wegrijden bij de dealer leek het gedrag nergens op.
Pas na update etc was/is het weer een "normaal" navigatie systeem.

In elk geval succes.

Grtzzz,

Han
Metalswart
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 okt 2016, 13:15
Type: R1200RT/LC
Bijz: 2017 model alle opties behalve audio!
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 1056LC

Re: navigator 5 routeert verkeerd

Ongelezen bericht door Metalswart »

Beste Han,

Dat klopt helemaal. er zit een andere versie firmware in dan bij de Garmin 590 en 595 maar wel de laatst recente. het lijkt erop dat de software de route berekening het niet slim genoeg doet. Ik moet hier nog verder mee experimenteren.
In ieder geval wil ik ook van de mensen horen of zij met hun navigator 5 dit soort problemen ondervinden

Carlo
doov650

Re: navigator 5 routeert verkeerd

Ongelezen bericht door doov650 »

Nee, ik heb er geen last van.
Gebruikersavatar
Henk7777
Berichten: 288
Lid geworden op: 01 jun 2015, 15:39
Type: Overig R-serie
Bijz: 40 jaar GS editie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ter Aar
Locatie: Ter Aar

Re: navigator 5 routeert verkeerd

Ongelezen bericht door Henk7777 »

Ik heb hem al 1 1/2 jaar maar navigeert prima..

Misschien een instelling ergens ???

Henk7777
BMW R1250GS 40 jaar GS editie 2021
Kawasaki Z750 H ltd 1981
Yamaha FS1 1969
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: navigator 5 routeert verkeerd

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Verder hier ook geen problemen.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Inspector Gadget

Re: navigator 5 routeert verkeerd

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ook geen problemen.
Misschien eens kijken naar de Te vermijden instellingen?
Controleer ook ff, voor de zekerheid, dat er maar 1x routekaart geselecteerd staat in je kaarten-overzicht. :idea:
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 539
Lid geworden op: 04 jun 2012, 20:03
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Wierden

Re: navigator 5 routeert verkeerd

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

Metalswart schreef:en de navigator wil ook door en over onbestaande wegen navigeren
Je maakt niet duidelijk wat de 'bron' van je route is; of je die op de computer hebt gemaakt danwel of de route door het toestel uitgerekend is. Ik vermoed dat het laatste het geval is en dat duidt erop dat er iets loos is met je kaarten. Als je alsmaar meldingen ziet als 'rijd Zuid' etc. dan rij je op de basiskaart ipv detail-wegenkaart.

Advies: controleer met javawa jdm de inhoud van je toestel. Bekijk wellicht even de video op http://www.mrgps.nl/kennis/geef-je-garm ... rote-beurt
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Metalswart
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 okt 2016, 13:15
Type: R1200RT/LC
Bijz: 2017 model alle opties behalve audio!
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 1056LC

Re: navigator 5 routeert verkeerd

Ongelezen bericht door Metalswart »

Voor alle duidelijkheid:
als ik een route naar navigator 5 toe stuur gaat alles goed. En daarnaast geen fouten in de route. Navigator volgt tenslotte een track. en herberekeningen staat standaard uit. Als de route eenmaal naar de Navigator is gestuurd (bedreigde ANWBroutes) Wil de NAvigator5 naar het beginpunt navigeren (wat mij logisch lijkt) Bij het volgen van de route naar het beginpunt gaat het mis. Hier wil de Navigator over op en afritten rijden op de A10 West.
Het volgende doet zich ook voor:
Bij het navigeren van Plek X naar huis. Binnen de navigator kan je navigeren naar "Thuis" een druk op de knop en de navigator 5 navigeert je naar huis. Alleen bij het benaderen van mijn huis gaat het mis: de locatie is misschien verwarrend, maar de Zumo 590 LM deed het perfect. Als ik van de A10West de afslag Jan van Galenstraat moet nemen van de navigator doe ik dat( niet dat die slaafsheid in mij zit) vervolgens wil de navigator 5 mij over het voetpad en via trappen naar beneden naar mijn voordeur rijden. Dit is A: niet logisch en B: kan dit gewoon niet(de stoepranden in de Jan van Galenstraat zijn 20CM hoog). een logische en juiste route zou zijn : via de afslag Bos en Lommerweg de admiraal de Ruyterweg op en dan via de Roelantstraat de Joos Banckersweg op en via deze de Joos Banckersplantsoen op (dit is de route die de Zumo 590 LM altijd volgde).

Als iemand weet waar dit door komt hoor ik het graag

mijn instellingen:
Navigeren: snelste manier
autoweergave: 3D
Kaartdetail : meer
Geïnstalleerde kaarten: Europe DEM, 2017.20 3D Europe, 2017.20 Western Europe
Software versie: 3.40
BMW Motorrad: 11.00
GPS firmware: 3.05.14
Hardwareversie: V6 SA3 8GB 128Mb PR BN
Gesloten

Terug naar “Over: GPS en navigatie”