Hyperpro-ESA
Hyperpro-ESA
Gevonden op 'demotorsite.be'
Niet goedkoop , wel interessant (?).
En 't is NL dus zal't wel goed zijn.
Niet goedkoop , wel interessant (?).
En 't is NL dus zal't wel goed zijn.
-
- Berichten: 678
- Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:00
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: N-Br
Re: Hyperpro-ESA
:
Dit is toch geen dubbele post ofzo?
Eenzelfde product ben ik hier nog niet tegengekomen, behalve dat er een keer melding is gedaan over de komst van een dergelijk product.
Dit is toch geen dubbele post ofzo?
Eenzelfde product ben ik hier nog niet tegengekomen, behalve dat er een keer melding is gedaan over de komst van een dergelijk product.
- HansD
- Berichten: 3300
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: Hyperpro-ESA
Mijn fout: niet goed gelezen. Interessant nieuw produkt voor de R1200RT's met ESA, maar wel aan de prijs...moh_fan schreef::
Dit is toch geen dubbele post ofzo?
Eenzelfde product ben ik hier nog niet tegengekomen, behalve dat er een keer melding is gedaan over de komst van een dergelijk product.
Hans
- Ralph Romein
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 16 apr 2009, 16:50
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn
Re: Hyperpro-ESA
Vind zelf € 475,00 wel te doen. Nieuwe veren koste meer als je niet tevreden bent over de instelling. Als je wel te vreden bent is het een hoop geld :lol:
Gr, Ralph
Gr, Ralph
Mvg, Ralph Romein
-
- Berichten: 678
- Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:00
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: N-Br
Re: Hyperpro-ESA
Precies!Ralph Romein schreef:Vind zelf € 475,00 wel te doen. Nieuwe veren koste meer als je niet tevreden bent over de instelling. Als je wel te vreden bent is het een hoop geld :lol:
Gr, Ralph
Wat is Bijke bijv. kwijt aan zijn Hyperpro-verlagings-avontuur?
- HansD
- Berichten: 3300
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: Hyperpro-ESA
Ik dacht meer in de richting van nieuwe veren EN @juster dus 350 + 475.
Na ons bezoek aan HYperpro is me wel duidelijk geworden dat nieuwe veren de eerste en grootste stap is om de wegligging van je RT te verbeteren. Heb je een R1200RT met ESA dan is dat jammer want dan kun je niet alle instellingen van je nieuwe veren gebruiken. Dan is de @juster een uitkomst.
Hans
Na ons bezoek aan HYperpro is me wel duidelijk geworden dat nieuwe veren de eerste en grootste stap is om de wegligging van je RT te verbeteren. Heb je een R1200RT met ESA dan is dat jammer want dan kun je niet alle instellingen van je nieuwe veren gebruiken. Dan is de @juster een uitkomst.
Hans
Re: Hyperpro-ESA
Hyper pro heeft mij benaderd om de software te kunnen uitlezen. Nu rij ik als eerste rond met dit nieuwe systeem. Ik heb al een aantal keren alleen de veren laten vervangen door veren van Hyper pro en altijd naar volle tevredenheid.
Ik moet zeggen dat de nieuwe schokdempers niet te vergelijken zijn met die van BMW.
Ik moet zeggen dat de nieuwe schokdempers niet te vergelijken zijn met die van BMW.
Re: Hyperpro-ESA
Heel interessante ontwikkeling. Eerder liet ik op mijn R1150RT de veren vervangen door Hyperpro. Lees hierboven mijn sublieme ervaring met Hyperpro.
Nu heb ik een nieuwe R1200RT met ESA. Ik vind de vering nu wel Ok. Op de snelweg schakel ik naar sport en heb standaard voor solo met bagage gekozen. Geen problemen met de wegligging. Ik kan me voorstellen dat Hyperpro de motor nog prettige maakt, maar ervaar nu geen noodzaak.
Een extra kastje dat meer variatie toestaat in de afstelling lijkt me nu niet nodig. Ik denk dat BMW toch wel de optimale afstelling heeft gekozen. Ik lees dat de comfort instelling met Hyperpro nog meer comfort gaat geven. Is het dan niet zo dat hij te instabiel wordt? Op de snelweg zou ik soms een nog strakkere machine willen, maar dat kan ik ook bereiken door de duo stand in te schakelen.
Ik acht de Hyperpro jongens heel hoog en denk dat ze niet voor niets deze module ontwikkelen, maar snap het op dit moment niet echt.
Huub
Nu heb ik een nieuwe R1200RT met ESA. Ik vind de vering nu wel Ok. Op de snelweg schakel ik naar sport en heb standaard voor solo met bagage gekozen. Geen problemen met de wegligging. Ik kan me voorstellen dat Hyperpro de motor nog prettige maakt, maar ervaar nu geen noodzaak.
Een extra kastje dat meer variatie toestaat in de afstelling lijkt me nu niet nodig. Ik denk dat BMW toch wel de optimale afstelling heeft gekozen. Ik lees dat de comfort instelling met Hyperpro nog meer comfort gaat geven. Is het dan niet zo dat hij te instabiel wordt? Op de snelweg zou ik soms een nog strakkere machine willen, maar dat kan ik ook bereiken door de duo stand in te schakelen.
Ik acht de Hyperpro jongens heel hoog en denk dat ze niet voor niets deze module ontwikkelen, maar snap het op dit moment niet echt.
Huub
Re: Hyperpro-ESA
Ik was voor mijn veren kwijt 385€ inclusief demontage en montage... Daarna ben ik nog een keer terug geweest voor wat fijn afstelling, en dat koste me niets... ''Hoort bij de service'' is het moto van Hyperpro...
Nu ff terug naat het extra kastje... Het is dat ie te duur is, anders kwam ie er bij mij ook op... Om de volgende reden. Ik heb nu progresieve veren, dat is geen probleem, want de wegligging is enorm verbeterd. Alleen vind ik persoonlijk de RT wat harder afgeveerd in standje comfort, niet hinderlijk maar het had voor mij wat zachter gemogen...
Met de orginele veren was dit verschil tussen comfort, normaal en sport heel goed voelbaar, wat met de Hyperpro veren wat minder is... Nogmaals niet hinderlijk, maar het had wat zachter gemogen...
Nu ff terug naat het extra kastje... Het is dat ie te duur is, anders kwam ie er bij mij ook op... Om de volgende reden. Ik heb nu progresieve veren, dat is geen probleem, want de wegligging is enorm verbeterd. Alleen vind ik persoonlijk de RT wat harder afgeveerd in standje comfort, niet hinderlijk maar het had voor mij wat zachter gemogen...
Met de orginele veren was dit verschil tussen comfort, normaal en sport heel goed voelbaar, wat met de Hyperpro veren wat minder is... Nogmaals niet hinderlijk, maar het had wat zachter gemogen...
Re: Hyperpro-ESA
Ja, zo kan je het ook zien... Alleen mocht de comfort stand wat zachter zijn, op standje normaal staat ie bijna niet en op sport al helemaal niet... leuk als je een gladde weg hebt, maar met wat oneffen heden staat ie in standje sport wel heel erg strak...HVEI schreef:Dus jouw winst zit hem juist in de comfort stand?
Huub