Motorbeurs

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Motorbeurs

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Aangezien ik zondag pas naar de motorbeurs ga zou het leuk zijn, als iedereen die al geweest is, tips of bijzondere ontdekkingen in een topic zou zetten.

Kortom wat vindt jij van de beurs 8)_

Groet, Bert
vioma

Re: Motorbeurs

Ongelezen bericht door vioma »

Ik heb 1 niet leuke tip ,blijf maar thuis .
Ik ben er vandaag geweest en ik vond er niets aan .
Er was weinig nieuws en de dingen die er te koop zijn zijn te duur, er lagen helmen die in de motorzaak 20 tot 30 euro goedkoper zijn. Ook de kleding was over het algemeen overjarige spul. En het goede spul was gewoon duurder dan in de winkel.
En ze vonden het dit jaar blijkbaar leuk om tegen elkaar op te boksen met lawaai , de ene stand maakte nog meer lawaai dan de andere met als gevolg dat je elkaar niet meer kon verstaan en je eigenlijk beter direct oordopjes kon kopen.
Voor mij was dit de laatste keer dat ik daar geweest ben.
Ik hoop dat er mensen zijn met positievere ervaringen.
[groet] Peter
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Motorbeurs

Ongelezen bericht door Berrybeer »

....ben net terug en.....ben het helemaal met Peter eens! Was om 17.05 binnen en stond om 19.00 uur al weer buiten....
Ik ging dus gericht voor een Schuberth C3 en de goedkoopste die ik daar tegen kwam was €450,=...vreemd genoeg bij andere stands ook veel 'aanbiedingen' gezien van €475 tot €500.. _001. Helaas was de Schuberth van €450 er eentje uit de categorie "maar dan wel direct van de schap" en daar had ik niet zo'n trek in.....met al die hoofden die er al in hadden gezeten.. _003

Bij Waypoint wilde ik graag advies voor een headset....helaas die hadden het veels te druk met het promoten van hun navigatiespullen..

Uiteraard mij wél een tijdje staan vergapen bij de BMW stand....maar de nieuwe R1200RT werd er voor mij niet mooier op.. :D (sorry) Ook stond er de BMW prototype 6 en die vond ik wel héél indrukwekkend. :O
Nee, ik ga voor mijn spulletjes wel naar een gewone motorzaak waar ze alle tijd hebben om mij te adviseren en ik echt nieuwe spullen krijg.. ;)

Maar als je gewoon van alle motoren houdt (en van harde Oia -muziek).....dan zeker gaan want die staan er heul veul.....
Marruk8865

Re: Motorbeurs

Ongelezen bericht door Marruk8865 »

Ik was er om 13:30 uur en om 17:30 uur stond ik alweer buiten. Heb het dus iets langer volgehouden maar ben het helemaal met jullie eens!
Eerst een weg geworsteld langs de oneindig lange vloot van 2e hands fietsen om vervolgens idd oude helmen en grabbelbakken met veel te kleine of te grote handschoenen tegen te komen.
Alleen de hal waar de merken hun presentaties deden was wel even leuk voor de foto.
Wat ik wel heel gaaf vond was de stand van Spyder Can-Am!
Beamietoo

Re: Motorbeurs

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Ik ben helemaal mee eens met de voorgaande meningen. De standhouders betalen omg 47 euries per m2 en dat zie je ook terug in de prijzen die als zogenamde beursaanbiedingen staan. Ik krijg het gevoel dat deelnemers staan voornamelijk om te pronken. Ik zal het voortaan houden bij de kleinere plaatselijke beurzen.

gr,
Kenny
Henk

Re: Motorbeurs

Ongelezen bericht door Henk »

Heel interessant vond ik de VertiGO motor van Maarten Timmer.
Maarten heeft als afstudeerproject bij de TU in Delft een electrische motor ontworpen, die er flitsend uitziet en dat ook is:

Afbeelding
Op de foto de Vertigo met Maarten Timmer.

In theorie althans, want het afstudeerproject voorzag niet in voldoende pecunia om de motor ook daadwerkelijk te realiseren.
Maarten vertelde dat hij alles had doorgerekend en gaf me de volgende specificaties mee:
top: 200 km/h
gewicht: 200 kg
0-100 km/h in 3.5 seconden
acieradius: 100 - 150 km

De ontwikkelingen voor met name de accu's gaan razendsnel en Maarten verwacht dat er binnen enkele jaren een accu voorhanden is die een actieradius van 350 tot 400 kilometer kan leveren. Maarten staat dus zelf bij de stand, dus als je hem wat vragen wil over de VertiGO, dan kan dat. 8)_
Ik ben benieuwd.

groet, Henk
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3300
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Motorbeurs

Ongelezen bericht door HansD »

Ik ben gisteravond geweest en toen was het heerlijk rustig, maar bij waypoint was het desalniettemin druk. Ik ben het wel met jullie eens dat het behoorlijk lawaaierig en duur was. Ik probeer altijd naar zo'n beurs te gaan met een aantal concrete dingen die ik zoek, want anders ga ik me zowiezo altjd ergeren en vind ik het ook bijzonder vermoeiend.

Ik vind de kleinste standjes altijd leuk - bij een gereedschapstandje lekker onderhandelt over een setje ratel-ringsleutels en wel degelijk 50% korting gekregen! En helemaal achter in hal 9 is een hele straat met reisburootjes, vooral veel duitsers. Ik heb een hele stapel folders en boeken meegenomen om vast "vorzugeniessen"....
Tegen 10-en nog rustig bij Waypoint kunnen kletsen...de aanhouder wint.

Dus..ik heb me toch prima vermaakt.
Hans
Gebruikersavatar
EuropeRider
Berichten: 255
Lid geworden op: 10 jan 2009, 13:57
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Sinds 2017 een GS1200LC e
Land: Italie
Woonplaats of omgeving: Umbrie
Locatie: Umbria
Contacteer:

Re: Motorbeurs

Ongelezen bericht door EuropeRider »

Gut, niet gezien..... en ik had nog wel mijn RTForum petje op !! :lol: :lol: :lol:
Francois A. 'Navman' Dumas
writer, photographer, guide & gopher

The Man's Blog
.... and EuropeRides.com !!!
Henk

Re: Motorbeurs

Ongelezen bericht door Henk »

EuropeRider schreef:Gut, niet gezien..... en ik had nog wel mijn RTForum petje op !! :lol: :lol: :lol:
ik had 'm ook op, maar geen formleden gezien, tenminste niet bewust. _002 _002

groet, Henk
braba

Re: Motorbeurs

Ongelezen bericht door braba »

Ben ook twee keer geweest deze editie (donderdagavond met collegae en aansluitend vrijdag met vrienden). Blijft in mijn ogen een leuk uitje als start van het nieuwe motorseizoen. Maar de prijzen stijgen ook elk jaar. Echt voordeel is er weinig en het lijkt meer een "dump" te worden van on-verkoopbare handel wat al jaren mee reist naar de beurs. Het prijsverschil met je eigen dealer of leverancier is te verwaarlozen of je moet handen, lichaam en hoofd hebben in de maat 3xxl of xs :D Conclusie mooi uitje voor de hobby van motorrijden en met enig geluk kan je misschien iets moois scoren voor minder. De echte topspullen liggen in de normale prijsrange. Maar volgend jaar ben ik weer van de partij.
vioma

Re: Motorbeurs

Ongelezen bericht door vioma »

Mijn vrouw had op de beurs een mooie leren jas gezien , bijna gekocht maarja als er wat mee is,dan moet je bij de verkoper zijn die weet ik waar woont .Dus toch maar niet gekocht . Vandaag naar de motorzaak (in de buurt) geweest en daar hangt exact de zelfde jas alleen dan 96 euro GOEDKOPER , dus blij dat we hem niet op de beurs gekocht hebben maar gewoon bij de motorzaak. Ook de helm die ze op de beurs had gezien heeft ze bij de motorzaak gekocht vandaag voor 29 euro minder. !!!
Prins Fred

Re: Motorbeurs

Ongelezen bericht door Prins Fred »

Ik heb me prima vermaakt, was op zoek naar een Rt en heb hem gevonden en gekocht.... -1150- _004
Peter Cools

Re: Motorbeurs

Ongelezen bericht door Peter Cools »

Voor mij was de Beurs ook een tegenvaller.
Weinig nieuws, dat je al niet elders gelezen of misschien zelfs gezien had.
De aanbiedingen maken het risico van een miskoop niet waard.
Ik ga volgend jaar misschien wel weer, maar dan voor de gezelligheid.
Iets aanschaffen doe je bij je vertrouwde dealer, of een andere bekende zaak.
Peter
Gebruikersavatar
Ralph Romein
Berichten: 400
Lid geworden op: 16 apr 2009, 16:50
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Re: Motorbeurs

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Prins Fred schreef:Ik heb me prima vermaakt, was op zoek naar een Rt en heb hem gevonden en gekocht.... -1150- _004
Gefeliciteerd. Veel plezier ermee!

Gr, Ralph
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Motorbeurs

Ongelezen bericht door Baird »

Ik ben vandaag met mijn motor-vriend geweest, we gaan ieder jaar als een soort kick-off voor het seizoen. Echte verwachtingen hebben we nooit dus alles is meegenomen.

Dit keer gekeken naar videosystemen voor op de motor, wat leuke gereedschappen gekocht en zoals altijd veel tijd doorgebracht bij de reisorganisaties.

De terugweg speelde zich af in een flinke sneeuwbui, iedere 100 m je vizier schoon vegen van sneeuw anders zie je niets, het alarm op mijn nieuw gemonteerde thermometer werkte prima: 1 knipperende led bij 3C en beide leds bij 1C.

Zondag weer naar de beurs en dan op de stand van de MAG om jullie als lid in te schrijven!!

[groet] -1150-
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Roadrunner

Re: Motorbeurs

Ongelezen bericht door Roadrunner »

Gisteren met zoonlief geweest. Hij start komende week met lessen en heeft kleding en een helm gekocht. Met wat zoeken zijn we goed geslaagd voor merkkleding tegen leuke prijzen. Toch gauw enkele tientjes per deel goedkoper als in de winkels. Kaartjes hebben we via de ANWB-Promotor actie gekregen, dus ook nog een jaar lang een extra motorblad in de bus.

Was een lange en zware dag, maar wel leuk. Beurs is vooral groot !

Tom.
Jos BMW

Re: Motorbeurs

Ongelezen bericht door Jos BMW »

Ben gisteren op de beurs geweest. Ben het eens met jullie dat veel zaken veel te duur zijn. Wat ook tegenviel was het aanbod van accessoires, zoals xenon-verlichting en alarminstallaties. Daar ging ik o.a. ook voor. Maar een enkele stand met die artikelen gevonden en dan was de prijs dusdanig dat ik ernstige twijfels kreeg bij de kwaliteit. Dus zonder één van die producten naar huis. Wel iets anders ontdekt;
http://www.motorparts-online.com" onclick="window.open(this.href);return false; Als je sleutelaar bent heb je hier beslist iets aan.
Misschien is de site al bekend, maar ik had er nog niet van gehoord. Je kunt per merk en type gebruikte onderdelen bestellen.
Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.

Gr Jos _004 -1100-
George Michael

Re: Motorbeurs

Ongelezen bericht door George Michael »

Zelf ben ik al 3 x niet meer geweest omdat het toen ook al tegenviel. Een motor koop ik bij de dealer en spullen vaak via internet. Als ik een nieuwe motor wil aanraken ga ik ook naar de dealer. Sommige dealers gaan bewust ook al niet op de beurs staan. Kost erg veel tijd en moeit voor . . . . . . . ?
Dus misschien dat er geen volgende keer is.
Gebruikersavatar
han62
Berichten: 378
Lid geworden op: 16 nov 2008, 18:07
Type: R1200RT
Locatie: Budel

Re: Motorbeurs

Ongelezen bericht door han62 »

Hallo,
Dit jaar sinds lange tijd niet naar de beurs geweest kwam voor mij helaas net iets te vroeg. En of ik iets gemist denkt te hebben ach ik ga altijd met de geachte heen op de eerste plaats voor de gezelligheid de sfeer opsnuiven en wie weet zie je wat leuks tips. meestal kom je er wel wat bekenden tegen.

Mijn ervaring als je van te voren heen gaat ik wil dit of dat voordelig kopen dat je dan vaak duur(der) uit bent of je vind het gewoon niet. een voorbeeld is ook als je op de beurs bij de stand van Waypoint komt en je denkt dan veel informatie te krijgen dan valt dat meestal tegen terwijl als je bij hen op de zak komt hebben ze alle tijd voor je. Ik bezoek ook veel oldtimerbeurzen en maak altijd een lijstjes met onderdelen die iki nodig denk te hebben. Als je dan sávonds naar huis gaat en je hebt maar een klaein deel gevonden dan ben je geneigd te zeggen kl.. beurs en andere keer kom je op een regionaal beursje in een caf;e/kantine en vind je ineens een onderdeeltje wat je al lang zoekt en dan is het ineens een geweldige beurs en ga je volgend jaar er weer heen alleen vind je dan natuurlijk niks. dus het is relatief ieder beleefd het op zijn manier.

Ik vind wel dat op zo'n beurs de toegansprijzen en parkeren voor de auto en de consumpties goed aan de prijs zijn. als je dan met z'n vieren een keer niet gaat dan bespaar je een leuk bedrag op je geplande aankoop.
Als ik volgend jaar wel of niet ga hoop ik dat me niet zoals nu wordt opgelegd door een oneplande on onverwachte reparatie /revisie. Vanmorgen is Dave nog geweest we hadden afgesproken om de RT rit voor te rijden en ik had heel enthousiast geroepen dat doen we maar ik ben terecht door de directie (Rietje) teruggefloten en toen de huisarts nog even gebeld en die zegt wat denk je zelf het is pas 10 dagen geleden dus ja dan maar even niet.

Ben wel benieuwd wat jullie allemaal voor nieuws hebben ontdekt.

Met vr gr
han
Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: Motorbeurs

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Ik moet nog gaan, maar kwam bij onze buren het volgende tegen:
http://pvde.smugmug.com/Motorcycles/Mot ... 1246_zWLHB" onclick="window.open(this.href);return false;

Speciaal voor Han, kun je toch even de sfeer proeven _004

Groet, Bert
sanderh

Re: Motorbeurs

Ongelezen bericht door sanderh »

Heb ook geen echte aanbiedingen gezien, maar heb ook niet specifiek wat gezocht en dus niet onderhandeld. Zag wel naast de stand van garmin iets nieuws, soudcage. Dat zijn oordoppen met een speaker systeem erin.
Zie http://www.sonomarine.com/index.php/entertainment
Oh ja de nieuwe cardo G4 bij Waypoint was wel in de aanbieding voor €200,=, maar ik denk dat ik voor bedraad ga.

Verder vond ik als ex vfr rijder de nieuwe vfr 1200 wel erg mooi.

En volgens mij hadden ze de muziek al wat zachter gezet.
Gebruikersavatar
EuropeRider
Berichten: 255
Lid geworden op: 10 jan 2009, 13:57
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Sinds 2017 een GS1200LC e
Land: Italie
Woonplaats of omgeving: Umbrie
Locatie: Umbria
Contacteer:

Re: Motorbeurs

Ongelezen bericht door EuropeRider »

Hierbij nog wat plaatjes van donderdagavond....... dit is (zoals gebruikelijk) een kopie van mijn Engelse forum (sorry!).

-----------


Wow, 2006 was the last time I went... I thought it was 2008! Time really speeds up when you are getting older, I tell ya !

Anyway, I have collected a few - not so good - pictures of this week's visit to the yearly (?) 'Motorbeurs' in Utrecht (30 km from Amsterdam), just to give an impression of the show.

We went Thursday night and strolled around the 4 main halls for some 2,5 hours. There weren't a lot of people around, so good for visiting....

Afbeelding

A bit of nostalgia, these old Suzuki's:

Afbeelding

You'll need a BIG garage for these things ! I liked the color..... it's a change from the obligatory 'gold'......

Afbeelding

Dangerous looking dude...... sorta gives the term ATGATT a new meaning:

Afbeelding


Airbrush-dude. He was making t-shirts using a mask and a number of small paint brushes.

Afbeelding


The Husqvarna booth...... they are still making motorcycles (and sewing machines?):

Afbeelding


The Dutch national color......

Afbeelding

A little less 'Dutch'....... do we have roads large enough for this !!??

Afbeelding


Our friend Bart is a 'Winger', and had to try out this baby.....

Afbeelding


One thing amiss with the show.... too little ladies, and too skinny at that ! The purple dude had no idea what he was presenting...... and nobody was listening, probably because of it.

Afbeelding


I liked this 'transportable' booth. A helmet on a trailer. The visor closes the booth for transport. Cute !!

Afbeelding


Nice new Suzuki......

Afbeelding


And the BMW stand. Actually, we sorta 'forgot' to enter..... I think we got sidetracked by the need for coffee and cigarettes and then missed it on our way back... oh well... I already have a BMW....

Afbeelding


No, lady, I wouldn't.......

Afbeelding


Now what !? The police gets GS's now too !!?? Aaaarrghh!

Afbeelding


When I have a LOT of money, one day, I'll buy me a second bike and it might very well be a GS......

Afbeelding


... and NOT one of these, although I do like the looks of them. More nostalgia (although these are new!):

Afbeelding


Ducati had a nice presentation......

Afbeelding


Afbeelding


Bart with The Doctor's bike.....

Afbeelding


Afbeelding


Looks like an old aircraft... there's oil dripping from it !!

Afbeelding


Fun bike !!!!!!

Afbeelding


Very nice looking new Honda !!!

Afbeelding


I dream a lot too.....

Afbeelding


..... not of this though. Too much work on making it shine all the time....

Afbeelding


Now this is interesting. A diesel powered bike, made in Holland (because here diesel is cheaper than petrol... a LOT! It just makes sense and I wouldn't mind running my tour Beemer on diesel.

'Black pipes' instead of 'Loud pipes'... Hey !

Afbeelding

Ummm, NO, we do NOT have streets large enough for this thing !

Afbeelding


There were LOTS of second hand bikes everywhere. Looks like the dealers got stuck with a ton of bikes, as well as with cars these days.
I guess a good thing if you are looking for a used bike..... not so interesting if you already have one....

Afbeelding


Purple County Choppers....

Afbeelding


I've seen these things on the streets a few times.... apparently you are allowed to 'drive' them with just a car drivers license.

Afbeelding


Same as these (and I just KNOW Nina would like them......)...

Afbeelding


Ah yes, the loud pipes booth.....

Afbeelding


And one more GS, an orange one this time!, to close with !

Afbeelding


It was a fun evening, we had a nice Chinese dinner before visiting the show and it is always good to hang out with like-minded people.

I won't go next year though..... so maybe in 2014 again !?
Francois A. 'Navman' Dumas
writer, photographer, guide & gopher

The Man's Blog
.... and EuropeRides.com !!!
Gebruikersavatar
Wildripper
Berichten: 487
Lid geworden op: 15 dec 2008, 14:36
Type: R1200RT
Land: Tsss echt niet
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn

Re: Motorbeurs

Ongelezen bericht door Wildripper »

Ik vond het vandaag weer zeer gezellig.

Voor de sfeer een ook een paar plaatjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar ja we kwamen natuurlijk voor het duitse spul. _005

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En voor de fun.

Afbeelding

Afbeelding

En ja we zijn er voor gegaan.

Afbeelding

Een prachtig zadel.

Afbeelding
Zümo XT
Gesloten

Terug naar “RT Café”