Is de pekel al weg?

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3300
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Is de pekel al weg?

Ongelezen bericht door HansD »

Weet iemand hoe lang het duurt, voordat de pekel een beetje van de wegen is geregend?
Het was aardig nat de afgelopen weken, maar toch drogen de wegen nog steeds behoorlijk wit op (zout?).

Ik heb de aluminium delen in de Tectyl wax staan (prima spul) en wil weten wanneer ik dat er veilig af kan halen...
Hans
Electric

Re: Is de pekel al weg?

Ongelezen bericht door Electric »

Hier in de regio Leiden heeft het al zo veel geregend dat de pekel weg is! _004

Volgende week maar eens de -1150- uit de winterslaap halen! :lol:
braba

Re: Is de pekel al weg?

Ongelezen bericht door braba »

Het regent al twee dagen bijna on afgebroken dus als het nu niet weg is :D :D
vioma

Re: Is de pekel al weg?

Ongelezen bericht door vioma »

Het heeft hier 3 dagen geregend en de pekel is nog steeds niet weg , ik krijg op de autoruit nog steeds een witte waas en als ik er aan lik _005 is het nog steeds zout :O _002 vies he .
[groet] Peter
Stingray

Re: Is de pekel al weg?

Ongelezen bericht door Stingray »

Ja ik vertrouw er ook niet op dat de pekel weg is. De Transalp mag nog lekker dienst doen. Over een week of wat komt de Beemer pas weer buiten.
Gebruikersavatar
hans51
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 aug 2008, 21:40
Type: R1100RT
Locatie: Hoorn

Re: Is de pekel al weg?

Ongelezen bericht door hans51 »

Ik ben van de week maar weer begonnen, het heeft zo'n beetje elke dag geregend, dus het zal wel weer redelijk schoon zijn.
En als er nog wat pekel zou liggen, ook geen probleem, de RT is niet alleen voor mooi weer gemaakt.
Ik heb een verplichte motorpauze van 8 weken achter de rug i.v.m. een nieuwe knie, maar ik ben blij dat ik weer rij.
Nog een beetje stijf gevoel in het been, maar goed te doen.

Hans.
vioma

Re: Is de pekel al weg?

Ongelezen bericht door vioma »

Stingray schreef:Ja ik vertrouw er ook niet op dat de pekel weg is. De Transalp mag nog lekker dienst doen. Over een week of wat komt de Beemer pas weer buiten.
Ik kon het niet laten en ben de straat (waar ze niet strooien) een paar keer heen en weer gereden :O
Toch weer 6 km gereden :D
En vorige week zaterdag nog een kleine 15 km op de witte gereden voordat hij werd afgeleverd , die moest na een paar maanden stil staan toch ff proefrijden. _004
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: Is de pekel al weg?

Ongelezen bericht door jaybmw »

Kzou nog ff een week w8ten want hier in de regio stuift het nog behoorlijk als de weg droog is!! Laat het nog maar even wat regenen.Vooral op de z.g middenbaan van de rijstrook waar je met de motor het meeste rijdt is het nog gewoon wit,de zijkanten zijn door de auto's al schoon gereden. Het is echt rotzooi,hier in de sloot ga ik denk zeewier zaaien en als het ijs eraf is op haring vissen.Onnoemenlijk hoeveel er is gestrooit. _002

Groeten uit Brabant. Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Dave

Re: Is de pekel al weg?

Ongelezen bericht door Dave »

jeroen van aert schreef:Het is echt rotzooi,hier in de sloot ga ik denk zeewier zaaien en als het ijs eraf is op haring vissen.
Briljant :D :D :D
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: Is de pekel al weg?

Ongelezen bericht door jaybmw »

Ja Dave, Da's brabantse humor,ofnie? _004

[groet] Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Gebruikersavatar
beamer1200rt
Berichten: 241
Lid geworden op: 10 okt 2009, 18:52
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS 2004
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zeist

Re: Is de pekel al weg?

Ongelezen bericht door beamer1200rt »

hans51 schreef: Ik heb een verplichte motorpauze van 8 weken achter de rug i.v.m. een nieuwe knie, maar ik ben blij dat ik weer rij.
Nog een beetje stijf gevoel in het been, maar goed te doen.
Hans.
Mag je helemaal wel wachten tot die pekel weg is, anders gaat ie misschien roesten! :$

Alle gekheid op een stokje: schijnt toch een vrij bloedige / ingrijpende operatie te zijn. Mijn schoonmoder heeft er inmiddels 2 en een nieuwe heup. De 1e was ze bijna in gebleven agv allergie voor de verdoving en de 2e ging op zich goed, maar het lopen is nog steeds niet helemaal soepel. Het heeft ook geholpen voor haar X-benen. :O

Goed om te lezen dat het bij jou beter is gegaan. Succes!
Motorverleden: 2009 R12000RT, 2005 R1200RT, 2003 R1150RT, 2001 R1150RT, 2000 R1150GS, 1997 R1100RT, 1997 K1100LT, 1996 K75
Donic

Re: Is de pekel al weg?

Ongelezen bericht door Donic »

hans51 schreef:Ik ben van de week maar weer begonnen, het heeft zo'n beetje elke dag geregend, dus het zal wel weer redelijk schoon zijn.
En als er nog wat pekel zou liggen, ook geen probleem, de RT is niet alleen voor mooi weer gemaakt.
Ik heb een verplichte motorpauze van 8 weken achter de rug i.v.m. een nieuwe knie, maar ik ben blij dat ik weer rij.
Nog een beetje stijf gevoel in het been, maar goed te doen.

Hans.
Hans,
Succes met je knie. Ik heb zelf in 2004 een volledige knieprothese van de linkerknie gehad. Was inderdaad flink aanpezen. Duurt enkele maanden voor je weer een beetje de oude bent, alhoewel je wordt in principe weer "jonger". tenminste bij mij.
A.g.v. motorongeluk in 1978 ging het uiteindelijk niet meer in 2002-2004. Veel pijn en ellende. De kinderen vlogen me aan alle kanten voorbij. Uiteindelijk na veel zoekwerk in Leiden geopereerd. Allemaal goed gegaan. 2 jaar geleden een revisie gehad, omdat het onderste element iets te kort was voor een "wildebras" zoals ik. Dus een langere pen erin. Sindsdien is het feest. Al vele vakanties lekker wandeltochten maken etc. En geen pijn meer. Ik hoop er nog vele vele jaren van te kunnen genieten.
Heel veel succes en motorplezier gewenst.

Donic
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Is de pekel al weg?

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Weet je welke pekel al héél lang weg is?.......Han Pekel, vroeger van "Wordt Vervolgd!" :D :D
sanderh

Re: Is de pekel al weg?

Ongelezen bericht door sanderh »

Tja en dan nog eentje,

Een voordeel van de vorstschade is dat ze de weg opnieuw asfalteren en Tada weg is de Pekel.

Maar het meeste zal toch nu wel weg zijn hoor, enne het is inmiddels flink dooi, dus voor de zekerheid kan je hem na gebruik effe goed afspoelen. Ik rijd dus wel door in de winter en had van vorige weken een witte waas, maar die is er al geheel afgeregend.

Maar euh likken aan de vooruit mij niet gezien, daar heb ik ruitenwissers voor. _005
Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: Is de pekel al weg?

Ongelezen bericht door BeemerBert »

sanderh schreef:Tja en dan nog eentje,

Een voordeel van de vorstschade is dat ze de weg opnieuw asfalteren en Tada weg is de Pekel.

Maar het meeste zal toch nu wel weg zijn hoor, enne het is inmiddels flink dooi, dus voor de zekerheid kan je hem na gebruik effe goed afspoelen. Ik rijd dus wel door in de winter en had van vorige weken een witte waas, maar die is er al geheel afgeregend.



Maar euh likken aan de vooruit mij niet gezien, daar heb ik ruitenwissers voor. _005


Dan ben je volgens mij de enigste hier :O
Een foto zou leuk zijn :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Groet, Bert
bertus

Re: Is de pekel al weg?

Ongelezen bericht door bertus »

Heeft helemaal niets met motorrijden te maken, Maar ik heb vroeger veel op Zeeland gevaren (zout water) en als we dan in de buurt van het Hollands Diep kwamen proefden we even als het water nog zout was. Zoniet konden we het schip afboenen met zoet water, want zout water roestte toen ook al erg.
Dit even tussen door.

Gr Bertus.
Stingray

Re: Is de pekel al weg?

Ongelezen bericht door Stingray »

vioma schreef:
Stingray schreef:Ja ik vertrouw er ook niet op dat de pekel weg is. De Transalp mag nog lekker dienst doen. Over een week of wat komt de Beemer pas weer buiten.
Ik kon het niet laten en ben de straat (waar ze niet strooien) een paar keer heen en weer gereden :O
Toch weer 6 km gereden :D
En vorige week zaterdag nog een kleine 15 km op de witte gereden voordat hij werd afgeleverd , die moest na een paar maanden stil staan toch ff proefrijden. _004
Ik ben voorlopig aan de motor gebonden. Ik heb een andere auto gekocht en 1 van de 2 auto's die we nu hebben alvast ingeruild voordat de nieuwe geleverd wordt eind april/begin mei.

Je weet aan de GS moet ik ook iets doen. Zadel mechanisme defect gegaan op die sleuteldag bij jou en dat rubber om die fusee kogel moet nog gedaan worden. Dus is de Transalp voorlopig prima maar dat blijft toch echt wel behelpen.

PS. Kenny gaf aan dat dit rubber wel los te bestellen zou zijn
Gebruikersavatar
Michl
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 feb 2009, 07:00
Type: R1200RT
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Is de pekel al weg?

Ongelezen bericht door Michl »

Stingray schreef:
PS. Kenny gaf aan dat dit rubber wel los te bestellen zou zijn
indien het hetzelfde is als bij de 1200rt under het zadel is het ~5€.
Afbeelding
Stingray

Re: Is de pekel al weg?

Ongelezen bericht door Stingray »

Ik bedoel het mechanisme dat de hevel van de sleutel doet werken om je zadel los te maken.

Het rubber bedoel ik het rubber dat bij je telelever om je fuseekogel zit daar waar je voorvork aan je triangel vast zit.

En ik hoop inderdaad dat als je dit los kunt kopen dat dit rubbertje niet echt veel meer dan 5 euro kost (dat dien de meeste rubbers toch niet?? ;)


:lol: :lol:
Gebruikersavatar
Jenny54
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 159
Lid geworden op: 16 mar 2008, 22:38
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: Is van Jos, ik mag meerijden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Diemen
Locatie: Diemen

Re: Is de pekel al weg?

Ongelezen bericht door Jenny54 »

:lol: Hoe kom je erop. Geef even een seintje als de vangst achter de rug is, komen we je opzoeken. _005 Wij nemen de uitjes en vlaggetjes mee.

Het is echt rotzooi,hier in de sloot ga ik denk zeewier zaaien en als het ijs eraf is op haring vissen.
Groeten uit Brabant. Jeroen.[/quote]
Met vriendelijke groet
Jenny
Beheerder
Afbeelding
Donic

Re: Is de pekel al weg?

Ongelezen bericht door Donic »

Ik heb het er zaterdagochtend even op gewaagd.
Na enkele maanden in de garage gestaan te hebben de motor naar buiten gezet en starten met die hap. In één keer lopen (frequent aan de Ultimate IV doet wonderen voor de accu), en vrijwel zonder "choke". (met dank aan de Recyclizer) Direct prachtig mooi rond lopen, zelf geen ABS lichtjes problemen.
Heb even een 1/2 uurtje gereden (begon weer te plensen en dan komt het zout weer uit de weg) maar heb er van genoten. Kan niet wachten totdat het weer beter weer wordt en ik tijd heb.

Gr.
Donic
sanderh

Re: Is de pekel al weg?

Ongelezen bericht door sanderh »

Volgens mij is nu na de regen van afgelopen weekend de pekel wel aardig weg.


Wie wil er even likken _005 _005
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3300
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Is de pekel al weg?

Ongelezen bericht door HansD »

sanderh schreef:Volgens mij is nu na de regen van afgelopen weekend de pekel wel aardig weg.


Wie wil er even likken _005 _005
Nooit gedacht dat ik nog eens zo blij zou zijn met aanhoudende plensbuien :D :D
Ik denk ook dat het zo lekker schoon wordt.
Hans
Hans1959

Re: Is de pekel al weg?

Ongelezen bericht door Hans1959 »

pekel is weg maar nu de vele gaten nog :?: :?:

[groet]
vioma

Re: Is de pekel al weg?

Ongelezen bericht door vioma »

Hans1959 schreef:pekel is weg maar nu de vele gaten nog :?: :?:

[groet]
En de takken en omgewaaide bomen hier in limburg .
BaHoi

Re: Is de pekel al weg?

Ongelezen bericht door BaHoi »

Volgens mij is de pekel nog lang niet weg. Heb donderdagochtend mijn windscherm schoongemaakt omdat ik er bijna niet meer doorheen kon kijken. Vanochtend zag ik dat het windscherm al weer vies geworden was. Lijkt mij te komen door de pekel die er nog ligt, maar ik heb er maar niet aan gelikt. _005

Antoine
braba

Re: Is de pekel al weg?

Ongelezen bericht door braba »

We moeten met ze allen niet te bang zijn voor het 'pekelmonster' :shock: . BMW is van huis uit goed tot zeer goed beschermd tegen pekelinvloeden van buitenaf. Zeker ten opzichte van zijn japanse 'concurenten'. Natuurlijk levert vol door de pekel zonder extra voorzorgsmaatregelen altijd iets schade op. Dus als je de beemer voor de winter op kwetsbare plaatsen beschermd (boutjes, vorkpoten e.d.) met bijv schutzwax en inspuiten met siliconenspray e.d. is er zeer goed mee door te rijden zonder extra schade. Je houdt natuurlijk altijd de normale gebruiksporen. Daarvoor is het ook een motor en geen meubelstuk in de huiskamer. Na gebruik in de pekel afspoelen met koudwater heeft ook de voorkeur maar dan moet het niet vriezen (sloten, remklauwen e.d kunnen vastvriezen).

Beroepshalve rijden we er ook meedoor in de winter anders kan het CJIB te leeuwarden ook vorstvrij nemen :lol: :lol:

Resume: Met iets extra aandacht kun je ook in de winter genieten van je beemer zoals hij bedoeld is...rijden dus!!!
sanderh

Re: Is de pekel al weg?

Ongelezen bericht door sanderh »

Helemaal mee eens :!: :!: :!:
Hans1959

Re: Is de pekel al weg?

Ongelezen bericht door Hans1959 »

halo

oke jongens starten die handel en rijden maar [welkom]

[groet]
Stoffel

Re: Is de pekel al weg?

Ongelezen bericht door Stoffel »

Volgens mij kan deze discussie weer helemaal op nieuw beginnen, er is weer behoorlijk gestrooid deze ochtend (Utrecht - Rotterdam). Voor mij om het even want ik kachel gewoon door. Het is voor mij hét vervoersmiddel dus pekel of geen pekel ik rij! Buiten financiele redenenrij ik bewust op wat oudere motoren, krasje of roest hier en daar maakt mij niet zo veel uit.( _oo_ -850- )

Groeten!
Stoffel
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3300
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Is de pekel al weg?

Ongelezen bericht door HansD »

Stoffel schreef:Volgens mij kan deze discussie weer helemaal op nieuw beginnen, er is weer behoorlijk gestrooid deze ochtend (Utrecht - Rotterdam). Voor mij om het even want ik kachel gewoon door. Het is voor mij hét vervoersmiddel dus pekel of geen pekel ik rij! Buiten financiele redenenrij ik bewust op wat oudere motoren, krasje of roest hier en daar maakt mij niet zo veel uit.( _oo_ -850- )

Groeten!
Stoffel
In Rotterdam werd gisteravond al weer flink gestrooid - veilig natuurlijk, maar wel jammer voor mijn -1200- .
Nou maar weer hopen op regen.
Hans
Donic

Re: Is de pekel al weg?

Ongelezen bericht door Donic »

Idem hier in de regio Apeldoorn / Deventer. Het knarste je al weer tegemoet.
Flink balen dus, want ik wilde net morgenvroeg een lekker stuk rijden.
Maar weer even wachten.

Gr.
Donic
Gebruikersavatar
beamer1200rt
Berichten: 241
Lid geworden op: 10 okt 2009, 18:52
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS 2004
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zeist

Re: Is de pekel al weg?

Ongelezen bericht door beamer1200rt »

Geen paniek, er wordt alweer regen voorspeld. :$
Motorverleden: 2009 R12000RT, 2005 R1200RT, 2003 R1150RT, 2001 R1150RT, 2000 R1150GS, 1997 R1100RT, 1997 K1100LT, 1996 K75
sanderh

Re: Is de pekel al weg?

Ongelezen bericht door sanderh »

ja hoor vandaag gewoon gereden. enne erg lekker in het zonnetje,
De pekel wassen we er gewoon weer vanaf.
Peter Cools

Re: Is de pekel al weg?

Ongelezen bericht door Peter Cools »

Onze ooster buren hebben een creatieve oplossing voor de gaten in de weg gevonden:

http://www.demotorsite.be/content/duits ... ten-wegdek" onclick="window.open(this.href);return false;

Het NRC bericht er ook over:

http://www.nrc.nl/buitenland/article249 ... het_wegdek" onclick="window.open(this.href);return false;

Dat is nog eens wat anders dan het plaatsen van een bord "Vorstschade"!

Peter
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3300
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Is de pekel al weg?

Ongelezen bericht door HansD »

Dit weekend weer eens mijn motor gewassen (het RT treffen komt er tenslotte aan) en ook maar eens de Tectyl Superwax verwijderd die op alle aluminium delen was gespoten in December (velgen, cardan, voorvork, cilinderkoppen). De -1200- kwam hagelnieuw en volkomen ongezouten :D onder de wax vandaan, en door het gebruik van Teerverwijderaar vloog het eraf: opspuiten, doekje erover en klaar! En dat terwijl ik behalve de echt gladde dagen, de hele winter heb doorgereden, dus de pekel absoluut niet heb geschuwd.
Ik ben zeer tevreden over het resultaat: makkelijk opbrengen, prima bescherming en zeer eenvoudig weer te verwijderen.
Ik zal als bewijs ook een paar fotos plaatsen.
Volgende winter gaat mijn -1200- weer lekker helemaal in de Tectyl Superwax (van Valvoline)!!
Hans
Gesloten

Terug naar “RT Café”