Tank lint issue?

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
jbazelmans
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 mei 2020, 12:49
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Midden-Limburg

Tank lint issue?

Ongelezen bericht door jbazelmans »

Vandaag heeft mijn motor zijn jaarlijkse onderhoudsbeurt gehad. ( kleine beurt). Wat me opviel toen ik terug reed was dat de brandstofmeter een volle tank aangaf. Terwijl ik er toch al 350 km mee gereden had.
Ik ga er even van uit dat ze hem bij de garage niet vol gegooid hebben. Stond namelijk niets over op de bon. Heb ze nog niet kunnen bellen, want toen ik thuis kwam waren ze dicht.

Zal dit het beruchte tank lint issue zijn? Ik meende namelijk dat wanneer dit issue optreed de meter een lege tank aangeeft en allerlei lampjes gaan branden.
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 763
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, import (D)
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: Tank lint issue?

Ongelezen bericht door siebke »

Bij mij de laatste keer idemdito. Eerst volle-tank-aangave bij het wegrijden, daarna in rap tempo naar leeg en knipperend gevarendriehoekje. Maar sinds de 1e keer stel ik voortaan de dagteller direct na het tanken op nul en tank opnieuw bij zo rond de 400 km.
Inmiddels 3x 'gerepareerd'.
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 858
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Tank lint issue?

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Zo'n tanklint moet worden gekalibreerd. Mogelijk dat daar iets is misgegaan bij de onderhoudsbeurt.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
jbazelmans
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 mei 2020, 12:49
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Midden-Limburg

Re: Tank lint issue?

Ongelezen bericht door jbazelmans »

siebke schreef: 31 mar 2023, 20:29 Bij mij de laatste keer idemdito. Eerst volle-tank-aangave bij het wegrijden, daarna in rap tempo naar leeg en knipperend gevarendriehoekje. Maar sinds de 1e keer stel ik voortaan de dagteller direct na het tanken op nul en tank opnieuw bij zo rond de 400 km.
Inmiddels 3x 'gerepareerd'.
Toen ik thuiskwam nog steeds gewoon een volle tank, 15 km gereden denk ik

Op de dagteller rijd ik sowieso al. Doe ik zelf met mijn 3 maanden oude auto Big RT Smile
jbazelmans
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 mei 2020, 12:49
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Midden-Limburg

Re: Tank lint issue?

Ongelezen bericht door jbazelmans »

PanEuRoel schreef: 31 mar 2023, 23:52 Zo'n tanklint moet worden gekalibreerd. Mogelijk dat daar iets is misgegaan bij de onderhoudsbeurt.
Morgen de garage maar eens bellen dan
Gebruikersavatar
Robin0341
Berichten: 354
Lid geworden op: 14 jul 2010, 22:39
Type: R1200RT
Land: NLD
Woonplaats of omgeving: Ermelo

Re: Tank lint issue?

Ongelezen bericht door Robin0341 »

Staat al het eea over geschreven op dit forum, oa. hier:
viewtopic.php?p=160281&hilit=zapper#p160281

Ik heb het lint eens laten vervangen bij de dealer, want na enige tijd werkte de oplossing met de zapper ook niet meer.
Nu rijd ik al weer langere tijd probleemloos rond.
jbazelmans
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 mei 2020, 12:49
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Midden-Limburg

Re: Tank lint issue?

Ongelezen bericht door jbazelmans »

Ik lees er van alles over op dit forum en internet, maar niet dat het symptoom van een kapot tanklint is dat ie een volle tank aangeeft.

Net ook even gebeld met de garage. Zij hebben hem in ieder niet volgegooid. Maar geven ook aan dat wanneer het tanklint issue optreedt, het symptoom een brandstofmeter is die aangeeft dat de tank leeg is en knipperend driehoekje. Volgende week maar één keer volgooien en kijken wat ie dan doet
Lupo R
Berichten: 155
Lid geworden op: 30 jan 2022, 19:05
Type: R1200RT
Bijz: Polar N48 veel opties
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dongen

Re: Tank lint issue?

Ongelezen bericht door Lupo R »

Je zou voordat je gaat tanken ook even het zijkapje er af kunnen halen en kijken of je de stekker van het tanklint los kan nemen. Dat geeft ook duidelijkheid en is makkelijk voor de monteur die dan in ieder geval geen volle tank heeft om in te rommelen (en hoeft ook geen $$tijd te besteden aan het legen en vullen).
jbazelmans
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 mei 2020, 12:49
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Midden-Limburg

Re: Tank lint issue?

Ongelezen bericht door jbazelmans »

Het lijkt er toch op dat het niet het tanklint issue is. Vandaag even een lekker stukje wezen rijden en toen zag ik dat de brandstofmeter iets gezakt was. Daarna volgetankt en nu geeft hij weer gewoon een volle tank aan, zoals het ook hoort. Ik ga er van uit dat het daar mee klaar is
Gesloten

Terug naar “Over: Electronica”