Batterij lampje

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Peter van Valen
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 dec 2022, 23:18
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Erg mooi
Land: Brabant
Woonplaats of omgeving: Werkendam

Batterij lampje

Ongelezen bericht door Peter van Valen »

Dag allemaal,
Met een grote beurt hebben we gelijk de dynamo riem vernieuwd en nu is er ongeveer duizend km mee gereden . Heb de bmw r1150rs altijd aan de lader staan want de ritten zijn op een te tellen. Maar vanochtend ging ik een rit maken en de batterij lampje bleef branden om na een 10 uit te gaan. Wie heeft er advies of kan me zeggen wat er is aub? Bij voorbaat dank.
Mvg Peter.
Veilige km gewenst allemaal.
Isaac
Berichten: 951
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: Batterij lampje

Ongelezen bericht door Isaac »

Peter van Valen schreef: 08 jun 2023, 19:59 Maar vanochtend ging ik een rit maken en de batterij lampje bleef branden om na een 10 uit te gaan.
Wat bedoel je met deze informatie?
Er kunnen diverse redenen zijn. De snaar is niet goed aangespannen, toevallig een storing in de dynamo zelf, een slechte verbinding?
Wat doet de spanning als je de motor start en even laat draaien. Komt deze dan wel wat bij of helemaal niet?
Om je te kunnen helpen heb ik in ieder geval meer informatie nodig dan tot nu is gegeven.
Hoe is de snaar gespannen? Is de tank er voor afgehaald?
Peter van Valen
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 dec 2022, 23:18
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Erg mooi
Land: Brabant
Woonplaats of omgeving: Werkendam

Re: Batterij lampje

Ongelezen bericht door Peter van Valen »

De tank is er niet afgehaald, de dynamo is losgekoppeld om daarna de snaar te plaatsen en de dynamo weer met een moment sleutel vastgezet.
Isaac
Berichten: 951
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: Batterij lampje

Ongelezen bericht door Isaac »

hoe is de snaar dan aangespannen? Dit is wel mogelijk zonder de tank te demonteren maar dan is er wel een speciaal hulpstuk nodig.
Ik ga nu dan denken dat de snaar niet goed is aangespannen.
Wat bedoelde je met de opmerking dat deze na 10 weer uit ging?
Peter van Valen
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 dec 2022, 23:18
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Erg mooi
Land: Brabant
Woonplaats of omgeving: Werkendam

Re: Batterij lampje

Ongelezen bericht door Peter van Valen »

Isaac schreef: 08 jun 2023, 21:45 hoe is de snaar dan aangespannen? Dit is wel mogelijk zonder de tank te demonteren maar dan is er wel een speciaal hulpstuk nodig.
Ik ga nu dan denken dat de snaar niet goed is aangespannen.
Wat bedoelde je met de opmerking dat deze na 10 weer uit ging?
Sorry ik bedoelde na 10 minuten gaat het lampje uit. Volgens mij is er een speciaal hulpstuk gebruikt. Maar denk dat je gelijk hebt en zodra de monteur terug is van vakantie dan moet ie het maar eens nakijken.
Isaac
Berichten: 951
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: Batterij lampje

Ongelezen bericht door Isaac »

Ik denk inderdaad dat de snaar te slap staat. Na het starten vraagt de accu een hoop stroom van de dynamo die dat door een slippende snaar even niet kan leveren. Ik zou niet verder rijden totdat de snaar bekeken is. Deze zou anders extreem slijten door het slippen. Laat wel weten wat het geweest is. Daar kunnen andere weer van leren.
Gesloten

Terug naar “Over: Electronica”