Telefoon als navigatie op/boven de navigatievoorbereiding r1200RT 2016 of jonger

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Flat Twin Therapy
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 okt 2023, 12:40
Type: Ik ben van plan om een BMW....RT te kopen
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Moordrecht

Telefoon als navigatie op/boven de navigatievoorbereiding r1200RT 2016 of jonger

Ongelezen bericht door Flat Twin Therapy »

Op mijn, inmiddels overleden, R1200GS, gebruikte ik mijn telefoon als navigatie. Zie foto.
QuadLock telefoonhouder met draadloze lader en trillingsdemper. Dat werkt als een dolle.

Ik gebruik liever mijn telefoon met Waze ipv een ander device, omdat Waze altijd up to date is EN zeer actuele flits-/verkeersinformatie toont.
Ook kun je andere apps (https://www.myrouteapp.com bijvoorbeeld) heel handig gebruiken.

Aangezien ik van plan ben een R1200RT te kopen, vermoedelijk 2017-2018 model, zoek ik naar vergelijkbare bevestigingsmogelijkheden: Boven de tellers, in het midden.

Afgelopen periode op zoek geweest naar manieren om telefoon op zo'n R1200RT te monteren, maar kom veel oplossingen tegen die niet in het midden zitten, maar links of rechts.
Voor de de RT's tot 2013 zie ik wel wat oplossingen, maar voor de RT van na 2013 zie ik geen oplossingen die in het midden gepositioneerd zijn.
Hebben jullie een tip?

Bedankt!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Henk7777
Berichten: 288
Lid geworden op: 01 jun 2015, 15:39
Type: Overig R-serie
Bijz: 40 jaar GS editie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ter Aar
Locatie: Ter Aar

Re: Telefoon als navigatie op/boven de navigatievoorbereiding r1200RT 2016 of jonger

Ongelezen bericht door Henk7777 »

De BMW cradle of de cradle van Ali die je op de houder klikt die in het dashboard zit..

Henk7777
BMW R1250GS 40 jaar GS editie 2021
Kawasaki Z750 H ltd 1981
Yamaha FS1 1969
Gebruikersavatar
nvdw
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 jul 2021, 23:40
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Vijfheerenlanden

Re: Telefoon als navigatie op/boven de navigatievoorbereiding r1200RT 2016 of jonger

Ongelezen bericht door nvdw »

Hornig biedt net zo’n beugel voor de RT LC aan: https://www.motorradzubehoer-hornig.de/ ... RT-LC.html
Flat Twin Therapy
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 okt 2023, 12:40
Type: Ik ben van plan om een BMW....RT te kopen
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Moordrecht

Re: Telefoon als navigatie op/boven de navigatievoorbereiding r1200RT 2016 of jonger

Ongelezen bericht door Flat Twin Therapy »

Ah! Dat is mooi spul.
Beide eigenlijk wel. Ik had de BMW cradle eigenlijk niet als optie overwogen, omdat je de connected app moet gebruiken en de navigatiev an BMW toont geen verkeers-/flitsinformatie, als ik het goed heb...

Maar je kunt natuurlijk ook Waze/Maps gebruiken met de Cradle, alleen doet wonderwheel het dan niet. Dat is acceptabel.

Bedankt!!!
Flat Twin Therapy
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 okt 2023, 12:40
Type: Ik ben van plan om een BMW....RT te kopen
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Moordrecht

Re: Telefoon als navigatie op/boven de navigatievoorbereiding r1200RT 2016 of jonger

Ongelezen bericht door Flat Twin Therapy »

Henk7777 schreef: 24 okt 2023, 10:40 De BMW cradle of de cradle van Ali die je op de houder klikt die in het dashboard zit..

Henk7777
Ai, de ConnectedRide Cradle gaat 'e, toch niet worden:
https://www.vanharten.nl/nieuws/bmw-mot ... de-cradle/

" De ConnectedRide Cradle kan ook worden gebruikt op oudere BMW Motorrad modellen (bijvoorbeeld BMW R 1200 GS K50) en past op alle modellen van BMW Motorrad die zijn uitgerust met de optionele uitrusting ‘Voorbereiding voor navigatiesysteem (optie 272)’ – evenals modellen die zijn uitgerust met Multi-Controller en de mogelijkheid om de navigatievoorbereiding achteraf aan te brengen via het BMW Motorrad werkplaatssysteem (met uitzondering van R 1200 RT, R 1250 RT, K 1600 modellen). "

Blijft de Hornigoplossing can NVDW over...
Gebruikersavatar
nvdw
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 jul 2021, 23:40
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Vijfheerenlanden

Re: Telefoon als navigatie op/boven de navigatievoorbereiding r1200RT 2016 of jonger

Ongelezen bericht door nvdw »

Waarschijnlijk past-ie niet onder het afdak of zoiets.

Met de WunderLINQ heb ik wel ‘resultaat’ gezien op RT’s omdat die iets kleiner is dan BMW’s cradle. Kijk even op https://www.blackboxembedded.eu
NB: ik heb zelf geen ervaring met die dingen. Ik heb na lang zoeken zelf een 3D-Adapter uit Italië laten komen voor mijn TomTom en ben die blijven gebruiken (naar tevredenheid overigens).
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3300
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Telefoon als navigatie op/boven de navigatievoorbereiding r1200RT 2016 of jonger

Ongelezen bericht door HansD »

Ik heb de stuurverhogers van Wunderlich en daarvoor langere bouten gekocht. Daarop heb ik mijn quadlock gemonteerd (zit een m8 getapt schroefgat in)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MeX
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 feb 2020, 10:10
Type: R1200RT/LC
Bijz: Hij is mooi
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Emmen

Re: Telefoon als navigatie op/boven de navigatievoorbereiding r1200RT 2016 of jonger

Ongelezen bericht door MeX »

Telefoon zit op een sp Connect houder met draadloos opladen

Rammount er achter en klaar
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Geniet nu! het is later dan je denkt
Plaats reactie

Terug naar “Over: GPS en navigatie”