Remmen ontluchten BMW R1200RT K26 (2013)

Ook bedoeld voor de ABS perikelen

Moderators: EileRT, JOS WRSM

ajdeuzeman
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2024, 08:33
Type: R1200RT
Bijz: Ex-overheidsmotor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Renkum

Remmen ontluchten BMW R1200RT K26 (2013)

Ongelezen bericht door ajdeuzeman »

Ik heb tijdens het vervangen van mijn remblokken per ongeluk een aantal keer de achterrem ingetrapt. Niet nadenkend over de gevolgen, is het de remolie dus verdwenen uit het achterste gedeelte van mijn remleiding.
Vanaf de ABS-module (I-ABS) tot de remklauwen zit er dus geen olie meer in volgens mij.
In het reservoir van de achterrem zit genoeg nieuwe olie, maar als ik pomp gebeurt er niks.
Ik heb een andere ABS dan alle filmpjes volgens mij, want ik zie OP de ABS, GEEN ontluchtingsventieltjes zitten. Dus ontluchten op de ABS kan denk ik niet?
Het lukt mij niet om de achterrem te ontluchten, want er komt geen olie meer uit als ik pomp.
Ik kan de motor aansluiten met een OBD en de ABS-pomp laten lopen. Die werkt volgens mij gewoon, maar als ik de procedure start waarbij de ik ABS ontlucht, loopt de olie niet verder uit mijn aangesloten slang.
Wie heeft voor mij de gouden tip? Ben nu echt meerdere dagen en uren aan het proberen, maar ik kom er niet uit..
Guardian850
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 jul 2023, 11:31
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: Remmen ontluchten BMW R1200RT K26 (2013)

Ongelezen bericht door Guardian850 »

Helaas heb ik van de K26 module geen verstand. Als er hier geen reactie komt ! kan je mogelijk een berichtje sturen maar deze man;

https://www.youtube.com/@TheBMWGuy

Ondertussen veel van geleerd via YouTube ?!
ex-motoren, K1100RS - Yamaha 850Twin - R850RT - Yamaha FJR1300 - Pan Euro ST1100 - R850RT
Plaats reactie

Terug naar “Over: Remmen - ABS (perikelen)”