Schuberth SRC firmware update - beschikbaar!

Communicatie op je RT (intercom)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Inspector Gadget

Schuberth SRC firmware update - beschikbaar!

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Kreeg net een mailtje van Herrn. Schuberth dat er een firmware-update (v2.20) beschikbaar is voor de Schuberth SRC _004

---- knip ----
Fixed Problems:

VOX may not always work while listening to FM.

When switching between IC to A2DP, there is a volume jump.

A2DP Volume is too high.

It occasionally happens that after intercom calls are overridden, FM comes back instead of the intercom call.

When Intercom call is ongoing while being connected to GPS and the GPS is turned off, the intercom call doesn’t
always come back automatically

It occasionally happens that the call-waiting beep will not be heard.

While listening to wired MP3, the status lights appear wrongly (flashes once instead of twice every 3 seconds).

FM audio is heard for 2-3 seconds after the HS is turned off while listening to the Radio.

When turning off headset you only receive one beep, instead of the Descending Tone (High-Low).

When paired with Zumo 660i, the A2DP profile is disabled.

On some headsets, weak static noise is heard for 1-2 minutes after powering on the headset.
During this time, the headset still functions well and allows receiving of call by VOX.

During 3-Way calls, if one among the participants gets disconnected, he has occasionally difficulties to reconnect.

Headset may stop responding when user listening to FM radio and RDS features is set to ON (default is OFF).
---- knip ----

http://www.schuberth.com/en/products/se ... nload.html
Inspector Gadget

Re: Schuberth SRC firmware update - beschikbaar!

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

PS: Hoewel Schuberth's website al die tijd sprak over het feit dat de huidige software-versie van SCR de versie 1.56 zou zijn, gaf deze update-software aan dat mijn huidige versie (dus vóór de upgrade) rechtsbovenaan versie 2.00 was.
hmmmm, somebody ain't telling the thruth :lol:

En dat deze nieuwe versie software, versie 2.2.18 is. :twisted:

Op de eerder aangegeven link staan ook de instructies hoe je de upgrade moet doen, en het is een redelijk eenvoudig stap-voor-stap instructie.
Desalniettemin, als je Windhoos 7 gebruikt (en 64-bit in mijn geval) kan je soms het opstarten van de applicatie (As an Administrator...) een paar keer moeten proberen. :roll:

En dan wat nauwkeuriger versie-informatie; :twisted:

[PC Software]
version=1.1.6
link=http://www.schuberth.com/swupdate/en/srcssetup.exe

[G4 Software]
version=2.2.18
link=http://www.schuberth.com/swupdate/data/current.dfu

[Driver]
version=1.0.10
link=http://www.schuberth.com/swupdate/data/cardoDriver.sys

[G4 Versions]
Default=http://www.schuberth.com/swupdate/data/SW00018_A01.dfu
2.0.0=http://www.schuberth.com/swupdate/data/SW00018_A01.dfu
2.2.18=http://www.schuberth.com/swupdate/data/current.dfu
Gebruikersavatar
HenkvanR
Berichten: 389
Lid geworden op: 15 jun 2009, 09:53
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn

Re: Schuberth SRC firmware update - beschikbaar!

Ongelezen bericht door HenkvanR »

Hoi Rob
ik wilde net een berichtje plaatsen maar (hoe kan het ook anders :D ) jij bent mij voor.
ik heb zojuist zowel de helm van m'n dochter als die van mij geupdate.
Nu maar kijken wat het verschil is.
[groet]
HenkvanR -1200-
Inspector Gadget

Re: Schuberth SRC firmware update - beschikbaar!

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

En dan voor de mee-lezers een kort overzicht wat er "nieuw(s)" is;

Via deze Schuberth applicatie kan je de VOX in- en uitschakelen.
Je kunt ook de RDS-functie van de FM-radio in- en uitschakelen.

Tevens kan je de 6 voorkeuze-stations instellen.
(moet je wel de frequenties weten van de gewenste radio-stations)

Je kunt deze instellingen ook uitlezen van het SRC systeem, veranderen en weer terug zetten.
Helaas is het niet mogelijk dit bijvoorbeeld in een bestandje op te slaan.

Je kunt een "Check for Updates" doen, waarbij deze applicatie contact zoekt met de Schuberth (internet) server om te zien of er nieuwere versies beschikbaar zijn.
Het is dus wellicht verstandig deze applicatie op je pc te laten staan.
(Sowieso, omdat vóór de upgrade je oude firmware-versie opgeslagen wordt, zodat je eventueel naar je voorgaande situatie terug kunt)

Je kunt vanuit deze applicatie ook de taal-keuze van de meldingen (Voice Prompts) van het SRC systeem instellen, maar dat kon je ook al vanuit de bediening van het SRC systeem zelf. (Je had de handleiding al doorgelezen, toch? ;) )

En je kunt dus ook "teruggrijpen" naar de voorgaande software-versie die in jou SRC systeem zat, voordat je de update deed.

En als laatste zit er ook nog een Help-functie bij de software die in een paar (!) pagina's beschrijft wat je moet/kan doen, etc.
Inspector Gadget

Re: Schuberth SRC firmware update - beschikbaar!

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

HenkvanR schreef:ik wilde net een berichtje plaatsen maar (hoe kan het ook anders :D ) jij bent mij voor.
Sorry Henk! :oops:, blijkbaar ben ik echt "eenzaam" en heb verder niets te doen, zoals eens gesuggereerd werd. :roll:

Naar wat ik begrepen heb waren er wel wat issues (zie mijn 1e posting aan het begin van dit draadje) maar ik moet eerlijkheidshalve melden dat ik daar geen last van ondervonden had, behalve wat issues met de Zumo 660. (met versie 4.00 software).

Met de Garmin 2820 had ik vrijwel nimmer problemen, nog steeds een top-apparaat vindt ik.

Binnenkort hoop ik weer te gaan touren met m'n zus, die heeft zo'n Cardo G4 (en ze had wat problemen) en indien gewenst kan ik de ervaringen alhier melden.

Laat in ieder geval je ervaringen weten of je oude problemen met de Schuberth opgelost zijn (als je die had) en of je nieuwe problemen bemerkt.
Gebruikersavatar
R1200RT-LE
Berichten: 136
Lid geworden op: 26 jul 2009, 18:44
Type: R1200RT
Bijz: Lifestyle Edition
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Betuwe
Locatie: Betuwe

Re: Schuberth SRC firmware update - beschikbaar!

Ongelezen bericht door R1200RT-LE »

Ik heb gisteren ook de nieuwe Firmware in mijn Schuberth SRC geladen, en het volgende valt nu op:
- Tijdens het luisteren naar de FM radio, schakelt de RDS over naar de strekste zender maar ook soms valt de headset helemaal uit.
- De bluetooth naar de Duo (Scala G4) wordt niet open gezet als je begint te praten/schreuwen, terwijl VOX wel staat ingeschakld.
Na het nogmaarls/ meerdere malen op set in de software op de pc te drukken gaat het nu wel goed.

Ik vind de nieuwe firmware voor mij nog geen verbetering .... dan maar wachten op v2.3 ... het FM probleem zal ik maar aan Schuberth gaan melden (indien de website weer in de lucht is)
-Yamaha 750 Virago - Yamaha 900 Diversion -
- BMW R1200C Montauk - BMW R1200RT Lifestyle Edition-
Schuberth C3 met SRC & Scala Rider G4 en een Zumo 660 boven de tellers
Inspector Gadget

Re: Schuberth SRC firmware update - beschikbaar!

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik heb de radio een paar keer gebruikt (met RDS aan), maar geen problemen vooralsnog mee ondervonden.
Ik zal het nog eens uitgebreider testen.

Als je het probleem blijft houden, inderdaad melding van maken bij Schuberth, want via Cardo Systems wordt je terugverwezen. (heb ik al geprobeerd :$)

Ik neem aan dat de Cardo G4 voorzien is van de laatste software?
Mijn zus had ook nogal wat teaming-problemen met haar G4's, en ze heeft specifieke instructies gekregen van Cardo.

Indien gewenst kan ik dat opsnorren en hier melding van maken :?: :idea: _001
Gebruikersavatar
R1200RT-LE
Berichten: 136
Lid geworden op: 26 jul 2009, 18:44
Type: R1200RT
Bijz: Lifestyle Edition
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Betuwe
Locatie: Betuwe

Re: Schuberth SRC firmware update - beschikbaar!

Ongelezen bericht door R1200RT-LE »

Nog een bug in de V2.2 ... indien je naar de FM radio luisterd en de telefoon gaat ... bla bla bla bla einde gesprek .... komt de radio niet terug, deze is ook niet aan te schakelen door de FM knop weer in te drukken. Eerst headset uit en dan weer aan werkt wel.
ps dit is ook het geval met de G4 set ...

Wel vind ik raar dat Schuberth geen Report a Bug op hun site hebben (achter het inlog gedeelte).

1ste bug heeft zich niet meer voorgedaan (Het wegvallen van de radio).
Ik moet toch zeggen dat ik dagelijks naar de radio luister ... en Ja het geluid is niet altijd goed maar het is wel aanhoorbaar.
Ik heb radio Veronica met 2 frequenties er instaan en idem voor 538 .. en ja RDS zou altijd de sterkste zender moeten pakken .. maar ... af en toe schakeld de zender over en dan hoor ik niks meer (zegmaar een strerke uitzending zonder geluid) en indien deze dan weer slecht wordt dan schakeld de radio weer over naar de andere alternative zender ... Dus de RDS doet wel goed zijn best ....

Toch wel leuk om te zien als ik Radio Veronica Somertijd luister, en het uitschater van het lachen (C3 klep open), hoe andere weggebruikers mij raar aan zitten te kijken ... :lol: :lol:
-Yamaha 750 Virago - Yamaha 900 Diversion -
- BMW R1200C Montauk - BMW R1200RT Lifestyle Edition-
Schuberth C3 met SRC & Scala Rider G4 en een Zumo 660 boven de tellers
Inspector Gadget

Re: Schuberth SRC firmware update - beschikbaar!

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik denk dat Schuberth zelf niets aan de software/firmware kan of mag doen van Cardo (copyright e.d.).

Wat ik wel bemerk is dat Splash Design mijn op- en aanmerkingen wel heel serieus nam, maar dat kan zijn omdat ik nogal volhardend/eigenwijs/vervelend/irritant/aanhoudend (*) kan zijn.

* = doorhalen wat niet van toepassing is

Hoewel zij daar ook niet altijd wat aan kunnen doen, gaan ze er m.i. wel serieus mee om.

Ik heb ff een testje gedaan;
Nokia E72 direct gepaired met de Schuberth SRC.

Bij het opnemen van de telefoon (hard "JA" roepen in de microfoon :roll:) gaat de radio netjes uit, gesprek goed te verstaan.
Andere kant hangt op en na circa 3 á 4 seconden komt de radio weer terug.

En nog ff een "waarschuwing" voor de warmere periodes;
Pas op met lachen met het vizier open, kans op vliegjes tussen de tanden :lol: (sorry, slechte grap, ik weet het :roll:)

Ik zal dezelfde test nog een keer doen met de telefoon via de navigatie. En de navigatie weer naar de Schuberth, uiteraard.
Inspector Gadget

Re: Schuberth SRC firmware update - beschikbaar!

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Zelfde testje gedaan met de Nokia E72 gepaired met de Garmin 2820, Schuberth SRC met de Garmin 2820.

Opnemen via bediening op de 2820, radio schakelt netjes uit, kraakhelder gesprek via de Schuberth. (mensen geloven niet dat je op de motor zit, heel apart)
Nadat het gesprek beeindigt is, komt de radio na 3 á 4 seconden weer terug.

Kortom, de "schakelaar" tussen de mobiele telefoon en de Schuberth SRC, zijnde de Garmin 2820, doet prima haar werk wat dat betreft.

Vooralsnog heb ik geen problemen, anders dan dat ik ff moet oppassen dat mijn telefoon niet te snel verbindt met de 2820 voordat ik de Schuberth SRC verbonden heb, ivm prioriteit van waar het geluid vandaan moet komen van de navigatie. :roll:
Inspector Gadget

Re: Schuberth SRC firmware update - beschikbaar!

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ondertussen heeft Schuberth ook de PC software aangepast, was versie 1.1.6, is nu 1.1.10.
Ik had inderdaad gezien dat er enkele "cosmetische" foutjes zaten in de pc software.

Anyhoe, te downloaden via de navolgende link;
http://www.schuberth.com/en/products/se ... nload.html

De firmware is nog steeds dezelfde, zijnde versie 2.20
Maar ik heb geen problemen met deze versie.
Gesloten

Terug naar “Over: Communicatie”