Beantwoord: witte uitslag Nedplex

Alles over de kuip en kuipruiten

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Beantwoord: witte uitslag Nedplex

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Ik zag dat Olivier van Nedplex zich heeft aangemeld als lid.... _004 ...schoot mij meteen een vraagje over mijn Nedplex scherm te binnen: Mijn Nedplex 47 cm (resist/tuv kwaliteit)...slaat in de zon helemaal wit uit...als ik dan weer ga rijden verdwijnt dat witte weer langzamerhand....hoort dat zo?.. _001
Inspector Gadget

Re: witte uitslag Nedplex

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Lijkt mij een reactie op de UV-licht, maar of dat zo hoort? _001

Omdat ik veel rij staat mijn dame regelmatig in weer en wind, dus ook zon zoals afgelopen zomer, en merk geen enkele verandering van mijn windscherm.
(is wel een ander merk, sorry ;) )

Misschien kan NedPlex je scherm omruilen als dit niet zo hoort, wellicht een productie-foutje? _001
Olivier-NL-

Re: witte uitslag Nedplex

Ongelezen bericht door Olivier-NL- »

De Nedplex schermen zijn gemaakt van Resist. Dat is een PMMA met natuurrubber. Dit rubber kleurt melk in de warmte. Als het weer koeler wordt verdwijnt dat. Er wordt bij de diverse fabrikanten van plexi druk geexperimenteerd om dit te verhelpen.
Toch maken we liever schermen van dit materiaal. Het is nl. 6 maal sterker dan een gewoon PMMA. Bij Nedplex staat veiligheid voorop.
Polycarbonaat (PC) is een totaal ander product die naar verloop van tijd verkleurt door UV. Dit is onomkeerbaar.
Niet te vergelijken dus. Resist is ongevoelig voor UV-straling, chemische producten en barsten door trilling.
Andere leveranciers van schermen die produceren in PMMA-resist (heet ook wel PMMA high impact-"Aircraft Plactic") zijn Aeroflow, Piaggio vespa en NC.
Groeten Olivier
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: witte uitslag Nedplex

Ongelezen bericht door Berrybeer »

aha.....hoef ik dus ook niet zo bang te zijn voor steenslag....... _004
frederik

Re: witte uitslag Nedplex

Ongelezen bericht door frederik »

Bij een steeninslag op een nedplex hoef je niet te vrezen dat het slecht afloopt.

Eén van de redenen waarom ik voor Nedplex koos.

Frederik
Gesloten

Terug naar “Over: Kuip en kuipruiten”