Pagina 2 van 3

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 20 mar 2012, 22:18
door Ton1959
Ik vraag me af hoe slecht de versnellingsbak olie en cardanolie is na een paar jaar. Bij auto's is de gebruikte kwaliteit van de cardanolie minder en ook bij de auto zit er een ontluchting op de versnellingsbak en cardan.
Ik denk dat er bij mijn auto de versnellingsbakolie nog steeds niet ververst is na 50000 km vanaf 2006. En mijn motor is niet echt zwaarder belast dan de auto. Eigenlijk eerder andersom hier. Maar ik moet wel toegeven dat er maar een minimale hoeveelheid olie in de cardan zit in vergelijking met een auto. Versnellingsbakolie best nog wel een redelijke hoeveelheid.
Maar ja ik vervang beide olien gewoon elke twee jaar en de motor elk jaar.

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 21 mar 2012, 21:27
door Kees Jan
Ton, de slijtage aan aandrijfolie zit hem in het mechanisch breken van de lange oliemoleculen. Ik zou niet durven zeggen datg de autobak zwaarder wordt belast dan de bak of cardan van de boxer. Bij motoren wordt krapper geconstrueerd dan bij auto's omdat gewicht belangrijker is.
De fabrikant zullen het onderhoudsschema niet onnodig hoog houden want dat kost klanten. BMW ging enige jaren geleden een stapje te ver door de cardanolie niet meer te verversen, daar zijn ze weer op terug gekomen.

Groet,
Kees Jan

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 21 mar 2012, 22:31
door Ton1959
Wat bedoel je met krapper geconstrueerd Kees Jan?
Ik denk dat bij auto's ook echt wel naar het gewicht word gekeken. Ik bedoel BMW is nou geen echte bespaarder op gewicht. Ik was behoorlijk verrast toen ik mijn wielen er een keer uit had. Veel zwaarder dan andere gietwielen die ik ooit in mijn handen had.
BMW geeft aan om de 12maanden of 20000km . En dan wat het eerst bereikt word denk ik. De 20000km kan ik me wel in vinden. De 12 maanden is volgens mij natte vinger werk.

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 22 mar 2012, 18:28
door Ton1959
Vandaag was ik verrast omdat de motor ineens een stuk beter en geruislozer schakelt. De Castrol MTX 75 W140 lijkt van een betere kwaliteit als de Valvoline die ook 70 of 75W140 moest zijn. Heerlijk verbetering die ik niet verwacht had. Zo heeft hij nog nooit geschakelt van tevoren. En hij was al behoorlijk goed dacht ik als ik naar andere R's luister tijdens het schakelen.

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 22 mar 2012, 21:49
door Kees Jan
Met krapper geconstrueerd bedoel ik dat als je een motorfiets- en een automobielconstructeur beiden een versnellingsbak laat ontwerpen, dan zal de bak van de automobielconstructeur zwaarder zijn uitgevoerd. In de automobielindustrie wordt met een langere levensduur gerekend, ik dacht 150.000 km.

De ervaring met TMX heb ik ook, super olie. Volgens mij is de termijn van 12 maanden van toepassing op de carterolie ivm de chemische veroudering en niet op de olie uit de aandrijving.

Groet,
Kees Jan

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 22 mar 2012, 22:45
door Ton1959
Nou Kees Jan ik heb veel auto versnellingsbakken gereviseert en ik kan zeggen dat de BMW motor versnellingsbak nou er net een is die bijna net zo zwaar als bij een auto is uitgevoerd. Ik was echt verbaasd toen ik er een van binnen zag omdat ik had verwacht dat het allemaal wat ieler uitgevoerd zou zijn.
Bij andere motoren ziet het er allemaal toch wat lichter uit vaak.
Ik zie dat de termijn voor het verversen 20000km of bij jaarlijks onderhoud is ook voor versnellingsbak en cardan volgens het rt manual en mijn kleine ondehoudsboekje.
Leuk dat jij ook merkte dat de MTX zo goed is. Wat een verschil zeg hij schakelt als een mes door de boter nu.

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 28 apr 2012, 18:06
door Ton1959
Reflectors gemonteerd voor op vorkpoten en bij nummerplaat dus weer wat meer zichtbaar van de zijkant in het donker.

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 07 mei 2012, 20:10
door Ton1959
Nieuw Led achterlicht insert onderweg

Weer beter zichtbaar

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 07 mei 2012, 20:11
door Ton1959
Handkappen fijn voor de winter en in de regen

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 07 mei 2012, 20:13
door Ton1959
Gevlochten stalen remleidingen van Goodridge

De oudere remledingen moesten toch al lang vervangen worden dus ik denk dan maar alles tegelijk vervangen.

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 08 mei 2012, 19:52
door Kees Jan
Lekker bezigTon, ziet er goed uit.

Groet,
Kees Jan

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 08 mei 2012, 20:01
door Ton1959
Ik verbeter en vernieuw graag. Totdat ik uiteindelijk gewoon een beter als nieuwe motor heb. Veligheid en comfort zijn dingen die voorop staan. En nou ga ik verder met het kleine spul en het uiterlijk verfraaien.

Ton _004

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 02 jun 2012, 12:03
door Ton1959
Lampje achterlicht vervangen door led insert .

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 02 jun 2012, 12:06
door Ton1959
Remleiding achter vervangen ( Goodridge stalen remleiding nu) . Voor degene die deze nog niet vervangen hebben let goed op omdat de leiding doorslijt tegen het metalen beugeltje dat de leiding op zijn plaats houd. Al moet de remleiding natuurlijk toch op tijd vervangen worden. Wat ik ook zag dat het stofrubber van de hoofdremcilinder ( achter) doorgesleten was dus ook die heb ik maar snel een nieuwe besteld ik wil daar geen roest.

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 03 jun 2012, 18:22
door Ton1959
Remslang voor vervangen door Goodridge stalen remleiding.

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 03 jun 2012, 18:25
door Ton1959
Alvast één handkap gemonteerd. Was wel even werk omdat deze niet zo goed passen als de instructies laten lijken. Dus even aanpassen.

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 05 jun 2012, 21:57
door Ton1959
Aangezien de remleidingen dunner waren dan de klemmetjes maar een andere oplossing gezocht om de remsleiding vast te klemmen. Stukje tuinslang doorsnijden en met cable tie vast zetten.

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 05 jun 2012, 21:58
door Ton1959
Handkap rechts ook gemonteerd gelukkig paste deze beter.

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 05 jun 2012, 22:00
door Ton1959
NGK Iridium bougies ook gemonteerd en de motor loopt weer wat mooier rond.

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 06 jun 2012, 20:31
door Kees Jan
Mooi, de dagwaarde lijkt de nieuwwaarde te overstijgen. ;)

Groet,
Kees Jan

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 06 jun 2012, 20:47
door Ton1959
Bedankt Kees-Jan. En nu de mistlampen en een verzameling RVS boutjes en misschien nog een topkoffer. Niet al te groot rond de 35 liter. Als ik er een mooie valbeugel voor vond had ik die ook gekocht. Maar voor dit model zijn er alleen lelijke valbeugels.
De stuurdemper wil ik ook reviseren en de klepdeksels poedercoaten en nog wel het een en ander. De rest word meer cosmetisch verfijnen. En nog een grondige inspectie van bedrading startmotor en dergelijke maar dat heeft geen haast.

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 06 jun 2012, 21:41
door Inspector Gadget
Een ingetogen museumstuk en in showroom-conditie, in mijn optiek.

Moet zeggen, zo zonder topkoffer en zoals ik deze in het echie gezien heb, het blijft zo als het is een hele mooie en bijzondere motor.

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 06 jun 2012, 22:03
door Ton1959
Bij de R T's kan je een grote topkoffer gebruiken omdat het door de kuip aardig in balans is maar als je op de R1100R een 45 liter topkoffer zet is het inderdaad geen gezicht. Voor mij hoeft er maar net één helm in te passen en wat klein spul. Vaak wil je eigenlijk alleen maar één koffer bij hebben omdat ik toch niks stop in de andere koffers. Meer een valbeveiliging misschien de zijkoffers. Ter voorkoming van ernstige schade een soort kreukelzone.
Het zal geen museumstuk worden omdat ik er wel steeds meer op rijd maar elk onderdeel wat er even af moet wil ik eigenlijk als nieuw hebben als het terug geplaatst word. Ik heb mijn motoren meestal ingeleverd in bijna dezelfde staat als ik ze inruilde. Deze motor blijft langer dan de vorige dus er mag wat geld aan besteed worden.
Ik moet hem nog laten taxeren maar ik moet ook nog een keuringscertificaat voor mijn alarm regelen. En ik blijf gewoon graag bezig omdat het werken aan de motor zeker zo leuk is als het rijden. Het is besmettelijk hé Rob?

Ton _004

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 06 jun 2012, 23:36
door Inspector Gadget
Ik onderschrijf je ervaringen.

Ja, het is leuk en besmettelijk, en je doet soms echt briljante ideeën op.
Ik ben soms echt heel positief verbaasd wat mensen voor elkaar boxen. (leuke woordspeling ;) )
Anders behalve dan de winkel van Wunderlich "leegkopen", dat is geen kunst, dat is een afwijking (van mij). ;) :lol:

Een motor is ook een stukje reflectie van je zelf, denk ik persoonlijk.
En het is leuk om te lezen en te zien wat er zoal gedaan is en wordt, het is dan al lang geen vervoersmiddel meer, het is een "project".

En echt pareltjes, wat dat betreft.
Daar reken ik jou machine ook toe, dat mag je best weten.

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 07 jun 2012, 00:03
door Ton1959
Ik word er nog :oops: van. Ik ben zo iemand die het liefst de hele tijd bezig is met de motor al heb ik ook wel eens dat ik het even los laat om dan weer een kast te onwerpen of een bolderwagen te maken. Ik vind alles met techniek wel leuk. En als de motor dan echt helemaal mijn smaak moest worden dan was hij zwart met mooie witte biezen en spaakwielen. En de chromen klepdeksels. Ik kan beter niet teveel ideetjes krijgen.

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 07 jun 2012, 22:00
door Kees Jan
Ton, een topkoffer vind ik persoonlijk niet zo'n mooi ding, staat niet mooi en heeft een behoorlijke negatieve invloed op de rijeigenschappen, wat je boven de 100 km/u al begint te merken, maar dat is heel persoonlijk.

Ik denk ook aan RVS bouten. Wat is jouw ervaring met de combinatie aluminium/RVS op de lange duur?

Groet,
Kees Jan

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 07 jun 2012, 22:15
door Ton1959
Nog geen problemen maar ik kreeg bij degene die ik toen kocht via Ebay wel een speciaal vet erbij om de schroefdraad mee in te smeren. Zet je ze er droog in dan gaat het fout volgens mij. Ik smeer er de volgende keer copaslip aan dan gaan ze ook nooit vastzitten.

Je hebt gelijk over die topkoffer. Ik hoor hier soms dat ze er totaal geen last van hebben van hun topkoffer maar ik voelde ze altijd meteen. Ik vind een topkoffer vooral op een kuiploze motor zeker niet mooi maar vaak wel erg handig. Ik neem vaak mijn camera mee en een flesje drinken en wat kleine dingen en dan is net de topkoffer wel erg gemakkelijk.
Het is jammer dat maar enkele fabrikanten denken aan opbergruimte waar de tank zit normaal gesproken. Dan kan de tank omlaag voor lager zwaartepunt en daar waar de ruimte vrij komt mijn kleine spulletjes.
En zo blijft elk handig ding ook weer een nadeel hebben. Gebruik jij normaal geen topkoffer dan Kees-Jan?

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 07 jun 2012, 22:54
door BertL
Maar ... is het niet zo dat je met copaslip weer een metaal toevoegt ? (nl. koper)
Is dan rvs-vet niet beter om te gebruiken ?

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 07 jun 2012, 23:11
door Ton1959
Ik heb even een stukje tekst gevonden

Copaslip is een anti-corrosie compound bestaande uit fijn verdeelde koperdeeltjes in een onsmeltbare bentoniet basis, waaraan zeer effectieve anti-oxidatie- en corrosie inhibitors zijn toegevoegd.
Copaslip vormt een film tussen de metaaldelen die tegen zeer hoge temperaturen bestand is (tot 1350 graden!).
Naast deze eigenschappen biedt Copaslip een goede bescherming tegen corrosie, vocht trillingen en is Copaslip ongevoelig voor zuren, water, pekel en loog.

Toepassing
Copaslip is een hitte bestendige montage pasta die metaalverbindingen welke bloot staan aan hoge temperaturen, water, chemicaliën, etc. tegen roesten of vreten beschermt.
Door tijdens het monteren van metalen delen Copaslip te gebruiken laten de delen zich eenvoudig weer demonteren, ook na jaren.

En aangezien er bij mij nooit iets vast ging zitten en ik dit gebruik als remblokken vet zoek ik niet verder. Ik verwacht geen problemen.

Ton

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 08 jun 2012, 00:18
door Inspector Gadget
Ik had copaslip gebruikt op mijn stuurverhogers (met RVS bouten) en op de boutjes van de ruit, en mooi dat ik erg veel moeite moest doen om het los te halen.
Afhankelijk van het materiaal kan je met copaslip potentiaal (soort batterij-) werking krijgen.

En een wat lichter onderwerp;
Beste Ton,

Als we elkander binnenkort eens zien, dan laat ik je wel ff wat oplossingen zien die ik bedacht heb voor je bagage-probleem, die m.i. wel mooi(er) staan op je R.

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 08 jun 2012, 00:37
door Ton1959
dutchmidiman schreef:Ik had copaslip gebruikt op mijn stuurverhogers (met RVS bouten) en op de boutjes van de ruit, en mooi dat ik erg veel moeite moest doen om het los te halen.
Afhankelijk van het materiaal kan je met copaslip potentiaal (soort batterij-) werking krijgen.

En een wat lichter onderwerp;
Beste Ton,

Als we elkander binnenkort eens zien, dan laat ik je wel ff wat oplossingen zien die ik bedacht heb voor je bagage-probleem, die m.i. wel mooi(er) staan op je R.

Ik had op die bouten loctite gedaan en ik dacht dat ze zouden afbreken toen ik er één van losdraaide. Van die batterijwerking heb ik in de praktijk nog nooit geen problemen gehad. Heb het nu ook op mijn bougieschroefdraad zitten. Bij wijze van test. Al smeerde ik het vroeger wel vaker op bougies en ik had meer last van het verwijderen van bougies die er droog ingezet waren. Het theorieverhaal over het kopervet kende ik inderdaad ook. Tot nu toe vond ik één boutje wat ik niet kan verwijderen aan mijn motor en dat hebben de heren bij BMW vast en zeker vast gezet en ik weet als ik het ga proberen verder los te krijgen dat het zeker gaat afbreken. Dus dat doe ik wel een keer als er ooit een voorvorkeerring lek is. Ben nieuwsgierig naar jou oplossing voor bagageprobleem hoor . Ik ken ook van die tasjes die achter op het zadel komen maar dat was ook niet echt ideaal.

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 08 jun 2012, 00:58
door Ton1959
Nog even gezocht op copaslip

http://www.mrmoly.com/html/copaslip.html

Mijn vetrouwen in copaslip toch weer bevestigd.

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 08 jun 2012, 01:54
door Inspector Gadget
Ik gebruik nu LocTite (Blue) maar met mate.

CopaSlip heb ik sindsdien niet meer gebruikt, ook omdat ik gewaarschuwd werd over galvanische corrosie.
Zo is CopaSlip sterk af te raden bij aluminium delen die op metaal gemonteerd worden.
Dan kan je beter Lithium e.d. gebruiken, dat materiaal is niet langer meer reactief.
CopaSlip bevat koperdeeltjes die nog wel reactief zijn.

De bouten uit de stuurverhogers waren ook helemaal zwart door de reactie en je kon ook de corrosie-effecten zien.

VW adviseert bougies droog te monteren en Mercedes schijnt weer CopaSlip te gebruiken, naar wat ik heb vernomen. _001
Mij is geleerd dat je bougies, o.a. ook in verband met die compressiering, juist droog moet monteren omdat vetten de aanbevolen aanhaalmomenten nadelig beïnvloed (onjuiste waardes).

Kortom, heel veel voors alsook tegens, ik kom er zelf niet uit.
Op mijn 1e motor, die ik altijd helemaal zelf onderhouden had, heb ik heel vaak CopaSlip gebruikt (heb die tube zelfs nog liggen, de echte) en toen geen enkel probleem ondervonden.

Op de -1100- twee keer gebruikt, stuurverhogers en ruit, en in beide gevallen problemen met het loshalen (na 2 jaar of zo), dus dat was voor mij een teken dat er blijkbaar wel een deel waarheid is.

Alleen nog eens een keer ergens ceramisch of Lithium vet kopen, dan kan de CopaSlip bij het chemisch afval.

Wat betreft de bagage, we zitten op vergelijkbare frequenties, maar daar hebben we het nog wel een keer over. Je moet het in het echie zien of het wat voor jou is.

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 08 jun 2012, 09:47
door Kees Jan
Ton, ik gebruik geen (top)koffers.
Ik gebruik alleen de uiterst praktische tanktas voor de RT (zeer eenvoudig te plaatsen en geen kans op lakbeschadigingen). Op andere BMW modellen kun je volgens mij alleen tanktassen plaatsen die in contact komen met de lak.

Groet,
Kees Jan

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 08 jun 2012, 19:02
door Ton1959
Ik vind tanktassen wel goed qua gewichtverdeling omdat ik graag meer druk heb op het voorwiel maar zoals je zegt de meeste beschadigen de tank. En het grootste nadeel vind ik dat ik er niks in kan laten zitten als ik de motor ergens parkeer en ik een wandeling ga maken.
Een topkoffer geeft een iets veiliger gevoel al is dat natuurlijk ook betrekkelijk. Een ander voordeel van de topkoffer is dat het voor sommige mensen een iets veiliger gevoel geeft als ze meerijden. Je hoeft immers niet meer vast te houden je zal er nooit af vallen met de koffer erop.

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 08 jun 2012, 19:28
door Kees Jan
Dus met een mooie vrouw achterop, weg die topkoffer. :D

Groet,
Kees Jan

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 08 jun 2012, 19:31
door Ton1959
Kees Jan schreef:Dus met een mooie vrouw achterop, weg die topkoffer. :D

Groet,
Kees Jan

Zo is het maar net Big RT Smile

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 08 jun 2012, 19:47
door Jekihero
Kees Jan schreef:
knipperdeknip......................................
Ik denk ook aan RVS bouten. Wat is jouw ervaring met de combinatie aluminium/RVS op de lange duur?

Groet,
Kees Jan
Is helemaal geen fijne combi.
RVS vreet op aluminium, kan serieus de schroefdraad beschadigen en daar is niet eens veel kracht voor nodig.
Door dat vreten lijkt het alsof de bout al aardig vast zit maar dat is vaak maar schijn, de wrijving over de draad verhoogt slechts het nodige aanhaal moment.
De juiste lange termijn corrosie (door spanningsverschil) bescherming en smeermiddel tijdens aanhalen is dan Kent Ceramic 2000, ook wel bekend als zilver-vet en geschikt voor hoge temperaturen.
Het nadeel is de smerende werking. Het is een vettige substantie die lostrillen niet onwaarschijnlijk maakt en vraagt om een mechanische borging.
Mijn advies: Goede verzinkte bouten gebruiken, gaan zonder beschadiging ook minimaal 10 jaar mee.

Ronald

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 10 jun 2012, 21:59
door Ton1959
Net bezig geweest om mijn nieuwe mistlampen van Monica verholen te installeren. De motobozzo schakelaar werkt goed en voor het ledje heb ik ook een perfecte plaats gevonden. Twee keer de knop van de richtingaanwijzer uitzetknop aantikken en mijn lichten gaan branden. Relais zit netjes onder de tank gemonteerd nu en morgen nog even de laatste dingen afwerken. Nog even de lampen aan de tank bevestigen en ik ben weer klaar.
De foto volgt nog.
Ik had nog wel even een verrassing. De motor wilde niet starten toen ik klaar was en ik dus nogmaals de tank eraf alles nagekeken en het probleem was geen spanning op de pomp. En de oorzaak vond ik best snel ;) .

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 11 jun 2012, 18:57
door Ton1959
Led voor mistlampen in loze schakelaarknop gezet.

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 11 jun 2012, 19:06
door Inspector Gadget
Wie? Wat? Welke? _001
Ik geloof er helemaal niets van, dat zat er al af-fabriek in! ;) :lol:

Heel netjes zo! _004
Heb je veel moeten loshalen of was het wat gemakkelijker?
Of wat het slechts een kwestie van gewoon boren en klaar is Kees-Ton?

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 11 jun 2012, 19:10
door Bert M
Strak! _004

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 11 jun 2012, 19:55
door Ton1959
Kwestie van hengelen met een dikke draad en de draad met Led vastplakken met tape aan de draad. Even kijken met de schijnwerper waar ik de draad langs moest duwen.
Nu zitten de lampen er al op maar ik ga de bevestiging en de bedrading naar de lampen nog iets aanpassen. Moet nog wat doorvoerrubbers vinden die passen en een paar betere bevestigingsboutjes.
De draden voor de Motobozzo schakelaar heb ik verbonden met behulp van de soldeerbout en alles paste precies tussen de andere bedrading stekkers.
Eerst ga ik maar wat andere boutjes vervangen en dan weer verder aan de lampen.

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 11 jun 2012, 20:15
door Inspector Gadget
Klinkt als een redelijke klus toch nog wel.

Nog 1 ding aan je lijstje toe te voegen om t.z.t. te doen;
- Nieuwe foto maken voor je Avatar. _005 _004
Toegegeven, het is een kleine afbeelding, maar toch groot genoeg om te zien dat dit nog de "oude" motor is. ;)

Ik blijf dit soort dingen van "doen" bijna (maar niet helemaal!) net zo leuk vinden als motorrijden.
It is the next best thing.

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 11 jun 2012, 20:17
door Ton1959
Misschien maak ik de nieuwe avatar tijdens de vakantie. Ik zal nog even een foto maken van de lampen aan.

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 11 jun 2012, 22:25
door Ton1959
Lampjes gemonteerd

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 11 jun 2012, 22:26
door Ton1959
lamp rechts

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 11 jun 2012, 22:28
door EL SCORPIO
Ton,

Alles ziet er weer gelikt uit.
Super man.
Zo word je motor mooier en mooier.

Richard

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 11 jun 2012, 23:07
door BertL
Je maakt er een fantastische motor van. Mooie beugeltjes, maar.......zitten er nog vliegjes op de radiator ? ;)

Re: Mijn R1100R zonder T

Geplaatst: 11 jun 2012, 23:15
door Ton1959
BertL schreef:Je maakt er een fantastische motor van. Mooie beugeltjes, maar.......zitten er nog vliegjes op de radiator ? ;)

Nee de zwarte lak moet wat bijgewerkt worden