Elfstedentocht

Plaats hier je (eigengemaakte) GPS routes

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Wildripper
Berichten: 487
Lid geworden op: 15 dec 2008, 14:36
Type: R1200RT
Land: Tsss echt niet
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn

Elfstedentocht

Ongelezen bericht door Wildripper »

http://www.frieschemotorclub.nl/elfstedentocht.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze wordt jaarlijks georganiseerd, kwam ik tegen.

Ben benieuwd of één van jullie weleens heeft meegereden?

Is het te doen of zijn er gewoon teveel deelnemers?

Ben aan het afwegen om hem te gaan rijden, maar het lijkt me erg druk met deelnemers.
Zümo XT
Gebruikersavatar
dhr
Berichten: 450
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:05
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn NH
Contacteer:

Re: Elfstedentocht

Ongelezen bericht door dhr »

jack,

met z'n allen een tochtje rijden lijkt me erg leuk maar 3600 wel erg veel :!: en ook nog auto's en motoren gemengd :?:
Kunnen we dit niet als tocht ideetje houden voor ons volgende RT treffen :?:
We hebben genoeg Friezen op het forum die daar de (mooie) weg(getjes) kennen ;)

hgr
Kees
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
vuurvreter

Re: Elfstedentocht

Ongelezen bericht door vuurvreter »

Wildripper schreef:http://www.frieschemotorclub.nl/elfstedentocht.htm

Deze wordt jaarlijks georganiseerd, kwam ik tegen.

Ben benieuwd of één van jullie weleens heeft meegereden?

Is het te doen of zijn er gewoon teveel deelnemers?

Ben aan het afwegen om hem te gaan rijden, maar het lijkt me erg druk met deelnemers.
Ik heb hem al 4 keer gereden, en dit jaar ga ik voor de 5e keer deze leuke rit rijden.
Zeker een aanrader om dit met een paar collega's/forumleden/vrienden o.i.d. te doen.
De organisatie is wat dat betreft goed geregeld, en de route is sinds vorig jaar ter plaatse in je navigatie te downloaden.

Als je dit nog nooit hebt gedaan, is het gewoon de moeite waard.
Gebruikersavatar
dhr
Berichten: 450
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:05
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn NH
Contacteer:

Re: Elfstedentocht

Ongelezen bericht door dhr »

maar is het niet erg groots en masaal?
vuurvreter schreef:
Wildripper schreef:http://www.frieschemotorclub.nl/elfstedentocht.htm

Deze wordt jaarlijks georganiseerd, kwam ik tegen.

Ben benieuwd of één van jullie weleens heeft meegereden?

Is het te doen of zijn er gewoon teveel deelnemers?

Ben aan het afwegen om hem te gaan rijden, maar het lijkt me erg druk met deelnemers.
Ik heb hem al 4 keer gereden, en dit jaar ga ik voor de 5e keer deze leuke rit rijden.
Zeker een aanrader om dit met een paar collega's/forumleden/vrienden o.i.d. te doen.
De organisatie is wat dat betreft goed geregeld, en de route is sinds vorig jaar ter plaatse in je navigatie te downloaden.

Als je dit nog nooit hebt gedaan, is het gewoon de moeite waard.
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
vuurvreter

Re: Elfstedentocht

Ongelezen bericht door vuurvreter »

dhr schreef:maar is het niet erg groots en masaal?
Dat valt best mee, wanneer je vertrekt (verschillende tijden) kan het aardig druk zijn, maar dit word gaande weg steeds minder.
Daarbij is het echt een evenement, want langs de route staan heel veel kijkers.
Daarbij ligt de snelheid niet hoog (mag ook niet) en heb je tijd om lekker rond te kijken.

Ga je met vrienden, maak je er een lekker dag uit van, neem brood en koffie mee.
Neem op z'n tijd een pauze, zolang je je stempel posten maar haalt, dit gaat heel goed.
Een stempel post moet voor een bepaalde tijd worden gehaald i.v.m. de fietstocht die dan ook plaatsvindt.
Ik heb met mijn collega 1, 5 uur stil gestaan (hulpverleend, dit krijg je als hulpverlener :O ) bij een ongeval en ruim op tijd binnen.
Stel eens voor, je staat ergens in de midle of nowhere stil, achter je staan ruim 300 motoren te ronken, de ambulance verpleegkundige moet de borts van het slachtoffer beluisteren en haalt haar hand onder haar hals langs voor stilte, en binnen 20 seconden is het stil, echt stil.

Je bent daar alleen met mensen die willen motorrijden en genieten en dat merk je op zo'n dag.
Mike Philippens

Re: Elfstedentocht

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

vuurvreter schreef:De organisatie is wat dat betreft goed geregeld, en de route is sinds vorig jaar ter plaatse in je navigatie te downloaden.
Ik ben niet zo van het groepsrijden; te druk, verschillen in tempo, uur wachten op je koffie e.d... Is de route ook ergens te downloaden? Op hun site kan ik 'm niet vinden.
vuurvreter

Re: Elfstedentocht

Ongelezen bericht door vuurvreter »

Mike Philippens schreef:
vuurvreter schreef:De organisatie is wat dat betreft goed geregeld, en de route is sinds vorig jaar ter plaatse in je navigatie te downloaden.
Ik ben niet zo van het groepsrijden; te druk, verschillen in tempo, uur wachten op je koffie e.d... Is de route ook ergens te downloaden? Op hun site kan ik 'm niet vinden.
Je hoeft niet met of in een groep te rijden, alleen mag ook ;)
En nee, de route is niet te downloaden, helaas.
moh_fan
Berichten: 678
Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:00
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Re: Elfstedentocht

Ongelezen bericht door moh_fan »

Mike Philippens schreef:Is de route ook ergens te downloaden?
Tuurlijk...
Hier en hier en hier
Heet allemaal Elfsteden-route.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Mike Philippens

Re: Elfstedentocht

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

vuurvreter schreef:
Mike Philippens schreef:
vuurvreter schreef:De organisatie is wat dat betreft goed geregeld, en de route is sinds vorig jaar ter plaatse in je navigatie te downloaden.
Ik ben niet zo van het groepsrijden; te druk, verschillen in tempo, uur wachten op je koffie e.d... Is de route ook ergens te downloaden? Op hun site kan ik 'm niet vinden.
Je hoeft niet met of in een groep te rijden, alleen mag ook ;)
Maar wel op die dag waarschijnlijk... Met 3600 man op de route is het altijd druk. Nee...niet mijn ding. Max.5/4 man en dan een beetje hetzelfde tempo rijden. Zo'n meute vind ik 3x niks. En dan een uur op een kopje koffie wachten omdat er 100 man op het terras zitten...nah...ik zoek dat niet. But that's just me...
Gebruikersavatar
Wally 42
Berichten: 85
Lid geworden op: 27 jan 2009, 00:30
Type: R1200RT
Bijz: Ex KLPD
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Den Helder

Re: Elfstedentocht

Ongelezen bericht door Wally 42 »

Heb hem nu 5 x gereden en heb vorig jaar besloten dat dat de laatste keer was.
Het is zeker een aanrader maar het is erg druk eten en drinken kan je beter zelf meenemen want alles langs de weg
zit afgeladen vol.
De route is wel erg leuk om een keer apart te rijden wat we vorig jaar ook gedaan hebben.
Het is eigenlijk één grote optocht.
Maar als je het nog nooit gedaan hebt zeker een keer de moeite waard het sfeertje en het enthousiasme van de mensen aan de kant
van de weg is fantastisch om te zien.
Ik ga dit jaar wel heen maar dan om gezellig aan de kant te kijken.

Greetz Peter
Mike Philippens

Re: Elfstedentocht

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Wally 42 schreef:Het is eigenlijk één grote optocht. Maar als je het nog nooit gedaan hebt zeker een keer de moeite waard het sfeertje en het enthousiasme van de mensen aan de kant
van de weg is fantastisch om te zien.
Hmmm...ik sla over, dank je... Een vriend van me woont in Lemmer en in die buurt kunnen we de route oppikken. We rijden 'm dan wel een keer als er minder dan 3600 mensen bezig zijn. Ik heb al een keer een stukje Tour de France gereden, voordat de karavaan er was. De gendarmes dachten waarschijnlijk dat ik een van de motoren was die erbij hoorde (BMW K1100RS), dus lieten ze me gewoon rijden. Dus van mensen langs de kant en sfeer heb ik voldoende geproefd zullen we maar zeggen.
Gesloten

Terug naar “GPS Routes”