routes laden in bmw nav IV/zumo 660

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

routes laden in bmw nav IV/zumo 660

Ongelezen bericht door jaybmw »

Klopt het dat je telkens maar 1 route tegelijk kan laden in de apparaten? We hebben 7 routes gemaakt voor aanstaande vakantie in de zuid-eifel,maar steeds moet het dekseltje weer op het app,de route checken of deze dan echt bij aangepaste routes staat en dan de volgende route laden. Ik dacht shift en alle routes aanklikken en verzenden naar app maar dit lukt niet.Ze zitten weliswaar in het app maar dit duurde wel even en is nogal omslagtig...

Is dit normaal of doen wij iets niet goed?? _001
Kaartmateriaal op app en pc is identiek en vrijwel up to date,en we werken beiden met mapsource.

Iemand suggesties?

[groet] ,Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

routes laden in bmw nav IV/zumo 660

Ongelezen bericht door wil51 »

Je kan inderdaad maar 1 route tegelijk verzenden naar de Zumo
Gebruikersavatar
scan
Berichten: 753
Lid geworden op: 14 jul 2011, 17:39
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Re: routes laden in bmw nav IV/zumo 660

Ongelezen bericht door scan »

Neen, je kunt er maximaal 7 in één keer versturen naar het interne geheugen en de rest kun je op het kaartje zetten en dan via EXTRA -> MIJN GEGEVENS -> IMPORTEER GEGEGEVENS -> ROUTES later alsnog importeren.
Gebruikersavatar
BertL
2024
2024
Berichten: 835
Lid geworden op: 24 jul 2009, 16:58
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen
Locatie: Ommen

Re: routes laden in bmw nav IV/zumo 660

Ongelezen bericht door BertL »

Suggestie: Ik heb mapsource op de plank gelegd en maak nu gebruik van basecamp. Als je basecamp gebruikt en de zumo aansluit, ziet basecamp dit in een soort verkenner.
Ik kan met deze verkenner van basecamp (die staat aan de linkerzijde naast de kaart) routes kopieren (slepen) van mijn pc naar de zumo (lees: de geheugenkaart). Dat gaat vrij vlot. Als ik de zaak loskoppel, deksel op het potje doe, geeft de zumo aan dat hij nieuwe gegevens heeft gevonden. En of ik die wil importeren. Ik krijg bij bevestiging een lijstje met de nieuwe routes die gevonden zijn en klik de routes aan die ik wil gaan gebruiken. Dan volgt de lange weg van berekenen. Vervolgens zijn de routes te gebruiken.
Ik was gewend om te werken met de TT2 en met het programmaatje TYRE. Dat kan ook met de Garmin, maar ben nu heel tevreden met Bsecamp.
M.bt de wachttijd bij het berekenen: er schijnt ook een maniertje te zijn om van de route een track te maken en die te importeren. Dat schijnt veel tijd te schelen. Daarvan weet ik nog niet het fijne.
Ik hoop dat je iets aan dit antwoord hebt.
Succes !
GrTz
BertL
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: routes laden in bmw nav IV/zumo 660

Ongelezen bericht door wil51 »

http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=20& ... 60#p249000
Hier staan ook oplossingen als je mapsource gebruikt.
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: routes laden in bmw nav IV/zumo 660

Ongelezen bericht door jaybmw »

Bedankt voor de respons ! Makkelijke tips voor de toekomst. Over 4 weken richting Bayern dus nog volop te knutselen. Wil dit seizoen nog werken met mapsource omdat ik een cursus heb gevolgd,en 1 en ander nog moet leren/onder de knie krijgen. in de toekomst misschien idd basecamp installeren....

Men zegt dat tzt Google maps de marktleider wordt mbt kaartmateriaal... Zal dit ook leiden tot ander materiaal op de pc en navigatieinstrumenten ?
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Gebruikersavatar
aantzeetje
Berichten: 506
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:56
Type: R1200RT
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Re: routes laden in bmw nav IV/zumo 660

Ongelezen bericht door aantzeetje »

misschien toch handig om onmiddellijk met Basecamp te beginnen daar er geen ondersteuning voor Mapsoure meer gaat zijn in de toekomst. Werkt net iets anders maar snel onder de knie te krijgen. Bekijk eens de instructiefilmpjes op youtube vooraleer aan de slag te gaan. Scheelt hem weer wat zoekwerk.

Geen idee wat betreft google maps als standaard.
Gesloten

Terug naar “Over: GPS en navigatie”