benzine filter vervangen

Alle overige relevante technische en mechanische items aangaande: BMW R850RT - R1100RT - RT1150RT - R1200RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
thooms

benzine filter vervangen

Ongelezen bericht door thooms »

Ik had hier eens een discusie of het vervangen van een benzinefilter nodig was of niet.
Hierbij was mijn eigen ervaring dat na het schudden van het filter pikwzwarte benzine uit komt bij auto;s althans

Men was hier niet mee eens of had dit zelfs na tientallen keren gedaan te hebben nog nooit gezien.
Ik had had toen beloofd bij vervanging van mijn eigen filter een foto te maken.
Beelden zeggen genoeg lijkt me.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
vioma

Re: benzine filter vervangen

Ongelezen bericht door vioma »

Ik zie die zwarte troep regelmatig bij benzine filters van wat voor merk dan ook .
Inderdaad ff schudden voor het leeg gieten en je weet niet wat je ziet . :O
Ik heb nog twee filters op voorraad (over van een tech dag) nu van 15,50 voor 12 euro ! per stuk .
Dus vervangen is echt nodig ;)
Gebruikersavatar
blauwebeemer
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 nov 2009, 15:25
Type: R1200RT
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Gent
Locatie: Gent Oost-vlaanderen

Re: benzine filter vervangen

Ongelezen bericht door blauwebeemer »

Ik dacht dat die niet te vervangen waren, wel door de volledige benzinepomp. Graag een woordje meer aub hoe men te werk gaat en welke stukken men moet vervangen. BMW gaat ervan uit dat dit nooit moet gebeuren, ik denk dit gelezen te hebben in een Belgisch tijdschrift.
GRTS
Ton1959

Re: benzine filter vervangen

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Staat netjes beschreven in het werkplaatshandboek. En natuurlijk moet het benzinefilter ook af en toe vervangen worden. Elke 40000km als ik me goed herinner.

Ton
Gebruikersavatar
PaulRS
Berichten: 477
Lid geworden op: 09 mei 2008, 13:37
Locatie: Hillegom

Re: benzine filter vervangen

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.
blauwebeemer schreef:Ik dacht dat die niet te vervangen waren, wel door de volledige benzinepomp. Graag een woordje meer aub hoe men te werk gaat en welke stukken men moet vervangen. BMW gaat ervan uit dat dit nooit moet gebeuren, ik denk dit gelezen te hebben in een Belgisch tijdschrift.
GRTS
R11xx en R1200, verschillen hier.

De 1200 heeft geen verwisselbaar filter, dus geen noodzaak om hier periodiek aan te vijzen.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
DickL

Re: benzine filter vervangen

Ongelezen bericht door DickL »

Thooms,

Bedankt voor duidelijk beeld. Ziet er naar uit dat ik na zo'n 100.000 kms binnenkort toch maar eens filter ga vervangen - groeten Dick
Gesloten

Terug naar “Over: Alle overige relevante (technische) onderwerpen”