benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Verschijnsel bij BMW boxers; onregelmatig lopen bij constant toerental

Moderators: EileRT, JOS WRSM

capobert

benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Ongelezen bericht door capobert »

Hoi,
mijn 1100rt heeft een maand of wat geleden een 80k beurt gekregen (+koppelingsplaten vernieuwd omdat ik wel gas kon geven er toeren waren maar geen snelheid het voelde toen alsof ik mijn koppelingshendel inhield) , een tijdje heel erg lekker gereden maar het werd steeds minder en minder..en met minder bedoel ik inhouden bokkig rijden, ploffen in het begin en later steeds meer van dit al....bij mijn laatste rit kon ik gewoon niet harder rijden dan 120!!!!in z'n 5, terug schakelend naar z'n 4 kon ik nog wel weer wat doortrekken tot 140 maar dan was gewoon de koek op en knallen en inhouden steeds meer en meer.
Mijn gevoel zei me dat misschien mijn sproeiers dicht zouden zitten (van vroeger mijn brommer gevoel) dus had ik mijn benzinefilter vernieuwd (wat een werk zeg) maar alles weer geïnstalleerd starten en weer dat ploffen en slecht lopend...wat kan ik er nog meer zelf aan doen????? Anders moet ik toch naar Breeman toe om af te laten stellen..
Wie kan me helpen????

gr
Bert
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3300
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: benzinefilter vervangen en nog rotrijden

Ongelezen bericht door HansD »

Hoi Bert,
Kan natuurlijk van alles zijn, maar vervuilde injectoren is het goedkoopst op te lossen (flesje injector cleaner in een volle tank voor Euro 12 - neem wel Wynn's). Ik heb net zoiets gehad en Breeman kwam er niet uit - wilden van alles vervangen zonder duidelijk verhaal. Na doorvragen hebben ze me doorverwezen naar iemand met een goede testbank. Ik ben naar Ruud Freriks in Goes gegaan (Tovami.nl). Ik kon snel terecht en binnen 20 minuten was het probleem gevonden door hun testbank in combinatie met door Ruud ontwikkelde uitlaatgassensoren (en natuurlijk zijn professionele kennis van injectiemotoren). Kosten Euro 70.
In mijn geval waren het verstopte injectoren, maar wie weet wat het bij jou is...
Dus als je er niet uit komt: ga naar iemand met goede testfaciliteiten zoals Ruud Freriks.
Hans
capobert

Re: benzinefilter vervangen en nog rotrijden

Ongelezen bericht door capobert »

ik heb bij mijn laatste terugreis er nog van dat spul ingegooid maar voor effect moet je eerst de tank weer leegrijden,.....en dat heb ik nog niet gedaan...moet eerlijk zeggen dat ik best wel teleurgesteld ben.....had zo gehoopt dat ik weer had kunnen rijden.....maar wie weet......ik weet niet of ik het nog red helemaal naar goes..lijkt me wel wat.
Heb al een tijdje mijn fiets willen optunen...maar durf het niet en vind meer dan 400 euro veel geld ook nog eens, dus eerst maar eens gewoon weer rijden

gr
bert
Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: benzinefilter vervangen en nog rotrijden

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Hoi Bert,

Neem aan dat je dit draadje ook gevolgd hebt : viewtopic.php?f=35&t=400" onclick="window.open(this.href);return false;

Neem anders eens contact op met PaulRS, weet je in ieder geval dat een liefhebber er eens naar kijkt.

Groet, Bert
capobert

Re: benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Ongelezen bericht door capobert »

Nog even een updat;

wat mij ook nog opviel was dat als ik het gas loslaat hij niet afremd op de motor, iets wat eigenlijk altijd wel gebeurt..benzine filter vervangen en nog dat ploffen en onregelmatig lopen.....ik ga daarnaast ook maar eens een laseruitlaat eronder gooien heeft niks met de klachten te maken, maar als ik dan toch aan het afstellen moet kan die gelijk meegenomen worden..beter geluid.

Zou het de bobine en bougiekabels kunnen zijn?????Kan een niet-technisch mens als ik dat zelf doen?

Gr
bert
Gebruikersavatar
PaulRS
Berichten: 477
Lid geworden op: 09 mei 2008, 13:37
Locatie: Hillegom

Re: benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Lijkt erop dat de TPS (zwart kastje op linker gasklephuis) zwaar van de leg is.
Ms is het zo simpel als afstellen, of gewoon stuk.

Wb brandstoffilter, ik neem aan dat het filter goed gemonteerd zit, staat een pijltje op wat de doorstroomrichting aangeeft.

3e mogelijke is de brandstoftoevoer, door een slechte pomp, los contact, verstopping of geknikte slang, drukregelaar die niet werkt.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
capobert

Re: benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Ongelezen bericht door capobert »

Oke...en wat kan ik er vervolgens aan doen? Hoe kom ik er achter? Die knallen zijn niet mis.....Overigens had ik de linker (als ik er op zit) bougiekabel losgemaakt en per ongeluk gestart.....liep tie eigelijk mooier....toen weer vast gezet en toen de rechter los gemaakt en gestart....nou dat was geen succes, heeeel onregelmatig en klappen niet mooi meer...Kunnen jullie hier wat mee?
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3300
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Ongelezen bericht door HansD »

Bert,
Ik weet niet hoe je bij Euro 400 komt, maar probleemzoeken in Goes heeft mij maar Euro 70 gekost en toen wist ik tenminste wat er aan de hand was. Als je niet verder komt is dit een probaat middel - haal er een expert bij!
Hans
capobert

Re: benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Ongelezen bericht door capobert »

Ja zou ik wel willen maar Goes.................en daarbij hij rijdt niet. Iemand een adres in de buurt van Rotterdam?
Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Ongelezen bericht door BeemerBert »

capobert schreef:Ja zou ik wel willen maar Goes.................en daarbij hij rijdt niet. Iemand een adres in de buurt van Rotterdam?
Bert, ik heb je een privebericht gestuurd.

Groet, (Beemer) Bert
Gebruikersavatar
PaulRS
Berichten: 477
Lid geworden op: 09 mei 2008, 13:37
Locatie: Hillegom

Re: benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Je kunt altijd de bougiekabels eens omwisselen van links naar rechts, op de bobine laten zitten en de kabels onder de tank doorsteken, kijken of de storing meegaat bij het lopen op 1 poot.
Dan nog eens de kabels op de bobine omsteken en weer proberen.

Kan goed dat er een rotte kabel, bougie of bobine roet in het eten gooit.

Soms zoek je (ik ook) de dingen te ver, terwijl het zo simpel zijn kan.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3300
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Ongelezen bericht door HansD »

capobert schreef:Ja zou ik wel willen maar Goes.................en daarbij hij rijdt niet. Iemand een adres in de buurt van Rotterdam?
Had ik ook, ik ben met de aanhanger van mijn buurman naar Goes geweest. Mijn advies: blijf niet "doormodderen" bij je dealer, kost alleen maar veel geld en levert misschien helemaal niks op. Zoek een expert en na 20 minuten kun je weer lachen!
Hans
capobert

Re: benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Ongelezen bericht door capobert »

ik heb eindelijk mijn bougies er uit kunnen krijgen, ze zijn zwart, de een iets meer natter dan de andere maar zwart zijn ze...ik ga kijken of ik een foto erbij kan krijgen....dat lukt dus niet.....

jee
wat een toestand...en ja mijn fiets op een trailer zetten is een optie, maar ja dan moet je wel zoiets hebben he....maar goed ik probeer er achter te komen hoe ik een foto kan plaatsen.

of.......http://capobert1.hyves.nl/album/1647345 ... _state__=2" onclick="window.open(this.href);return false;
of.......http://capobert1.hyves.nl/album/1647345 ... _state__=4" onclick="window.open(this.href);return false;

en voor alle duidelijkheid, ik heb ze nieuw gekocht en er in laten zetten minder dan een maand of 3 geleden.
Gebruikersavatar
dhr
Berichten: 450
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:05
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn NH
Contacteer:

Re: benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Ongelezen bericht door dhr »

Bert, ik heb maar even de foto voor je erbij gezet.

Afbeelding
capobert schreef:ik heb eindelijk mijn bougies er uit kunnen krijgen, ze zijn zwart, de een iets meer natter dan de andere maar zwart zijn ze...ik ga kijken of ik een foto erbij kan krijgen....dat lukt dus niet.....

jee
wat een toestand...en ja mijn fiets op een trailer zetten is een optie, maar ja dan moet je wel zoiets hebben he....maar goed ik probeer er achter te komen hoe ik een foto kan plaatsen.

of.......http://capobert1.hyves.nl/album/1647345 ... _state__=2" onclick="window.open(this.href);return false;
of.......http://capobert1.hyves.nl/album/1647345 ... _state__=4" onclick="window.open(this.href);return false;

en voor alle duidelijkheid, ik heb ze nieuw gekocht en er in laten zetten minder dan een maand of 3 geleden.
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
capobert

Re: benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Ongelezen bericht door capobert »

Dankjewel.......wist niet hoe ik het anders kon doen....
Gebruikersavatar
dhr
Berichten: 450
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:05
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn NH
Contacteer:

Re: benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Ongelezen bericht door dhr »

ik heb je even een PB-tje gestuurd
capobert schreef:Dankjewel.......wist niet hoe ik het anders kon doen....
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
capobert

Re: benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Ongelezen bericht door capobert »

Afbeelding
Afbeeldingzo dus.....thnxs
Maar nu wat betekent dit?????
Gebruikersavatar
dhr
Berichten: 450
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:05
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn NH
Contacteer:

Re: benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Ongelezen bericht door dhr »

dat zijn tenminste foto's :lol:
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Quote Maar nu wat betekent dit?????

Tja, dat je motor rot rijd ?

Klinkt minder vriendelijk dan ik het bedoel.

Maar lijkt me de moeite waard om eens wat tips die hier gegeven zijn uit te proberen.

Persoonlijk zou ik bij het begin beginnen.
Tank eraf en alles controleren wat met de benzinefilter te maken heeft.

Tip 1, 2, en 3 van Paul RS
Lijkt erop dat de TPS (zwart kastje op linker gasklephuis) zwaar van de leg is.
Ms is het zo simpel als afstellen, of gewoon stuk.

Wb brandstoffilter, ik neem aan dat het filter goed gemonteerd zit, staat een pijltje op wat de doorstroomrichting aangeeft.

3e mogelijke is de brandstoftoevoer, door een slechte pomp, los contact, verstopping of geknikte slang, drukregelaar die niet werkt.

Tip 4 van PaulRS
Je kunt altijd de bougiekabels eens omwisselen van links naar rechts, op de bobine laten zitten en de kabels onder de tank doorsteken, kijken of de storing meegaat bij het lopen op 1 poot.
Dan nog eens de kabels op de bobine omsteken en weer proberen.


Kan goed dat er een rotte kabel, bougie of bobine roet in het eten gooit.

Begin er stapsgewijs aan, zijn op het TPS verhaal na simpele dingen.

Bougies schoonmaken ( of gewoon voor 20 pleuri nieuwe erin )

Koppel dan terug hier op het forum wat je gedaan hebt en we kunnen je misschien verder helpen.
De wil is er zeker hier, :D

Groet, Bert
capobert

Re: benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Ongelezen bericht door capobert »

Ja je hebt gelijk, kan het sowieso doen, alleen dat kastje niet....maar ik ga het doen.

tot laters
Paul

Re: benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Ongelezen bericht door Paul »

Zwarte bougies betekend een te rijk mengsel.
En dat wil dus zeggen te veel benzine of te weinig zuurstof.

Te weinig zuurstof kan duiden op een vervuild luchtfilter.
Te veel benzine kan meerdere oorzaken hebben.

Ik heb (nog) niet veel verstand van hoe onze RTén precies werken, maar ik heb ooit met een auto hetzelfde probleem gehad.
Het was een kapotte lamda sonde.
Daardoor schakelde de MAF unit in de veilige modus en zette het hele zooitje op rijk. Er werd dus niet meer gemeten tijdens het rijden.

Misschien heeft dit een zelfde oorzaak en kan iemand met meer ervaring dit vertalen naar onze RT techniek.

Mijn bougies zien er ook zo uit. De Beemer rijd gewoon goed maar het verbruik ligt rond de 1 op 15.
Wat hoog is als ik hier lees wat anderen verbruiken.
Stoffel

Re: benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Ongelezen bericht door Stoffel »

ik zit momenteel op 1:20, rij misschien rustig maar toch regelmatig rond de 130 :O . Dat is opzich al een presentatie met de huidige drukte 8-)
fastlane

Re: benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Ongelezen bericht door fastlane »

Stoffel schreef:ik zit momenteel op 1:20, rij misschien rustig maar toch regelmatig rond de 130 :O . Dat is opzich al een presentatie met de huidige drukte 8-)
woh hoe doe je dat??
ik kom niet zuiniger dan 1 op 15
en mijn meisje haar r858r 1 op 17

ik dacht dat dit redelijke waarden waren, of heb ik het fout? :shock:
Gebruikersavatar
dhr
Berichten: 450
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:05
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn NH
Contacteer:

Re: benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Ongelezen bericht door dhr »

1:20 is inderdaad wel super zuinig :O

Maar 1:17 en 1:18 bij een gemiddelde rijstijl:
- mix van snelweg gewone weg,
- niet extreem scheuren maar ook wel eens het vermogen aanspreken, omdat dat zo leuk en lekker is
- niet strak aan de snelheid houden maar met marges die geen gevaar inhouden voor het rijbewijs
moet toch wel mogelijk zijn. Ook als je andere hoort en spreekt die een 1100RT/1150RT hebben.
Mijn vorige zat wat meer naar de 1:17 deze nu vaker op de 1:18.
dan is er natuurlijk ook nog het zomer en winter verschil

hgr
Kees
fastlane schreef:
Stoffel schreef:ik zit momenteel op 1:20, rij misschien rustig maar toch regelmatig rond de 130 :O . Dat is opzich al een presentatie met de huidige drukte 8-)
woh hoe doe je dat??
ik kom niet zuiniger dan 1 op 15
en mijn meisje haar r858r 1 op 17

ik dacht dat dit redelijke waarden waren, of heb ik het fout? :shock:
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
Stoffel

Re: benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Ongelezen bericht door Stoffel »

Ik heb wel de R850RT die zijn weer een stukkie zuiniger. Plus dat mijn vaste tankstation de shell express (soms zelfs goedkoper dan de TinQ) nu overgestapt is op FuelSave. Bij mij scheelt het merkbaar.... Ik rij puur woon-werk en 90 procent is snelweg, dat zal wel een stuk schelen ;)
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3300
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Ongelezen bericht door HansD »

Ik reed gemiddeld 1:15 (elke dag 20 km woon/werk). Sinds kort rijd ik wat meer snelweg (woon/werk 100 km) en zie daar: nu rijd ik bijna 1:17!
Hans
Paul

Re: benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Ongelezen bericht door Paul »

Ok, misschien rij ik dan toch minder duur dan ik dacht.
Ik rij hoofdzakelijk woonwerkverkeer. Altijd druk en best wel wachttijden bij drukke stoplichten.
Gebruikersavatar
dhr
Berichten: 450
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:05
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn NH
Contacteer:

Re: benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Ongelezen bericht door dhr »

Het maakt inderdaad veel uit wat voor traject je meestal rijdt. Veel start stop of niet.
Als auto heb ik een Prius, daar kun je dat zo heel mooi op een schermpje zien, in de normale mix van woon-werk (90 km enkele reis, 60% snelweg)) kan ik zonder al te veel fratsen gemiddeld 5.5 lt/100km rijden (1:18.2)
Als we hem alleen gebruiken voor stadritjes is het al gauw 6.4 (1:15.6)
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
capobert

Re: benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Ongelezen bericht door capobert »

Leuk allemaal zuinig rijden enz enz.....maar weten jullie wel hoe frustrerend dit is voor moi?
Vandaag moest ik in noordwijk zijn (vanuit rotterdam)...en op de terugweg haast alleen maar in de file gestaan@#$%^&*(*&^%*()#$ en al die mooie motorfietsen maar langsrijden.......oh wat een verdriet...maar goed dit wilde ik even delen met u allen..
gr
fijn weekend

bert
Stoffel

Re: benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Ongelezen bericht door Stoffel »

Ja inderdaad weinig meelevend.... Start je een topic gaan anderen er mee aan de haal met een ander onderwerp.

Ben je al verder gekomen?
capobert

Re: benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Ongelezen bericht door capobert »

nee nog niet, geen tijd voor gehad...............morgen ga ik een poging wagen met de tips die ik gekregen heb....kabels omwisselen op de cilinders, dan bij de bobine...dan dan pffffff zie er wel tegenop hoor
Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Ongelezen bericht door BeemerBert »

capobert schreef:nee nog niet, geen tijd voor gehad...............morgen ga ik een poging wagen met de tips die ik gekregen heb....kabels omwisselen op de cilinders, dan bij de bobine...dan dan pffffff zie er wel tegenop hoor
Maak er gewoon een leuke zaterdag van, je leert ontzettend veel over je Beemer op deze manier.
En ik weet zeker, als je de fout vindt, en het zelf kunt oplossen :D

Dan ben je trots, gewoon positief en met goede moed beginnen.

Heel veel succes gewenst,

Bert
capobert

Re: benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Ongelezen bericht door capobert »

Nou de zaterdag was wel zo voorbij dat wel, maar ik wilde de nieuwe bougies erin hebben die ik begin deze week besteld had, mooi niet op tijd gekregen.
Wel de kabels gewisseld op de cilinders geen verschil, op de bobine nog niet gedaan....ben het eigenlijk een beetje zat....een buurman bood aan om de motor in zijn bestel auto te laden en dan richting breeman te rijden, ik denk dat ik dat maar ga doen, rij nu lang genoeg in die pokke auto.Wilde in eerste instantie gewoon een nieuwe bobine erin gooien met nieuwe bougiekabels maar dat kost toch nog wel aardig wat zeg...dus eerst maar even n\langs breeman. Overigens heb ik alwel de nieuwe laser uitlaat eronder gegooid, voor als ik dan toch langs breeman moet voor af te stellen kan de uitlaat gelijk meegenomen worden..toch?
Of is het slimmer om toch de bobine met de kabels alvast te vervangen?????? En zo ja waar is een goedkoop adres ervoor?? Of heeft iemand iets liggen?

Gr
Bert
Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Ik zou niks vervangen waarvan ik niet redelijk zeker wist of het de oorzaak is.
Daar zijn de BMW spulletjes te duur voor. ( net als storing zoeken bij de Dealer trouwens )

Nu je vervoer hebt zou ik eens kijken of een liefhebber in de buurt je niet kan helpen.

Groet, Bert
capobert

Re: benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Ongelezen bericht door capobert »

Wie o wie????

Ik woon in Rotterdam IJselmonde....

Maar anders ga ik gewoon met me buur naar de dealer hoor....al is het alleen maar om hem door te meten...

Bert
Stoffel

Re: benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Ongelezen bericht door Stoffel »

Ik zou eens contact opnemen met BMWsloop.nl. Ik heb via hun een nieuwe Motronic kunnen regelen, inclusief een maand "probeer" garantie. Een Motronic nieuw is over de 1000,- Euro ik kreeg hem voor 200,-.

Een bobine kan je krijgen voor onder de 100,- Euro (nieuw), een tweedehands zal dus veel goedkoper zijn, het zelfe geld voor de kabels. Naar mijn idee kan je niet zoveel risico lopen met deze spullen van de sloop, al was het maar om het te proberen. Het is ook niet te moeilijk deze onderdelen te vervangen.

Nogmaals ik heb er enorme goede ervaringen mee...

Sterkte!
Stoffel
capobert

Re: benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Ongelezen bericht door capobert »

Geweldig hoe iedereen zo zijn of haar best doet om mij te helpen, echt bedankt daarvoor...zo dat wilde ik even kwijt!

Maar het volgende; ik heb gebeld naar en breeman en motoport, beide konden mij pas aan de diagnose gooien eind en half mei. Met daarbij de kanttekening van motoport dat een diagnose ook niks zegt, dat ze vast wel moeten gaan zoeken......

Dus ik denk dat ik toch wel eens ga kijken bij die BMW sloop voor een bobine en kabels....overigens heb ik net de nieuwe bougies eringegooid, en dat maakte al verschil, ik heb zelfs een klein stukje durven rijden in de straat, wel met hier en daar een knal enzo, maar toch ik ben al wel meer in beweging dan eerst. Met daarbij de laser uitlaat...wel veel meer herrie dat wel maar ohoh wat is het toch weer even lekker om (al is het maar een klein stukje) even te rijden...

Weet iemand misschien een adresje hier in de buurt waar ik contact mee zou kunnen maken om na te laten kijken???

Gek misschien....maar zou het een idee kunnen zijn om bij een 1 of ander tune-up bedrijfje te zoeken? Ja ik zeg maar wat hoor....

gr
bert
Gebruikersavatar
PaulRS
Berichten: 477
Lid geworden op: 09 mei 2008, 13:37
Locatie: Hillegom

Re: benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Op de kar, morgen hierheen en eens kijken?

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
capobert

Re: benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Ongelezen bericht door capobert »

OOOO wat een fijn aanbod Paul,
maar ik heb geen kar, mijn broer wel maar die gaat eerst op vakantie...ik heb net voorzichtig gereden in de straat....ik weet niet of ik het aan durf helemaal naar Hillegom...ik ga eerst straks een stukje op de rijksweg rijden hier en als dat goed gaat...mag ik je dan houden aan je aanbod? Het is wel Koninginnedag he? Niet dat het voor mij wat uitmaakt....ik ben al blij als je me wil helpen.

Vriendelijke groet
Bert
Gebruikersavatar
PaulRS
Berichten: 477
Lid geworden op: 09 mei 2008, 13:37
Locatie: Hillegom

Re: benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Koninginnedag? Ik doe niet aan Zon- en feestdagen.
Ik ben morgen gewoon roostervrij.

Probeer maar dat stukje rijksweg en als het half gaat, ben je morgen welkom.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4371
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

WAT een forum toch he???

PaulRS schreef:Hoi.

Koninginnedag? Ik doe niet aan Zon- en feestdagen.
Ik ben morgen gewoon roostervrij.

Probeer maar dat stukje rijksweg en als het half gaat, ben je morgen welkom.

Groeten, Paul.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
capobert

Re: benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Ongelezen bericht door capobert »

Ja wat een prachtig goed werkend forum......en Paul ik waag het er morgen gewoon op, als ik nu ga rijden dan kan het zijn dat de boel morgen weer niet goed werkt, ik ga gewoon (nou ja gewoon) naar je toe morgen en misschien via de anwb...zien we elkaar.

Ik hoop werkelijk dat het goed gaat.

gr
bert
Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Heel veel succes Bert, ik hoop dat je straks met een anders rijdende Beemer op huis aan kan :D

Groet, Bert
Gebruikersavatar
Wildripper
Berichten: 487
Lid geworden op: 15 dec 2008, 14:36
Type: R1200RT
Land: Tsss echt niet
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn

Re: benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Ongelezen bericht door Wildripper »

Ben zeer benieuwd, hoe dit nu afgelopen is?
Zümo XT
Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Wildripper schreef:Ben zeer benieuwd, hoe dit nu afgelopen is?
Ik denk meerdere mensen :O
Gebruikersavatar
PaulRS
Berichten: 477
Lid geworden op: 09 mei 2008, 13:37
Locatie: Hillegom

Re: benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Bert zit ergens in de Ardennen op z'n luie kont met een goed glas van het een of ander. :D

Brommertje wordt beter, maar we zijn er nog niet.

Wat ik tot nu toe heb gevonden is;

Een TPS waarde te laag (270mV) moet 300-400 zijn, ook liep het signaal met onderbrekingen op bij gasgeven.
Andere TPS erop en op 360mV afgesteld.
CO waarde veel te laag, was 0,4 moet 2-2,5% zijn, dit bijgesteld.
Rechter messing omloopschroef zat muurvast waardoor de synch nergens op leek, deze weer gangbaar gemaakt en stationair afgesteld.
Deellast leek ook nergens op, dus de gaskabels ook maar afgesteld om bij 3000-3500 tpm de boel synchroon te zetten.

Toen liep de motor goed, wel met wat ploffen, maar dat is inherent aan de Laser uitlaat.

Wat nog blijft is het niet op hogere snelheid willen lopen, bij 130 is de koek op.
Belast is het dan over, met de koppeling in en gasgeven geeft wel max tt.
Ik zoek dat in de brandstof toevoer en wil nog een testrit maken met een manometer in de leiding, zodat er tijdens het rijden naar de brandstof druk gekeken kan worden.
Verdachten hier zijn pomp, filter of drukregelaar. (of een leiding die niet lekker zit.)

Helaas ontbrak er de tijd om hier naar te kijken.

Wordt vervolgt.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Hard gewerkt dus.
In ieder geval super dat hij hulp krijgt.

Groet, Bert
Gebruikersavatar
dhr
Berichten: 450
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:05
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn NH
Contacteer:

Re: benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Ongelezen bericht door dhr »

Nou Paul, mooi dat jullie al zover zijn :D

Ik denk dat Bert verschrikkelijk blij met je is, in ieder geval vind ik het fantatstisch dat je je (grote) kennis zo voor hem inzet. Aplaus 8)_
Ik weet hoe hij zich moet voelen want ik heb technisch gezien ook niet echt twee rechterhanden :roll:

Maar als je de problemen zo op een rijtje zet, is het dan een kwestie van ernstige verwaarlozing (volgens mij had Bert hem nog niet heel lang) of een onoordeelkundige dealer?

hgr
Kees
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
capobert

Re: benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Ongelezen bericht door capobert »

Zo ben net terug van de Ardennen en nee Paul, niet aan een lekker drankje maar alleen maar mijn lief en vriendinnen daarheen gebracht......heen en weer in meer dan 6 en een half uur in een auto!!!!!!!
En inderdaad ben ik heel erg blij dat Paul tijd en energie in mijn fiets en mij wilde steken....ik probeerde hem te volgen in zijn uitgebreide uitleg maar oh oh wat heeft die man een kennis.....geweldig gewoon en ja toen ik weg reed dacht ik YES!!!!!

Maar al gauw was de teleurstelling er wel....ook omdat alles bij Paul na zoveel uur leek te kloppen, geen knallen meer...mooi lopen enz enz en dan komt het destemeer aan dat hij nog steeds de ene keer inhoud en de andere keer lijkt het alsof ik een duw in mijn rug krijg, bij het gelijk houden van mijn toerental, geef ik gas dan houd hij helemaal in..het lijkt dan net alsof er te weinig benzine is..of dit nou ineens gebeurt of langzaam opbouwend er is gewoon niks geen power!
Bij mijn 5de versnelling kom ik niet boven de 120km/h schakel ik terug naar z'n 4 kan ik weer wat doortrekken maar zogauw ik in z'n 5 kom zakt tie weer in...lijkt ook als ik mijn gas helemaal opendraai of tie dubbelloopt....hij maakt dan een raar geluid.

Ik ben zielsblij dat het lopen vele malen beter is dan dat het was, en ik weet dat ik best terug kon naar Paul maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om hem zo snel weer lastig te vallen...dus maken we heel snel een vervolg afspraak om de boel toch nog goed te krijgen, ik heb er vertrouwen in.
Hopelijk gaat het dit jaar lukken en dan heel misschien kan ik ook naar de ardennen om te gaan zwieren en zwaaien met me fietsie...

En ik wil jullie ook bedanken voor de intresse, het meedenken en het mee helpen oplossingen te verzinnen......ik moet zeggen dat dit voor mij een "warm bad" is, tenminste zo voelt het...ik sta hierin niet alleen...dank daar voor. Ik hoop echt dat alles straks weer goed draait en we misschien eens een meeting met een ritje kunnen regelen met een technische bijdrage van onze Paul????

Gr
Bert
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4371
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: benzinefilter vervangen en nog rot rijden

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Jammer Bert, maar ik denk dat als Paul meer tijd heeft en iets dieper graaft hij het euvel snel kan verhelpen. Ik hoop het maar voor je.
Paul, ook namens mij BEDANKT :!:
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Over: Konstantfahruckeln (KFR), Afstelling”