Bovenkuip vervangen

Alles over de kuip en kuipruiten

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Snipes

Bovenkuip vervangen

Ongelezen bericht door Snipes »

Ik wilde graag dit deel vervangen op mijn RT;

Afbeelding

Reden hiervoor was dat het deel wat op mijn RT zat niet helemaal mooi meer was in mijn ogen. Ik begon er steeds meer naar te kijken en ja dan moet je wat.

Had stiekem bij de dealer gevraagd of dit voor een "niet monteur" met wat ervaring te doen was. Volgens de monteurs van BMW was het goed te doen met het nodige geduld. Hierop het nieuwe deel aangeschaft a 175.- euro.

Vandaag zaken verwijderd en het oude deel vervangen door het nieuwe deel. Hier een tweetal foto's van hoe je RT erbij staat als alles eraf is om het deel te kunnen vervangen.

Afbeelding

Afbeelding

Dit is dan wat er op je werkbank ligt;

Afbeelding

Vervolgens moet alles verwijderd worden uit je kuipdeel en één op één overzetten. Helaas had ik nog een financiele tegenvaller omdat ik zag dat twee ophangpunten van mijn koplamp stuk waren. Ik heb dus een andere tweedehands koplamp gehaald a 175.- euro en deze in het nieuwe deel geplaatst. Nieuw is echt niet te betalen Oia . De andere koplamp was niet helemaal de bedoeling maar goed was nu toch bezig.

Vervolgens alles weer inelkaar en ik ben zeer tevreden met het resultaat.

Afbeelding

Als laatste wil ik opmerken dat het echt heel erg makkelijk sleutelt zo'n BMW, helemaal _004 en dus goed te doen.

[groet]

Snipes
Gebruikersavatar
Robin0341
Berichten: 354
Lid geworden op: 14 jul 2010, 22:39
Type: R1200RT
Land: NLD
Woonplaats of omgeving: Ermelo

Re: Bovenkuip vervangen

Ongelezen bericht door Robin0341 »

Ik zie op de tweede foto dat jij je motor hebt opgevoerd met een paar PKtjes :D

Wat was er nou met je oude kuipdeel aan de hand? Is dat helemaal verweerd ofzo?
Overigens mooi te zien dat je dit gewoon allemaal zelf doet _004
Snipes

Re: Bovenkuip vervangen

Ongelezen bericht door Snipes »

:D Die pk'tjes had ik nog liggen en ik wilde wel een paar meer op het achterwiel.

Het oude deel is volgens mij door de vorige eigenaar verpoetst. Mogelijk met verkeerde middelen schoon gemaakt. Het voorste spatbord was in dezelfde staat en heb ik ook vervangen. Het was dus niet stuk maar cosmetisch is dit mooier.

Zoals gezegd is het makkelijk sleutelen en met een beetje hulp van de computer is het goed zelf te doen. Als je hem weg brengt naar de dealer ben je ongeveer 3 uurtjes arbeidsloon kwijt dus die centjes kan ik mezelf dan besparen. Nog voor de duidlijkheid de koplamp was al stuk en is dus niet door mijzelf vernield tijdens het demonteren _004
Gesloten

Terug naar “Over: Kuip en kuipruiten”