Foto recyclizer
Foto recyclizer
Mss een stomme vraag, maar bij twijfel vraag ik liever. Wie kan me laten zien hoe de recyclizer hoort te zitten bij een r1100rt op een foto?
Twijfel over de plek waar die komt te zitten? De beschrijving die ik erbij kreeg voor de rt was: haal het voorste zadeldeel weg, maak de stekker los en steek de recyclizer erop, maar de enige stekker die ik zag zitten zat bovenop het luchtfilterhuis en er zat een blokje op deze stekker, moet deze er tussenuit gehaalt worden?
Kan iemand me helpen?
Twijfel over de plek waar die komt te zitten? De beschrijving die ik erbij kreeg voor de rt was: haal het voorste zadeldeel weg, maak de stekker los en steek de recyclizer erop, maar de enige stekker die ik zag zitten zat bovenop het luchtfilterhuis en er zat een blokje op deze stekker, moet deze er tussenuit gehaalt worden?
Kan iemand me helpen?
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Foto recyclizer
heb je geen foto voor nodig: de Recyclyzer komt er als een soort verlengsnoer tussen te zitten: maak de stekker los die op het luchtfilterhuis zit, dan past de Recyclyzer met één kant op het luchtfilterhuis en met één kant op de stekker die je net van het luchtfilterhuis afgehaald hebt: klaar, kan niet missen.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Re: Foto recyclizer
Hallo Bert dank je voor de reactie maar zo simpel is het dus en dat blokje wat op het luchtfilterhuis aangesloten zat ook laten zitten dus? En tussen het luchtfilterhuis en dat blokje de recyclizer zetten? Heb het er nu namelijk tussen uit gelaten en had al het idee dat de motor beter liep? Of doe ik dan iets heel verkeerd?
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Foto recyclizer
ik heb de indruk dat er al een extraatje ding tussen het luchtfilter en de kabel zat bij jou. Een foto van dat ding zou hier welkom zijn. Voor de rest blijft gelden zoals in mijn vorige bericht.
'Ding' zou al een soort Recyclyzer kunnen zijn, er zijn er meerdere maar daar zitten ook slechte tussen, zoek het draadje op het GS-forum maar eens op, ruim 80 pagina's!
'Ding' zou al een soort Recyclyzer kunnen zijn, er zijn er meerdere maar daar zitten ook slechte tussen, zoek het draadje op het GS-forum maar eens op, ruim 80 pagina's!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- Berrybeer
- 2023
- Berichten: 1414
- Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
- Type: R1150RT
- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Uden
- Locatie: Uden
Re: Foto recyclizer
Als ik mij niet vergis, bedoel je dit soort fotootjes...gewoon op ons eigen forum..
viewtopic.php?f=35&t=1191&hilit=recycli ... =60#p15707
viewtopic.php?f=35&t=1191&hilit=recycli ... =60#p15707
Re: Foto recyclizer
Top berry ik bedoelde juist die fotos, ik twijfelde juist omdat er bij mij een blokje zat! Zal er binnenkort een foto van maken!
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Foto recyclizer
ben benieuwd wat we te zien krijgen!db1972 schreef:Top berry ik bedoelde juist die fotos, ik twijfelde juist omdat er bij mij een blokje zat! Zal er binnenkort een foto van maken!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Re: Foto recyclizer
Zoals belooft dit is wat er tussen zat voordat ik er de recyclizer tussen had!
http://i.imgur.com/aq27e9W.jpg
http://i.imgur.com/aq27e9W.jpg
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Foto recyclizer
Zoals ik al vermoedde: ook een soort Recyclyzer dus, ben benieuwd wie dit ding herkent, lijkt me iets dutchmidiman!db1972 schreef:Zoals belooft dit is wat er tussen zat voordat ik er de recyclizer tussen had!
http://i.imgur.com/aq27e9W.jpg
Merk je trouwens verschil tussen : zonder hulpmiddel, hulpmiddel 1 of hulpmiddel 2 ??
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Re: Foto recyclizer
Mss nog te kort om wat te zeggen, maar de eerste 250km afgelopen zaterdag met de nieuwe recyclizer erop leek het naar mijn gevoel erop dat de beter liep! Komende week zeker merken of der verschil is of niet moet er iedere dag mee naar het werk!Baird schreef:Zoals ik al vermoedde: ook een soort Recyclyzer dus, ben benieuwd wie dit ding herkent, lijkt me iets dutchmidiman!db1972 schreef:Zoals belooft dit is wat er tussen zat voordat ik er de recyclizer tussen had!
http://i.imgur.com/aq27e9W.jpg
Merk je trouwens verschil tussen : zonder hulpmiddel, hulpmiddel 1 of hulpmiddel 2 ??
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Foto recyclizer
we horen van je!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Re: Foto recyclizer
Your wish is my command!
Qua behuizing lijkt mij dit heel erg veel op de PowerFRK.
Qua behuizing lijkt mij dit heel erg veel op de PowerFRK.
- Berrybeer
- 2023
- Berichten: 1414
- Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
- Type: R1150RT
- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Uden
- Locatie: Uden
Re: Foto recyclizer
Helemaal goed Rob
http://www.motobase.it/cms/images/galle ... WERFRK.jpg
http://www.motobase.it/cms/images/galle ... WERFRK.jpg
Re: Foto recyclizer
Top!
Ik heb enige tijd geleden de 1200RT-versie in mijn handen gehad, vandaar.
En op Ebbo stond toen ook nog een afbeelding maar op die website zijn de menu's niet meer voor mij zichtbaar.
Ik heb enige tijd geleden de 1200RT-versie in mijn handen gehad, vandaar.
En op Ebbo stond toen ook nog een afbeelding maar op die website zijn de menu's niet meer voor mij zichtbaar.
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Foto recyclizer
Wordt de vraag alleen maar interessanter: welke is de beste?
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Re: Foto recyclizer
Voor wat mijn mening waard is:
De beste is degene die een aparte, externe temperatuursensor heeft zodat een eventuele buitentemperatuur gecompenseerd kan worden én voorkomen kán worden dat de motortemperatuur (van het blok) eventueel invloed heeft.
http://www.ebbo.org/resistor_tuning.php
De beste is degene die een aparte, externe temperatuursensor heeft zodat een eventuele buitentemperatuur gecompenseerd kan worden én voorkomen kán worden dat de motortemperatuur (van het blok) eventueel invloed heeft.
http://www.ebbo.org/resistor_tuning.php
Re: Foto recyclizer
Ja de vraag is indd welke zou nu de betere zijn? Qua prijs ga je der vanuit dat de power frk dat moeten zijn aangezien die bijna 9x zo duur is als de recyclizer ..... Hoe dat nu uit te vinden?db1972 schreef:Dus dit zou een kastje moeten zijn van 300$??? :shock:
Re: Foto recyclizer
Vanuit de techniek kijkende naar het feit dat alle dergelijke oplossingen gebruik maken van 1 en dezelfde aansluiting op de inkomende lucht-temperatuursensor én de claims van die bewuste fabrikant, zoals
Bijna alsof je het maar duur genoeg maakt, gelooft de klant dat het een goede oplossing *moet* zijn.
(Of zoals iemand anders het stelde: There is lots of talk on various motorcycle forums doubting this device does all it claims, basically it's silly money for a 'simple' resistor tuner.)
Terwijl ik ze ook vaak genoeg bij BMW dealeRTs gedemonteerd ziet liggen, naast de Xenon-kitjes, PowerCommanders/RapidBike en dergelijke.
Ze gaan vaak bij het afval omdat de dealeRT er dan zeker van is dat ze niet opnieuw opduiken om zogenoemd een probleem oplossen (of juist veroorzaken).
Want hun mening was ik uiteraard ook benieuwd naar.
Kortom, bij de 1 zal het geweldig helpen en de investering waard zijn, de ander laat het uiteindelijk weer verwijderen na vermeende problemen of dat het totaal geen verschil maakt.
Of op z'n Cruijffiaans;
Als je geprobeerd hebt, weet je het. Of niet. Soms.
Ik pas mijn eerdere stelling dan graag nog iets aan:
De beste is degene die een aparte, externe temperatuursensor heeft en instelbaar/afstelbaar is zodat een eventuele buitentemperatuur gecompenseerd kan worden én voorkomen kán worden dat de motortemperatuur (van het blok) eventueel invloed heeft.
Bij dergelijke serieuze bedragen kan je volgens mij beter onderhand een afspraak maken met een tuner.
Dan kan je het krijgen zoals je het wilt hebben.
Want ultimo is het een kwestie van het beter afregelen van de brandstof cq. inspuiting.
enThe Power FRK tunes both throttle and injection
Ik krijg er een beetje een raar gevoel bij als ik zo eerlijk mag zijn;The Power FRK measures the pressure's variation of the air box, amplifying the values read by the air temperature sensor only while the throttle is open.
Bijna alsof je het maar duur genoeg maakt, gelooft de klant dat het een goede oplossing *moet* zijn.
(Of zoals iemand anders het stelde: There is lots of talk on various motorcycle forums doubting this device does all it claims, basically it's silly money for a 'simple' resistor tuner.)
Terwijl ik ze ook vaak genoeg bij BMW dealeRTs gedemonteerd ziet liggen, naast de Xenon-kitjes, PowerCommanders/RapidBike en dergelijke.
Ze gaan vaak bij het afval omdat de dealeRT er dan zeker van is dat ze niet opnieuw opduiken om zogenoemd een probleem oplossen (of juist veroorzaken).
Want hun mening was ik uiteraard ook benieuwd naar.
Kortom, bij de 1 zal het geweldig helpen en de investering waard zijn, de ander laat het uiteindelijk weer verwijderen na vermeende problemen of dat het totaal geen verschil maakt.
Of op z'n Cruijffiaans;
Als je geprobeerd hebt, weet je het. Of niet. Soms.
Ik pas mijn eerdere stelling dan graag nog iets aan:
De beste is degene die een aparte, externe temperatuursensor heeft en instelbaar/afstelbaar is zodat een eventuele buitentemperatuur gecompenseerd kan worden én voorkomen kán worden dat de motortemperatuur (van het blok) eventueel invloed heeft.
Bij dergelijke serieuze bedragen kan je volgens mij beter onderhand een afspraak maken met een tuner.
Dan kan je het krijgen zoals je het wilt hebben.
Want ultimo is het een kwestie van het beter afregelen van de brandstof cq. inspuiting.
Re: Foto recyclizer
zo vanmorgen eens de power frk erop gezet, om gewoon nog eens het verschil te proberen.
naar mijn mening werkt de recyclizer beter vooral in de lage toeren en qua reactie bij het gas geven had ik het idee dat die beter reageerde .... of ligt dan aan mij?
mijn mening was wel vanmorgen nadat ik naar mijn werk was gereden de power fkr eraf en de recyclizer erop! _003
naar mijn mening werkt de recyclizer beter vooral in de lage toeren en qua reactie bij het gas geven had ik het idee dat die beter reageerde .... of ligt dan aan mij?
mijn mening was wel vanmorgen nadat ik naar mijn werk was gereden de power fkr eraf en de recyclizer erop! _003
Laatst gewijzigd door db1972 op 22 mei 2013, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Foto recyclizer
Het advies wat ik iemand anders gegeven heb is om een "blinde" test te doen;
Laat een bekende op jou motor óf de PowerFuck, ehm, sorry PowerFRK, óf de Recyclizer óf niets monteren, *zonder* dat jij dat ziet.
Ga dan een 30 minuten rijden, kom weer terug, laat die bekende dan dit wederom doen, ga dezelfde route rijden, kom dan weer terug en nogmaals laat die bekende zijn "magic" doen.
Als je dat 3x gedaan hebt, en je weet niet welke gemonteerd geweest is, ben je m.i. echt eerlijk(er) naar jezelf.
Want een hoop is toch wel emotie, en je dient je verstand voorrang te geven (tja), en dan is een dergelijke blinde test volgens mij doeltreffend(er).
Laat een bekende op jou motor óf de PowerFuck, ehm, sorry PowerFRK, óf de Recyclizer óf niets monteren, *zonder* dat jij dat ziet.
Ga dan een 30 minuten rijden, kom weer terug, laat die bekende dan dit wederom doen, ga dezelfde route rijden, kom dan weer terug en nogmaals laat die bekende zijn "magic" doen.
Als je dat 3x gedaan hebt, en je weet niet welke gemonteerd geweest is, ben je m.i. echt eerlijk(er) naar jezelf.
Want een hoop is toch wel emotie, en je dient je verstand voorrang te geven (tja), en dan is een dergelijke blinde test volgens mij doeltreffend(er).
- japachap
- Berichten: 771
- Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
- Type: R1150RT
- Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Enschede
Re: Foto recyclizer
De Recyclizer voor maar 30-40euros is de beste omdat u de meest resultaat krijgt voor uw geld.
Ik heb ook een eenvoudig versie met een enkele weerstandje zelf gemaakt voor 25 euros- en dat helpt ook .
Als je via Ebbo ineens verstaat hoe het werkt, dan zie je hoe eenvoudig het is....
Ik heb ook een eenvoudig versie met een enkele weerstandje zelf gemaakt voor 25 euros- en dat helpt ook .
Als je via Ebbo ineens verstaat hoe het werkt, dan zie je hoe eenvoudig het is....
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Foto recyclizer
Bij mij had ik een zeer goed resultaat met goed synchroniseren en iridium bougies van NGK. Verders tank ik altijd Shell Vpower en de motor loopt perfekt. Meestal doet een goede grote beurt wonderen.
Re: Foto recyclizer
Heb voor 4 juni een afspraak staan om te synchroniseren, dus ben benieuwd naar het resultaat