LED knipperlichten achter BMW Logo R1200RT

Xenon, led, verstralers, runningslights, problemen enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Zwiety
Berichten: 212
Lid geworden op: 03 apr 2013, 00:08
Type: R1200RT
Land: Nld
Woonplaats of omgeving: A'foort

LED knipperlichten achter BMW Logo R1200RT

Ongelezen bericht door Zwiety »

Hallo mede RTers,

Vanavond heb ik een klein sleutelprojectje aan mijn RT uitgevoerd. Volgens de dealer Van Harten is het klusje te klaren in 1,5uur.....
Nog uitpuffend (met een glas Balvanie Double Wood in de hand _005 ) kan ik vertellen dat het mij precies 3 uur gekost heeft.

Nu vragen jullie je waarschijnlijk af wat dat project dan inhield. Om een tipje van de sluier op te lichten:
ik heb achter de BMW-emblemen op de zijpanelen van mijn RT LED's geplaatst en aangesloten op de richting-aanwijzers op de voorzijde.

Helaas is het nu te laat geworden om uitgebreid verslag te doen, maar ik heb een hoop foto's genomen en hoop dit weekend een verslagje te schrijven.

Om jullie te teasen hierbij alvast een plaatje :twisted:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
BertL
2024
2024
Berichten: 835
Lid geworden op: 24 jul 2009, 16:58
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen
Locatie: Ommen

Re: LED knipperlichten achter BMW Logo R1200RT

Ongelezen bericht door BertL »

Geweldig ! Pilsje is verdiend, hoor.
GrTz
BertL
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Re: LED knipperlichten achter BMW Logo R1200RT

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Heel fraai.
Zijn dat soms de knippers van een BMW Z-serie? Weer iets voor het zwarte gat......

Sent from my HTC One X aan alle forumleden
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Gebruikersavatar
Wolfs RT
Berichten: 706
Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GSA-LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 't Gooi

Re: LED knipperlichten achter BMW Logo R1200RT

Ongelezen bericht door Wolfs RT »

Dat is gaaf!!!

Ben heel erg benieuwd naar het verslag met de bijbehorende foto's.
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
Gebruikersavatar
beamer1200rt
Berichten: 241
Lid geworden op: 10 okt 2009, 18:52
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS 2004
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zeist

Re: LED knipperlichten achter BMW Logo R1200RT

Ongelezen bericht door beamer1200rt »

BertL schreef:Geweldig ! Pilsje is verdiend, hoor.
Ken uw klassiekers. Balvenie Double Wood is allesbehalve pils. _002

Het is een single malt scotch. _004
Laatst gewijzigd door beamer1200rt op 15 jun 2013, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Motorverleden: 2009 R12000RT, 2005 R1200RT, 2003 R1150RT, 2001 R1150RT, 2000 R1150GS, 1997 R1100RT, 1997 K1100LT, 1996 K75
Gebruikersavatar
blackers
Berichten: 735
Lid geworden op: 03 apr 2010, 10:57
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Re: LED knipperlichten achter BMW Logo R1200RT

Ongelezen bericht door blackers »

Echt wel mooi. Ben benieuwd naar de foto's

[groet]
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
Gebruikersavatar
RsTijn
Berichten: 72
Lid geworden op: 24 mei 2012, 16:44
Type: R1200RT
Bijz: 2012
Land: B
Woonplaats of omgeving: Noorderkempen
Locatie: Noorderkempen (België)

Re: LED knipperlichten achter BMW Logo R1200RT

Ongelezen bericht door RsTijn »

Van hieruit ook interesse ....

geeft dit geen problemen met het Can Bus systeem ??
LIVE every moment / LAUGH every day / LOVE beyond words
Gebruikersavatar
aartjw
Berichten: 234
Lid geworden op: 19 mar 2010, 19:19
Type: R1200RT
Bijz: BMW Navigator VI
Land: NL
Woonplaats of omgeving: R'dam

Re: LED knipperlichten achter BMW Logo R1200RT

Ongelezen bericht door aartjw »

Dat ziet er fraai uit _005 verslagje met foto's?
Geschiedenis:
Honda CB550FourK (1978-1980)
BMW R100RT (1980-1988)
BMW R1100RT (2000-2011)
BMW R1200RT (2011-)
Gebruikersavatar
Zwiety
Berichten: 212
Lid geworden op: 03 apr 2013, 00:08
Type: R1200RT
Land: Nld
Woonplaats of omgeving: A'foort

Re: LED knipperlichten achter BMW Logo R1200RT

Ongelezen bericht door Zwiety »

Nee, geen CANBUS problemen want die LEDs verbruiken (volgens dealeRT Van Harten) bijna 'niets' _004

Zie onderstaande bouwbeschrijving.
Laatst gewijzigd door Zwiety op 21 jun 2013, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zwiety
Berichten: 212
Lid geworden op: 03 apr 2013, 00:08
Type: R1200RT
Land: Nld
Woonplaats of omgeving: A'foort

Re: LED knipperlichten achter BMW Logo R1200RT

Ongelezen bericht door Zwiety »

Beste mede RTers,

Vorige week was ik bij BMW Van Harten waar ik met een enthousiaste GS rijder aan de praat raakte. Al gauw kwam het onderwerp zichtbaarheid/veiligheid aan de orde en liet hij trots zijn bijzondere richtingaanwijzers zien die hij bij Van Harten had laten monteren. De LED richtingaanwijzers op een GS stralen alleen voorwaarts en de richtingaanwijzers achter het BMW embleem waren een mooie aanvulling .
Ik was gelijk verkocht en moest deze richtingaanwijzers op mijn R12RT (van 2010) hebben :O . Afgelopen vrijdag stond ik in de werkplaats om alle details bij Roelof (dank voor je uitleg!!) op te vragen. Blijkt dat ze deze bouwpakketjes zelf samenstellen, en dat (als je geen 2 linkerhanden hebt) je dit best zelf kunt installeren. Of er al setjes verkocht waren aan RT rijders? ……. Uhh, niet dat hij wist……. And what about CANBUS?? Geen problemen bij hun bekend; de LEDs verbruiken zo weinig energie dat er geen storing in het systeem optreedt.
Laatste advies van Roelof: gebruik de kabelconnectoren niet omdat dit storingsgevoeliger is. Liever de kabels solderen…….

Met al deze tips, het bouwpakketje en een rolletje tape ben ik de uitdaging aangegaan. Ik hoop dat onderstaande montagebeschrijving jullie allemaal aan het werk doen zetten. ;)

Kosten:
- bouwpakket €140,-
- rol kabelboomtape (BMW 610631) €7,-

Inhoud bouwpakket (foto01, 02):
- 2x LED-module (plexiglazen cirkel)
- 2x stekker
- 2x contrastekker incl. 0,8mtr aansluitsnoer
- 1x mantelbuis (1,6 mtr)
- 2x plaksticker voor BMW embleem (laatste niet bijgesloten)
- 10x Tie-rips
- zakje met 4x kabelschoen en 5x korte parker en 5x langere parker

Benodigd gereedschap:
- Torx T25 schroevendraaier en T25 dop+ratel
- platte schroevendraaier
- PH1 schroevendraaier
- markeerpen of priem (oid)
- lineaal of meetlint
- (accu)boor met boortjes 1mm, 7mm (en paar tussenmaten)
- hobbymes
- punttang (recht)
- zijkniptang
- draadstripper (optioneel)
- soldeerbout + soldeer

Verder:
- paar oude doeken of T-shirts (oid)
- BMW emblemen van de zijpanelen
- rol kabelboomtape (BMW 610631)

Sleuteltijd:
Ik was ruim 4 uur kwijt maar dit is inclusief foto’s maken, aantekeningen voor een bouwverslag en een hoop gepuzzel op details…. Met dit bouwverslag moet het zeker binnen de 3 uur geïnstalleerd zijn (de dealeRT geeft 1,5uur op)
Let op (wellicht overbodig, maar ge zijt gewaarschuwd) de draden van de LED-module (foto03) niet gelijk in de stekker steken en vastklikken! Anders moet je een heeeeeel groot gat in je zijpaneel boren …….

Aan de slag:
Demonteer de zijpanelen met het Torx-gereedschap. Omdat dit (min of meer) standaard werkzaamheden zijn, ga ik hier niet verder op in.

Neem een zijpaneel met het BMW-embleem naar boven gericht en leg deze op een vlakke ondergrond (werkbank oid). Gebruik evt. doeken om de laklaag te beschermen en/of om het paneel op te laten rusten.
Steek nu voorzichtig de in een doek gestoken platte schroevendraaier onder het BMW embleem en licht deze voorzichtig stukje voor stukje op (foto04). Doe dit op verschillende plaatsen rondom het embleem net zolang totdat de plaklaag onder het embleem loslaat van het zijpaneel.

Verwijder de oude plaklaag van het losgekomen BMW embleem en leg het opzij voor later hergebruik.

Daar waar het BMW-embleem op het zijpaneel heeft gezeten worden nu 2 gaten zichtbaar (foto05). Om de aansluitdraad van de LED-module door het zijpaneel te kunnen leiden moet nu precies tussen deze gaten een gat door het paneel geboord worden. Meet de afstand tussen de gaten en markeer halverwege de locatie van het gat. Eerst voorboren met een kleine diameter om te eindigen met een diameter van 7mm. Verwijder evt plakresten en maak het zijpaneel op de plaats van het embleem schoon.

Nadat de draden van de LED-module door het boorgat zijn geleidt (foto06), plaats de LED-module met de grote gaten boven de centreergaten in het zijpaneel. Let op: de gaten in de LED-module zijn verschillend. De kleine zijn voor de parker-schroeven bedoeld en de grotere voor de centreerpennen van het BMW embleem. De kleinere gaten kunnen nu met een markeerpen of scherpe priem worden gemarkeerd (foto 07). Leg de LED-module opzij zodat op de 2 gemarkeerde plekken nu een gat geboord kan worden met een 1 mm boortje. Maak de plaats van het embleem schoon en plaats de LED-module met de kleine gaten boven de 2 pasgeboorde gaten. Zet het zijpaneel op z’n zijkant (let op lakbeschadiging!) en schroef nu de LED-module met de 2 langere parkerschroeven vast door vanaf de achterzijde deze door het zijpaneel in de LED-module vast te draaien. De LED-module zit nu vast en de draden steken nu aan de achterzijde uit het paneel (foto08).

Leg het zijpaneel met de achterzijde naar boven op het werkvlak (let op lakbeschadeging). Pak nu de stekker om de draden van de LED-module in te steken. Let op dat de juiste kleur in het juiste gat van de stekker gestoken wordt. Je kunt de kabelboom van de contrastekker gebruiken om de kleuren met elkaar af te stemmen (de stekker en contrastekker kunnen maar op 1 manier in elkaar klikken). Bij mij moest rood in 1 en zwart in 2. Als je zeker bent welke kleur waar in de stekker komt, schuif je de draadeinden in de stekker. Dit gaat zonder weerstand en je hoort een duidelijke klik (verkeerd om past niet en geeft weerstand). (foto 09 en 10). Omwikkel nu het stukje bedrading tussen mantelbuis en stekker van de LED-module met de kabelboomtape (foto11).

Draai het zijpaneel om met de buitenzijde naar boven. Pak het BMW-embleem en een plaksticker. Verwijder de beschermfolie (blauw) van de sticker en plaatst de sticker achterop het BMW embleem (foto12). Verwijder nu de beschermfolie (wit) van de andere zijde van de sticker. Druk het BMW embleem met de 2 centreerpennen in de grotere gaten van de LED-module. Let op dat de letters BMW met de oriëntatie van het zijpaneel overeenkomen. Bij het aandrukken van het embleem op de LED-module eventueel het zijpaneel met één hand vanaf de achterzijde ondersteunen. Het zijpaneel is nu klaar (foto13).

Om het andere zijpaneel gereed te maken, gebruik bovenstaande beschrijving nogmaals.

Mochten er vragen/opmerkingen/onduidelijkheden zijn, vraag gerust.
Morgen volgt het electrische gedeelte en het aansluiten.

Mods: mocht ik iets verkeerd doen of dit verhaal niet in dit topic thuishoren, graag mij corrigeren (en ondersteunen _004 ).
Groet!!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Zwiety op 16 jun 2013, 02:36, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zwiety
Berichten: 212
Lid geworden op: 03 apr 2013, 00:08
Type: R1200RT
Land: Nld
Woonplaats of omgeving: A'foort

Re: LED knipperlichten achter BMW Logo R1200RT

Ongelezen bericht door Zwiety »

Ik zie dat 5 foto's het max is. En dan moet ik ze ook achterste voren uploaden ... :O

Om totaal 13 foto's te plaatsen zal ik maar separate berichten plaatsen.
Misschien kan een van de Mods ondersteunen mocht er een betere methode zijn of ik het verkeerd doen. _001

Hier foto's 6 t/m 10.

Groet
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Zwiety
Berichten: 212
Lid geworden op: 03 apr 2013, 00:08
Type: R1200RT
Land: Nld
Woonplaats of omgeving: A'foort

Re: LED knipperlichten achter BMW Logo R1200RT

Ongelezen bericht door Zwiety »

...en de laatste 3 foto's ..

Groet
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Zwiety
Berichten: 212
Lid geworden op: 03 apr 2013, 00:08
Type: R1200RT
Land: Nld
Woonplaats of omgeving: A'foort

Re: LED knipperlichten achter BMW Logo R1200RT

Ongelezen bericht door Zwiety »

Deel II:

Electrische deel:
Demonteer de voorste richtingaanwijzers met het Torx-gereedschap en koppel de stekker van de richtingaanwijzer los. Omdat dit (min of meer) standaard werkzaamheden zijn, ga ik hier niet verder op in.

Neem 1 van de contrastekkers met kabelboom uit het LED-bouwpakket en neem de helft (doorknippen dus) van de mantelbuis. Doe de mantelbuis om de LED-kabelboom met contrastekker.

De aanwezige kabelboom van de richtingaanwijzer steekt nu zo 10cm uit de behuizing van de richtingaanwijzers (foto14). Daarachter is te zien dat de kabelboom met Tie Rips aan het buizenframe vast zit. Steek de LED-kabelboom (contrastekker naar beneden) langs de radiator omhoog langs het buizenframe, en volg de kabelboom van de richtingaanwijzer tot aan de stekker. Hou ca 12cm tussen contrastekker en onderste framebuis (bij radiator) (foto15). Bevestig de kabelboom aan de framebuis met een tie-rips. Een 2e tie-rips is dieper in het frame benodigd. Een punttang kan hierbij handig zijn. Na deze volgt de LED Kabelboom de kabelboom van de richtingaanwijzer en komt op hetzelfde punt bij de stekker uit de behuizing van de kuip (foto16). Bevestig de LED-kabelboom met een 3e tie-rips naast die van de kabelboom van de richtingaanwijzer (of knip laatste weg en vervang door één nieuwe).

Hier ontstaat nu een aansluitkeuze. Of je gebruikt de kabelconnectoren die in het bouwpakket zijn meegeleverd, of je volgt het advies van BMW dealeRT Van Harten door de verbinding te solderen. Bij gebruik van de kabelconnectoren volstaat het blootleggen van de verschillende kabels en het met de kabelconnector verbinden van elkaar. Ik heb voor het laatste gekozen. Onderstaande beschrijving geldt dus voor de gesoldeerde verbinding.
Verwijder de kabelboomtape van de richtingaanwijzers over een afstand van ca 10 cm. Als het goed is komt er een bruine en blauwe (meerkleurige) draad tevoorschijn. De bruine is de aarddraad, de blauwe is de plus/signaaldraad. Door nu met de warme soldeerbout tegen de isolatiemantel te komen (en met de hulp van een hobbymes), schroeit deze weg en komt de koperader eronder in zicht. Maak zowel op de bruine als blauwe draad een stukje koperdraad vrij die je vervolgens met de soldeerbout vertind.

Verwijder nu van de LED-kabelboom evenzoveel mantelbuis zodat de rode (+) en zwarte (-) draad zichtbaar worden (foto16). Knip de beide draden zodanig op lengte dat ze tegen de blootgelegde koperdraad gesoldeerd kunnen worden. Strip een stukje isolatiemateriaal van de rode en zwarte draad en vertin beide even met de soldeerbout. Soldeer nu de zwarte draad tegen de bruine, en de rode tegen de blauwe (foto17).
Wikkel een klein stukje tape om elke soldeerverbinding apart (anders krijg je kortsluiting). Wikkel vervolgens alle draden bij elkaar door vanaf de stekker tot aan de mantelbuis alles met tape te omwikkelen (foto18). Vergeet ook niet een stukje tape vanaf de contrastekker tot aan de mantelbuis te omwikkelen (foto18).

Doe ditzelfde met de kabelboom aan de andere zijde van de motor. Eindresultaat is dat beide LED-kabelbomen integraal onderdeel uitmaken van de BMW-kabelboom, en dat alle einden omwikkeld zijn met de kabelboomtape.

Afronden en resultaat:
Houdt een zijpaneel naast z’n plek op de motor en verbind de LED-stekker met de contrastekker. Dit gaat vanwege de waterdichte afsluiting wat stroef. Zodra de stekkers in elkaar klikken (foto 19) kan het zijpaneel op de motor worden aangebracht en met Torx gereedschap vastgeschroefd. Klik vervolgens de stekker op de richtingaanwijzer en monteer de richtingaanwijzer weer terug op de kuip. Eindresultaat is dat alles kuipdelen weer op hun plek zitten en dat het BMW-embleem nu zo’n 4mm uit het zijpaneel uitsteekt. In werkelijkheid valt dit nauwelijks op (foto20).

Tot slot kan de sleutel in het contact en kan de richtingaanwijzer worden ingeschakeld. Alles functioneert normaal, met dat verschil dat de BMW-emblemen nu vrolijk met de richtingaanwijzers mee knipperen (foto21 en 22).

Tot slot een woord van dank aan Roelof (bij Van Harten) voor zijn sleutel adviezen. _004
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Zwiety
Berichten: 212
Lid geworden op: 03 apr 2013, 00:08
Type: R1200RT
Land: Nld
Woonplaats of omgeving: A'foort

Re: LED knipperlichten achter BMW Logo R1200RT

Ongelezen bericht door Zwiety »

...en de laatste foto's....

Eenieder succes!
Big RT Smile
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
jpauwels
Berichten: 102
Lid geworden op: 20 apr 2011, 11:14
Type: R1200RT
Bijz: Saphir Schwarz Metallic
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Riel

Re: LED knipperlichten achter BMW Logo R1200RT

Ongelezen bericht door jpauwels »

Heel gaaf en mooie beschrijving. Ik heb zomaar het idee dat er een hoop 1200rt rijders hier een zwarte gat item van gaan maken:)

Helaas gaat het op mijn k1100 niet passen :(
Gebruikersavatar
1-handed
Berichten: 1025
Lid geworden op: 12 jul 2011, 20:01
Type: R1200RT
Bijz: www.1-handed.com
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Sappemeer
Contacteer:

Re: LED knipperlichten achter BMW Logo R1200RT

Ongelezen bericht door 1-handed »

Had ze ook al eens gespot

zie er GEWELDIG uit _004 _004
Laat ik nou net het logo hebben verwijderd :oops:
Gebruikersavatar
Wolfs RT
Berichten: 706
Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GSA-LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 't Gooi

Re: LED knipperlichten achter BMW Logo R1200RT

Ongelezen bericht door Wolfs RT »

M'n "to do" lijstje wordt mede door het forum steeds langer ipv korter! :)

Led lampjes aan de onderzijde van de spiegels en nu ook Led's zoals hierboven beschreven.

Dat wordt weer lekker knutselen!
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
Gebruikersavatar
Tourist64
Berichten: 100
Lid geworden op: 26 jan 2013, 18:55
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200 GS Adventure
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ede

Re: LED knipperlichten achter BMW Logo R1200RT

Ongelezen bericht door Tourist64 »

Heel fraai en ik denk dat dit m'n eerste sleutelproject gaat worden na de zomer.
1992 Yamaha XJ750 Maxim, 1995 Honda VT1100 Shadow, 1999 Yamaha XJ900 Diversion, 2013 een R1200RT en sinds 2018 een R1200 GS Adventure
Gebruikersavatar
Zwiety
Berichten: 212
Lid geworden op: 03 apr 2013, 00:08
Type: R1200RT
Land: Nld
Woonplaats of omgeving: A'foort

Re: LED knipperlichten achter BMW Logo R1200RT

Ongelezen bericht door Zwiety »

Dank jullie. Het was een leuk en subtiel project om te doen.
Ben benieuwd wie er straks op het RT Treffen mee rondrijden _004
jpauwels schreef:Helaas gaat het op mijn k1100 niet passen :(
Waarom niet? Dan ben je echt de eerste en enige met uniek (verlichte) BMW-logo's op de kuip van een K11LT. 8)_


Tja nu op naar een volgend project. Ik heb wel een idee want ik vind die eenvoudige claxon op mijn RT haast BMW-onwaardig. Dus binnenkort maar eens verdiepen in het hoofdstuk claxon ...... _004
moh_fan
Berichten: 678
Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:00
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Re: LED knipperlichten achter BMW Logo R1200RT

Ongelezen bericht door moh_fan »

Sieht gut aus!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Gebruikersavatar
Freddy Kreuger
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 mar 2013, 12:25
Type: R1200RT
Bijz: grijs maar niet saai
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Hellevoetsluis

Re: LED knipperlichten achter BMW Logo R1200RT

Ongelezen bericht door Freddy Kreuger »

Lekker creatief mensen, een aanrader als je van knutselen houd. (en van lampjes)
Als je alleen maar rechtuit gaat ben je er twee keer zo snel, maar is het rijden half zo leuk.
Gebruikersavatar
rob55
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 okt 2011, 18:02
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: 1200GS 2008 Blauw
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Grave

Re: LED knipperlichten achter BMW Logo R1200RT

Ongelezen bericht door rob55 »

Hallo mede forumleden,

Ik was ook al bezig met deze verlichting en is al gemonteerd op mijn -1150- . Bij elkaar betaalde ik de helft minder. _004
Maar ik heb alles van de verlichtingsunit moeten aanpassen. Al met al ben Ik tevreden met het resultaat.

Rob
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Zwiety
Berichten: 212
Lid geworden op: 03 apr 2013, 00:08
Type: R1200RT
Land: Nld
Woonplaats of omgeving: A'foort

Re: LED knipperlichten achter BMW Logo R1200RT

Ongelezen bericht door Zwiety »

Hoi Rob,
Ziet er goed uit! Ben je nog tegen uitdagingen aangelopen tijdens de installatie? Gelukkig heb jij geen last van Canbus-issues ..
elmecky

Re: LED knipperlichten achter BMW Logo R1200RT

Ongelezen bericht door elmecky »

Zijn op ebay bij "schoeby" voor diverse types te krijgen.

Voor mijn 1100 staan er bijvoorbeeld geen op. Komt omdat wij dunne plak-emblemen hebben. €13,00 het stuk bij BMW (heb ze besteld) en als je die emblemen zelf regelt wordt het setje keurig in de juiste maat (onze R1100RT logo's zijn iets kleiner (6cm doorsnee ipv 7cm doorsnee van de 1150's en 1200's)) thuisgeleverd met alle materiaal en héle duidelijke gebruiksaanwijzing met veel foto's en tweetalige tekst. Verzending en verpakking was ook top in mijn geval.

Ik heb zelfs te tweekleurige uitvoering: wit, samen met de dagrijverlichting (van Hornig) en oranje met de knippers (de witte valt dan uit zolang ie oranje knippert).

Inbouw is inderdaad wat langer als beschreven, maar hoofdzakelijk omdat ik alles tien keer wil passen en meten en nakijken voordat ik iets doe en om de haverklap materiaal in de kelder moet gaan halen om in het tuinhuis verder te werken (helaas was het geld op tegen dat wij een grote garage gingen bijbouwen :( )

Overigens denk ik oprecht dat je met een halfrond scalpelmesje met houder (stukje rubber of stof eronder leggen om krassen te voorkomen) (géén stanleymesje gebruiken! scherpe puntje hapt steeds in je lak en plastic van de kappen), nadat je met een föhn voorzichtig de logo's goed opgewarmd hebt, de originele logo's herbruikbaar moet kunnen verwijderen. Nu heb ik het rap rap ruwweg gedaan omdat ze tóch vervangen zouden worden, nu hebben de kids ineens puntgave BMW-logo's op hun step ;) :( ;) . Scheelt je weer €26.

Foto's volgen. De inbouwinstructie zal ik inscannen. Kan ik hier PDF posten? (Mod's?) Dan staat tekst én foto's meteen juist bij elkaar. Heb het gevraagd, het mag van Schoeby.

Regards,

Frank

p.s., paar man bij elkaar en een leuk ritje naar Maastricht en we doen het gewoon een keer samen. Ná 9 september!
Gebruikersavatar
JDoubleOP
Berichten: 1119
Lid geworden op: 05 jul 2012, 13:11
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim
Locatie: Emlichheim (D)

Re: LED knipperlichten achter BMW Logo R1200RT

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

Kwam dit nog tegen Schroedie.de
en deze dikkere versie
ter aanvulling
[youtube]yKKUhIRzYjo#![/youtube]
Laatst gewijzigd door JDoubleOP op 15 sep 2013, 21:07, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 mei 2013, 21:36
Type: R1150RT
Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Re: LED knipperlichten achter BMW Logo R1200RT

Ongelezen bericht door Franky »

mooi , ziet er super uit _004
Grts Franky
Gebruikersavatar
Zwiety
Berichten: 212
Lid geworden op: 03 apr 2013, 00:08
Type: R1200RT
Land: Nld
Woonplaats of omgeving: A'foort

Re: LED knipperlichten achter BMW Logo R1200RT

Ongelezen bericht door Zwiety »

Ja, die op de rode RT (her)ken ik. Maar die dikke versie vind ik erg lelijk; het lijken wel van die crashpads :(
Gebruikersavatar
1-handed
Berichten: 1025
Lid geworden op: 12 jul 2011, 20:01
Type: R1200RT
Bijz: www.1-handed.com
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Sappemeer
Contacteer:

Re: LED knipperlichten achter BMW Logo R1200RT

Ongelezen bericht door 1-handed »

Ja de nieuwe RT heeft straks de knipperlichten net als de K1600 :shock:
Gesloten

Terug naar “Over: Verlichting”