R850RT Ruit elektrisch maken
R850RT Ruit elektrisch maken
L.s,
Ik heb een motor op het oog (een R850RT) waar een handbediende kuipruit op zit. Heeft iemand hier toevallig ervaring met het elektrisch bediend maken van zo'n kuipruit? En zo ja wat waren/zijn daaar ongeveer de kosten van?
Bij voorbaat dank.
Ruud
Ik heb een motor op het oog (een R850RT) waar een handbediende kuipruit op zit. Heeft iemand hier toevallig ervaring met het elektrisch bediend maken van zo'n kuipruit? En zo ja wat waren/zijn daaar ongeveer de kosten van?
Bij voorbaat dank.
Ruud
- Willem Rietveld
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 15 sep 2008, 21:34
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: 2014
- Land: Ned
- Woonplaats of omgeving: Almere
- Locatie: Almere
Re: R850RT Ruit elektrisch maken
Dat lijkt me vreemd, volgens mijn info heeft de 850RT altijd beschikt over een electrische bediening. gaat het niet over een ander 850 model?
http://nl.wikipedia.org/wiki/BMW_R_850-serie#R_850_RT
m.vr.gr.
Willem.
http://nl.wikipedia.org/wiki/BMW_R_850-serie#R_850_RT
m.vr.gr.
Willem.
Keep on beeming
Honda CB72, Honda CB550K3, 28 jaar vier wielen, BMWR1100RT, BMWR1200RT, BMWR1200RT/LC
Honda CB72, Honda CB550K3, 28 jaar vier wielen, BMWR1100RT, BMWR1200RT, BMWR1200RT/LC
Re: R850RT Ruit elektrisch maken
Ik heb dat stukje op wiki ook gelezen.
Nu schijnt het zo te zijn dat in Belgie die elektrische ruit niet standaard op elke zaten.
En aangezien het om een Belgische import gaat (wat mij niet uitmaakt)
Vandaar mijn vraag.
Met vriendelijke groet
Ruud
Nu schijnt het zo te zijn dat in Belgie die elektrische ruit niet standaard op elke zaten.
En aangezien het om een Belgische import gaat (wat mij niet uitmaakt)
Vandaar mijn vraag.
Met vriendelijke groet
Ruud
Re: R850RT Ruit elektrisch maken
Dat klopt. Heb ook een R850RT zonder elektrisch bediende ruit.Gorkum schreef:Ik heb dat stukje op wiki ook gelezen.
Nu schijnt het zo te zijn dat in Belgie die elektrische ruit niet standaard op elke zaten.
En aangezien het om een Belgische import gaat (wat mij niet uitmaakt)
Vandaar mijn vraag.
Met vriendelijke groet
Ruud
Twee standen: of hoog, of laag. Gemakkelijke bediening; zelfs tijdens het rijden (als de snelheid niet te hoog is).
Als je de elektrische motor hebt, dan heb je ook nog de bedieningsknop aan het linkerhandvat nodig.
- Baird
- 2023
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: R850RT Ruit elektrisch maken
Hobbyist, Knalpot
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Re: R850RT Ruit elektrisch maken
Wat ik me dan afvraag zit het hele mechanisme er wel in alleen geen motor?
Want als dat zo is klinkt het allemaal heel makkelijk. Dan zou ik er (bijna) zelf aan beginnen.
De motor zal niet de grootste kostenpost zijn.
Maar ik denk dat de schakelaar in het linker handvat het duurste zal worden.
Maar nu ga ik even denken.
Is er in de kuip nog ruimte voor een tuimel schakelaar zoals de ruit bediening op mijn kapotte BMW K?
Want ik geloof dat die schakelaars een euro of drie kosten.
Ik ga eens kijken wat een en ander kost.
Bedankt voor jullie reacties.
Want als dat zo is klinkt het allemaal heel makkelijk. Dan zou ik er (bijna) zelf aan beginnen.
De motor zal niet de grootste kostenpost zijn.
Maar ik denk dat de schakelaar in het linker handvat het duurste zal worden.
Maar nu ga ik even denken.
Is er in de kuip nog ruimte voor een tuimel schakelaar zoals de ruit bediening op mijn kapotte BMW K?
Want ik geloof dat die schakelaars een euro of drie kosten.
Ik ga eens kijken wat een en ander kost.
Bedankt voor jullie reacties.
- Wullum
- Berichten: 752
- Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
- Type: R1250RT
- Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
- Land: DE
- Woonplaats of omgeving: 74251
Re: R850RT Ruit elektrisch maken
had zéker niet altijd een electrische ruit.
De mijne zaliger, die ooit in Italië geleverd is geweest en daar de eerste 10 jaar van haar leven heeft doorgebracht, had een handbediende ruit (2 standen) en géén handvatverwarming.
Ook in België waren deze zaken optioneel. Zal een fiscaal grapje zijn geweest om onder een bepaalde belastingstaffel te blijven denk ik.
Naast het ruitmechanisme wat zoals @Baird al zegt bij Knalpot te bekomen moet zijn, zul je ook een andere linker stuurschakelaareenheid nodig hebben.
De mijne zaliger, die ooit in Italië geleverd is geweest en daar de eerste 10 jaar van haar leven heeft doorgebracht, had een handbediende ruit (2 standen) en géén handvatverwarming.
Ook in België waren deze zaken optioneel. Zal een fiscaal grapje zijn geweest om onder een bepaalde belastingstaffel te blijven denk ik.
Naast het ruitmechanisme wat zoals @Baird al zegt bij Knalpot te bekomen moet zijn, zul je ook een andere linker stuurschakelaareenheid nodig hebben.
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Re: R850RT Ruit elektrisch maken
Ik was van de week bij Boxersteen (waar de motor staat) die had dus een R850RT staan met handbediende ruit.
Even met Dirk over de motor gepraat. En het schijnt dus niet zo makkelijk te zijn om die ruit electrisch te maken. Volgens Dirk is ook de kabelboom die daar op zit dus een simpele(re) versie in vergelijking met de R1100RT.
Aangezien ik (vooral bij regen) het scherm meestal laag heb staan (zodat mijn helm droog waait) was dit dus helaas geen optie voor mij.
Dus hij/zij staat nog te glimmen in Zeeland.
Even met Dirk over de motor gepraat. En het schijnt dus niet zo makkelijk te zijn om die ruit electrisch te maken. Volgens Dirk is ook de kabelboom die daar op zit dus een simpele(re) versie in vergelijking met de R1100RT.
Aangezien ik (vooral bij regen) het scherm meestal laag heb staan (zodat mijn helm droog waait) was dit dus helaas geen optie voor mij.
Dus hij/zij staat nog te glimmen in Zeeland.