Beantwoord: Tank pad /tank protector

Radio/DVD, voetsteunen, wildfluitjes. valbeugels enz. enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Beantwoord: Tank pad /tank protector

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik heb net en tankpad gekocht via Ebay maar het ding er na een paar uur maar weer vanaf getrokken. Volgens mij zijn de meeste meer show dan praktisch. Het ding moet in feite breed zijn aan de kant van het zadel en mag smaller zijn richting tankdop. Maar de meeste beginnen vrij smal en stoppen met een ronding van de tankdop erin wel 20 cm van de tankdop af? Ik heb alle tankpads bekeken maar de meeste zijn ofwel de verkeerde vorm of te klein.
Is er misschien iemand met een goed oplossing? Ik dacht al aan een doorzichtige kunsstof met een plaklaag aan een zijde en gewoon zelf mijn eigen tankpad maken. Wunderlich heeft ook een dure maar matige tankpad dus de zoektocht op het internet lijkt op zijn einde na een 2 uur zoeken. Alles wat natuurlijk begint op een paar cm vanaf het zadel is ook niet praktisch omdat nou net daar je gesp komt van je leren jas.
Gebruikersavatar
aantzeetje
Berichten: 506
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:56
Type: R1200RT
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Re: Tank pad /tank protector

Ongelezen bericht door aantzeetje »

sjabloontje maken, bij Louis (of andere) doorzichtige beschermfolie bestellen , sjabloontje copiëren (spiegelbeeld als je het op de drager copiëert), uitsnijden en in een emmer met zeepsop van de drager trekken en op je tank aanbrengen. Met een zachte rubber of plastieken spatel het water er vanonder duwen en klaar is kees. Netjes, niet opvallend en uitermate goede bescherming.
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Tank pad /tank protector

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Dat zal het dus wel worden bedankt voor de tip. Als de folie dan nog een beetje weerbestendis is ben ik wel blij. Wel raar dat BMW niks goeds hiervoor heeft ontworpen. Ik wist niet dat ze bij Louis deze folie verkochten.


aantzeetje schreef:sjabloontje maken, bij Louis (of andere) doorzichtige beschermfolie bestellen , sjabloontje copiëren (spiegelbeeld als je het op de drager copiëert), uitsnijden en in een emmer met zeepsop van de drager trekken en op je tank aanbrengen. Met een zachte rubber of plastieken spatel het water er vanonder duwen en klaar is kees. Netjes, niet opvallend en uitermate goede bescherming.
Inspector Gadget

Re: Tank pad /tank protector

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Inderdaad, sommige tankpads lijken meer voor de "mooiigheid" dan dat ze echt functioneel zijn.

Ikzelf ben tevreden over de TechSpec oplossing;
http://techspec-usa.com/magento/index.p ... s/bmw.html

Bij Hein Gericke heb ik ook diverse oplossingen gezien.

Maar, zelf iets maken is het hebben exact zoals jij het wilt, en jij bent er handig genoeg voor. _004
Gebruikersavatar
Wolfs RT
Berichten: 706
Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GSA-LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 't Gooi

Re: Tank pad /tank protector

Ongelezen bericht door Wolfs RT »

Ga eens langs bij zo'n bedrijf die auto's bestikkeren. Voor een paar Euro neem je een mooi stukje mee naar huis en ga je lekker knippen. Heb het zelf ook op m'n 1200RT maar helaas geen foto bij de hand.
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
Gebruikersavatar
Wolfs RT
Berichten: 706
Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GSA-LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 't Gooi

Re: Tank pad /tank protector

Ongelezen bericht door Wolfs RT »

Toch nog een foto kunnen vinden.

Op de tankcover, vanaf de onderste rand tot aan het grijze randje waar de tanktas in klikt en over de volle breedte, zie je als je goed kijkt de folie zitten. Op de schetsplaten zit ook weer mat zwarte folie ter bescherming van de lak.

Afbeelding
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
Gebruikersavatar
ad-bmwtje
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 jan 2009, 17:04
Type: R1250RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Someren eind
Locatie: someren eind

Re: Tank pad /tank protector

Ongelezen bericht door ad-bmwtje »

Hoi

Bij intact-parts webshop hebben ze voor alle motoren tank-pads op maat,voor een redelijke prijs.

Gr Ad -1200-
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Tank pad /tank protector

Ongelezen bericht door Ton1959 »

ad-bmwtje schreef:Hoi

Bij intact-parts webshop hebben ze voor alle motoren tank-pads op maat,voor een redelijke prijs.

Gr Ad -1200-

Die naam zegt mij niks _001
R1200rt2008
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 dec 2013, 19:55
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: Tank pad /tank protector

Ongelezen bericht door R1200rt2008 »

ik zit erover na te denken om hier eens langs te gaan: http://www.stoneshield.nl/contents/nl/d60.html

Set is speciaal gemaakt voor de -1200-

Volgens mij kunnen ze daar ook folie maken op maat. Ook voor je koffers bijvoorbeeld. Ik zou graag ook boven op de kofferdeksel een sticker willen hebben om de deksel te beschermen tegen het op en afstappen.
Gebruikersavatar
1-handed
Berichten: 1025
Lid geworden op: 12 jul 2011, 20:01
Type: R1200RT
Bijz: www.1-handed.com
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Sappemeer
Contacteer:

Re: Tank pad /tank protector

Ongelezen bericht door 1-handed »

Inspector Gadget

Re: Tank pad /tank protector

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Voor de topcase bestaan ze ook, toen nog onder de naam "VentureShield";
http://www.wunderlich.de/shop/lackprote ... m_store=de

Maar inderdaad, dergelijke bedrijven zullen ze ook op maat voor je kunnen maken.
Gebruikersavatar
WernerB
Berichten: 841
Lid geworden op: 09 okt 2009, 14:50
Type: R1200RT
Bijz: Midland BT next/TomTom 550
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tholen
Locatie: Tholen

Re: Tank pad /tank protector

Ongelezen bericht door WernerB »

Ton1959: voor wat 't waard is: ik heb voor Therese's Honda een standaard tankcover gekocht. Ook die zijn, zoals je al meldde, smal aan de onderzijde en breed aan de bovenkant. En waar je ook kijkt, overal zitten ze er dus eigenlijk verkeerd op. Therese zei meteen: "Draai maar om dat ding". Aldus geschiedde en zie...tank beschermd vanaf zadel tegen scherpe rits over grote breedte en de vorm sluit bijna naadloos aan op de tankvorm. Alleen het plakken ging wat moeizamer, maar m.b.v. een haardroger zit het geheel vlekkeloos op de tank en doet ie waarvoor hij bedoeld is. Komt ze ermee bij de dealer en die zegt: " Goh, dat we daar nooit eerder op gekomen zijn.....Top!"

Have a nice BMW-day!
WernerB
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Over: Overige accessoires”