HET INFO DISPLAY OP HET DASHBOARD VAN MIJN R1150RT GEEFT NIETS MEER AAN DAAROM WIL IK HET DASHBOARD VERWIJDEREN OM HET INFO DISPLAY TE CONTROLEREN MAAR MOET IK DAN OOK DE RUIT VERWIJDEREN WIE HEEFT DAAR ERVARING MEE.
BEDANKT WILLEM SCHMITS
DASHBOARD R1150RT
Re: DASHBOARD R1150RT
Hallo Willem,
er van uitgaande dat het dashboard van de 1150 op dezelfde manier vastzit als op de 1100, moet inderdaad eerst de ruit eraf (middels de 4 inbusboutjes), omdat je anders niet bij de bovenste boutjes van het dashboard komt, die zie je nl. door de ruit heen, en zijn dus onbereikbaar. Zo uit het hoofd moet je ook even de spiegels demonteren (flinke tik in voorwaartse richting, met 1 hand opvangen), omdat ook daar 2 boutjes verborgen zitten. En als je dan toch de spiegels eraf hebt, kun je meteen aan elke spiegel een valbeveiliging monteren, als die er nog niet zit, is niet meer als een metaaldraadje, wat zowel aan de kuip als aan de spiegel vastzit, ongeveer 10 a 15 cm lang.
Het infodisplay heeft een grote stekker, maar als het dashboard nog niet eerder los geweest is, is de lengte van de kabelboom beperkt door een tiewrap, gewoon losknippen, en niet meer terugzetten.
Groet, Aad
er van uitgaande dat het dashboard van de 1150 op dezelfde manier vastzit als op de 1100, moet inderdaad eerst de ruit eraf (middels de 4 inbusboutjes), omdat je anders niet bij de bovenste boutjes van het dashboard komt, die zie je nl. door de ruit heen, en zijn dus onbereikbaar. Zo uit het hoofd moet je ook even de spiegels demonteren (flinke tik in voorwaartse richting, met 1 hand opvangen), omdat ook daar 2 boutjes verborgen zitten. En als je dan toch de spiegels eraf hebt, kun je meteen aan elke spiegel een valbeveiliging monteren, als die er nog niet zit, is niet meer als een metaaldraadje, wat zowel aan de kuip als aan de spiegel vastzit, ongeveer 10 a 15 cm lang.
Het infodisplay heeft een grote stekker, maar als het dashboard nog niet eerder los geweest is, is de lengte van de kabelboom beperkt door een tiewrap, gewoon losknippen, en niet meer terugzetten.
Groet, Aad
- japachap
- Berichten: 771
- Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
- Type: R1150RT
- Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Enschede
Re: DASHBOARD R1150RT
Ermmm, nee.
Het is mogelijk- omdat ik ben afgelopen weekeind aan het knutselen...
Zet de scherm halfweg naar boven. Met een haaks inbussleutel- of de van de OEM toolkit- maak de 8 schroeven van de zwart bovenkuipdeel los. Trek de kuipdeel zo ver mogelijk omhoog-onder de ruit. Verplaats ny de ruit tot bijna de bovenste staand en trek de kuipdeel verder boven en achter. Hierbij kom je bij de twee verborgen schroeven boven links en rechts van onder de kuip.
Als je de schrem losmaakt is het mogelijk de rubberen/platstic montage ringen te verliesen...
MBT de Rijder Display- kijk voor roestvorming/corrosie binen de grote verbindingsblok...
Het is mogelijk- omdat ik ben afgelopen weekeind aan het knutselen...
Zet de scherm halfweg naar boven. Met een haaks inbussleutel- of de van de OEM toolkit- maak de 8 schroeven van de zwart bovenkuipdeel los. Trek de kuipdeel zo ver mogelijk omhoog-onder de ruit. Verplaats ny de ruit tot bijna de bovenste staand en trek de kuipdeel verder boven en achter. Hierbij kom je bij de twee verborgen schroeven boven links en rechts van onder de kuip.
Als je de schrem losmaakt is het mogelijk de rubberen/platstic montage ringen te verliesen...
MBT de Rijder Display- kijk voor roestvorming/corrosie binen de grote verbindingsblok...
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Re: DASHBOARD R1150RT
Beste mensen bedankt voor jullie goede adviezen.
Willem Schmits
Willem Schmits