Ermax ruit

Alles over de kuip en kuipruiten

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
R1200rt2008
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 dec 2013, 19:55
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ermax ruit

Ongelezen bericht door R1200rt2008 »

Hoi Allemaal, ben aan het kijken voor een andere ruit. Zag op internet de Ermax Flip Up Screen + 5 cm

Is er iemand die met deze ruit ervaringen heeft? Kon het via de zoekfunctie niet vinden.

Alvast bedankt!
beckysmile

Re: Ermax ruit

Ongelezen bericht door beckysmile »

Hoi,

ik heb die Ermax flip-up even gegoogled, en als ik dan kijk naar het prijskaartje van 89 euri, denk ik dat mijn zelfbouw-oplossing veel goedkoper is.
Ik heb een gebruikte ruit (van dezelfde motor) erbij gekocht, en van de slechtste ruit de bovenrand afgezaagd en gebruikt als flip-up.
Deze aan de onder- en bovenkant vastgezet m.b.v. verlengmoeren, waardoor het mogelijk wordt de hoek te verstellen, uiteraard niet onder het rijden.
Resultaat hiervan is dat ik, zonder herrie aan m'n hoofd, 160 kan rijden, met de ruit bijna in de hoogste stand, ben zelf ongeveer 180 cm lang.
Wat wel opvalt is dat de ruit wat sterker vibreert bij hogere snelheden, en in de laagste stand piepgeluiden maakt, doordat de ruit door de rijwind tegen de bovenkant van de kuip wordt gedrukt.
Als je me een pb'tje met je mailadres stuurt, mail ik je even wat foto's van het resultaat.

Groet, Aad
beckysmile

Re: Ermax ruit

Ongelezen bericht door beckysmile »

Ik zie net dat ik ook foto's kan toevoegen, bij deze dus een poging.
flipup1a.jpg
flipup2a.jpg
flipup1a.jpg
Groet, Aad
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
R1200rt2008
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 dec 2013, 19:55
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: Ermax ruit

Ongelezen bericht door R1200rt2008 »

Ja het is inderdaad een ruit van rond de 80 a 90 euro. Vind ik persoonlijk niet heel veel geld. Jou oplossing is inderdaad goedkoper en erg creatief maar ik vind een ruit uit 1 geheel toch wel een stuk mooier.

Al die andere ruiten zijn veel duurder dus ben dan benieuwd of iemand deze ruit in bezit heeft en of het goed werkt en of de kwaliteit een beetje te doen is.
Gesloten

Terug naar “Over: Kuip en kuipruiten”