USB opladen

Radio/DVD, voetsteunen, wildfluitjes. valbeugels enz. enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
FredM
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 jun 2011, 16:28
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rijswijk

USB opladen

Ongelezen bericht door FredM »

Beste allen, ik zoek een oplossing om af en toe al rijdende via een USB een apparaat op te laden. Zo gebruik ik mijn Iphone voor muzikale begeleiding via de SENA, maar de accu van de Iphone is wel snel leeg. De meest simpele oplossing is een 12V sigaretten-aanstekerplug koppelen met een BMW accessoireplug en hierop dan een USB kabel aansluiten. Maar dat is wel kwetsbaar, een standaard 12v met een verloopplug.
Al mooier is een BMW accessoireplug waarop rechtstreeks een USB kabel op aangesloten kan worden.
Mijn ultieme droom is een electrische aansluiting in het kuipbakje, maar daar zal ik wel voor naar de garage gaan. Mijn twee linkerhanden zijn berucht....
Kortom, bestaat er een BMW accessoireplug met een USB aansluiting?
Met dank voor jullie meedenken, groet, Fred
Gebruikersavatar
HenkvanR
Berichten: 389
Lid geworden op: 15 jun 2009, 09:53
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn

Re: USB opladen

Ongelezen bericht door HenkvanR »

Google eens op optimate usb, ik heb deze rechtstreeks op de accu en leg mijn telefoon onder mijn zadel. Ontlaad je accu niet.

Hartelijke groeten van GT-I9192 aan alle forumleden
[groet]
HenkvanR -1200-
Inspector Gadget

Re: USB opladen

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Powerlet (http://www.powerlet.com/) heeft kant-en-klaar oplossingen (mét BMW DIN-plug) die ook nog waterdicht zijn.

Let wel op met sommige (!) "Chinese" USB kabels, die geven te weinig stroom (0,5 ampère en soms nog lager) waardoor sommige moderne oplaadbare apparaten weigeren het te zien als een oplaad-mogelijkheid en dus *niet* er mee kunnen worden opgeladen. (!)

Je zou, eventueel, afhankelijk van je bestaande ( _001 ) oplossing die je reeds al hebt, de bestaande stekker te vervangen door een haakse (low-profile) BMW DIN-plug;
http://www.mdi-online.nl/haakse-stekker ... iting.html
Mits (!) je bestaande niet-BMW DIN-plug géén elektronica bevat anders moet je die behouden, door bijvoorbeeld dit uit te bouwen en waterdicht extern te houden, en dan samen met die haakse BMW DIN-plug.
Er zijn meerdere routes naar Rome, volg de aanwijzingen van OnRoute Motor kaart. ;)
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4371
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: USB opladen

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Kijk en informeer eens bij forumlid "moneyfor" . . . .
zie zijn topic: viewtopic.php?f=16&t=8908&p=99554&hilit=usb#p99554
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
FredM
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 jun 2011, 16:28
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rijswijk

Re: USB opladen

Ongelezen bericht door FredM »

Dank voor al jullie reacties. Het is inderdaad de beste en mooiste oplossing om een speciale USB aansluiting te maken, bijvoorbeeld in het opbergbakje of op het dashboard. Maar hiervoor zal ik (een deel van) het kuipwerk moeten verwijderen om de bedrading netjes aan te sluiten. Gelet op mijn beroemde twee linkerhanden, gaat me dit niet lukken en bovendien een aantal slapeloze nachten bezorgen :cry: . Daarom heb ik bij Waypoint een stekker gehaald met aan de ene zijde een BMW-motorplug en aan de andere kant twee USB-poorten. Niet helemaal hoe ik het zou willen, maar wel indachtig het motto "Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan". Groet, Fred
Inspector Gadget

Re: USB opladen

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Heb je wel gekeken naar de ampère per USB-aansluiting die deze oplossing kan leveren?
Bij Apple-producten moet het vaak minimaal 1 ampère zijn anders weigert de Apple soms zich via die weg te laten opladen.

Als dat nergens op vermeld staat, kan de zekering in de plug je wellicht een idee geven.
Daarop staat de ampère vermeld welke deze zekering aan kan voordat deze stuk gaat.
Moet je dan nog die aangegeven ampère door 2 delen. ;)
Gebruikersavatar
FredM
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 jun 2011, 16:28
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rijswijk

Re: USB opladen

Ongelezen bericht door FredM »

De stekker/converter geeft 5V/2A af. Een eerste test met mijn Iphone gaf aan dat deze idd werd opgeladen. Groet en dank voor het meedenken, Fred
Inspector Gadget

Re: USB opladen

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

_004
Gesloten

Terug naar “Over: Overige accessoires”