Must have: Booster bandenreparatieset

Radio/DVD, voetsteunen, wildfluitjes. valbeugels enz. enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
JDoubleOP
Berichten: 1119
Lid geworden op: 05 jul 2012, 13:11
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim
Locatie: Emlichheim (D)

Must have: Booster bandenreparatieset

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

Zelf meegemaakt.

Waarschijnlijk hebben de meesten van jullie het nog niet meegemaakt, en ik hoop ook niet dat je het ooit mee hoeft te maken, maar uit voorzorg wil ik het volgende met jullie delen,
want het kan nogal wat stress en extra onkosten voorkomen.

Je bent thuis of lekker onderweg en je hebt/krijgt een lekke band.
Nu kun je de ANWB of i.d. bellen of op zoek gaan naar een bandenzaak, maar voordat je geholpen bent, ben je een paar uur verder.
De ANWB zal je motor op een vrachtauto laden, op de zijstandaard zetten en hem vastzetten met spanbanden. De band die simpel gerepareerd kon worden is nu voorgoed kapot gemaakt, omdat het karkas beschadigd raakt door de krachten van het aansnoeren. Niet doen dus of alleen in uiterste noodgeval, omdat je geen andere uitweg hebt.

Met een bandenreparatiesetje van Booster kun je zelf snel en gemakkelijk je lekke band repareren. Binnen 15 minuten ben je weer rijklaar en kun je de reis voortzetten.
Het setje bestaat uit: 1 opruwnaald, 4 stuks sealkoordjes, seal T-sleutel, lijm voor het vulkaniseren(samensmelten van het rubber met het sealkoord), mesje, luchtpatroon regeladapter(gecontroleerd band oppompen met luchtpatroon) en 3 luchtpatronen, waarmee je de band weer op druk kunt krijgen, zodat je er weer mee kunt rijden om bijv. bij een benzinestation de band weer op normale druk te brengen, of als je een 12V compressor bij je hebt kun je dit natuurlijk gelijk doen. Zorg wel dat de compressor voorzien is van de juiste BMW stekker indien nodig.

Doe er je voordeel mee.
Twee reparatievoorbeelden
[youtube]9dSrHKXyHJ8[/youtube]
[youtube]0fGAV6cZXyk[/youtube]
Gebruikersavatar
telekraan
Berichten: 121
Lid geworden op: 22 jun 2013, 19:38
Type: R1250RT
Bijz: R1250RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Egmond aan Zee
Contacteer:

Re: Must have: Booster bandenreparatieset

Ongelezen bericht door telekraan »

zit al standaard in mijn buddy, leuk om thuis te komen maar dan gelijk een nieuwe band, en niet boven de 80 km/h rijden.
Ik heb al een vriend gehad waar de prop eruit kwam dus een lapmiddel om thuis te komen, of bij een bandenboer.

Fred
Gebruikersavatar
aantzeetje
Berichten: 506
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:56
Type: R1200RT
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Re: Must have: Booster bandenreparatieset

Ongelezen bericht door aantzeetje »

Hmm, als de prop er uit komt is deze waarschijnlijk niet goed geplaatst geweest.
Al een paar keer eentje moeten steken en persoonlijk gebruik ik de lijm niet maar snij de wiek tot op 1,5 cm van de band af en steek ze dan in brand. Laat deze dan opbranden tot tegen de band. Kan je garanderen dat de wiek door de hitte gevulcaniseerd is met de band. Als je dan een andere band legt en je bekijkt de wiek langs de binnenkant van de band dan zie je een mooi "half bolletje" die het gat afsluit.
Vorig jaar nog eentje gestoken tijdens de vakantie in Spanje en de band volledig opgereden (nog 2000km in de bergen met het gas er op). Heeft geen krimp gegeven.
Gebruikersavatar
JDoubleOP
Berichten: 1119
Lid geworden op: 05 jul 2012, 13:11
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim
Locatie: Emlichheim (D)

Re: Must have: Booster bandenreparatieset

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

Vertegenwoordiger van deze "proppen" rijdt met 'tig van deze proppen in z'n banden tot het profiel op is.....zonder problemen, zonder lekken. Alleen niet in de wang gebruiken en per geval bekijken hoe het lek onstaan is. Loopvlak geeft geen enkel probleem en je kunt je band oprijden tot het eind.
aantzeetje schreef:Hmm, als de prop er uit komt is deze waarschijnlijk niet goed geplaatst geweest.
Al een paar keer eentje moeten steken en persoonlijk gebruik ik de lijm niet maar snij de wiek tot op 1,5 cm van de band af en steek ze dan in brand. Laat deze dan opbranden tot tegen de band. Kan je garanderen dat de wiek door de hitte gevulcaniseerd is met de band. Als je dan een andere band legt en je bekijkt de wiek langs de binnenkant van de band dan zie je een mooi "half bolletje" die het gat afsluit.
Vorig jaar nog eentje gestoken tijdens de vakantie in Spanje en de band volledig opgereden (nog 2000km in de bergen met het gas er op). Heeft geen krimp gegeven.
Gebruikersavatar
Henk Opperman
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 jun 2011, 11:53
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: EDE
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Must have: Booster bandenreparatieset

Ongelezen bericht door Henk Opperman »

Heb altijd zo'n setje bij me. Booster levert keurige setjes. Gelukkig nog niet nodig gehad.
Een collega had tijdens de Simako-BDM tour een lekke band. Hebben toen zijn setje gebruikt en ik moet zeggen de live voorstelling was interessant. Gelukkig had iemand een compressor op 12V bij zich. Dat was ook erg handig. Band kon gelijk op de juiste druk worden gebracht. Heb besloten ook maar zo'n ding te kopen, Airman € 24,99 bij Conrad.
Altijd handig als je midden in de Bush een lekke band krijg.
Met vriendelijke motorgroet,

Henk Opperman

___________________________________________________________________________________
BMW R 1200 RT - Garmin Zumo 660 - Garmin Virb Elite - SENA intercom


Afbeelding
Gebruikersavatar
Adam
Berichten: 126
Lid geworden op: 13 jun 2013, 21:48
Type: R1150RT
Bijz: Mooi zadel
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Weerdinge
Contacteer:

Re: Must have: Booster bandenreparatieset

Ongelezen bericht door Adam »

Een goede tip _004 ...zat net aan te denken welke banden set ik beste bij me kan dragen.
Laat deze dan opbranden tot tegen de band.
Heb blijkbaar ook een aansteker nodig :-) , en ook een brandblusser?

Leuk om de verschillende verhalen te horen;
- niet sneller dan 80 km per uur en zsm een nieuwe band
- band helemaal oprijden
Polder theorie!

En als ik het goed lees is toch zo'n compressor nodig.

gr
Gebruikersavatar
leo442
Berichten: 172
Lid geworden op: 15 feb 2010, 12:15
Type: R1200RT
Bijz: thundergrey-metallic 2010.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: ZO Brabant
Locatie: Valkenswaard.

Re: Must have: Booster bandenreparatieset

Ongelezen bericht door leo442 »

Elke ANWB wegenwachter heeft reparatieveters bij waarmee hij een NOOD-reparatie kan doen om bij de dealer te geraken voor een definitieve reparatie of vervanging van de band. Als de band niet te repareren is (bv. tube type band ) of de band kan niet veilig genoeg tijdelijk gerepareerd worden, zet hij hem op transport naar de dealer.
Gebruikersavatar
leo442
Berichten: 172
Lid geworden op: 15 feb 2010, 12:15
Type: R1200RT
Bijz: thundergrey-metallic 2010.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: ZO Brabant
Locatie: Valkenswaard.

Re: Must have: Booster bandenreparatieset

Ongelezen bericht door leo442 »

telekraan schreef:zit al standaard in mijn buddy, leuk om thuis te komen maar dan gelijk een nieuwe band, en niet boven de 80 km/h rijden.
Ik heb al een vriend gehad waar de prop eruit kwam dus een lapmiddel om thuis te komen, of bij een bandenboer.

Fred
Inderdaad Fred, de veiligste oplossing! Wat men vaak onderschat is dat er lucht ( van binnenuit ) langs de veter tussen de koordlagen kan komen wat de kans op een klapband vergroot.
Gesloten

Terug naar “Over: Overige accessoires”