Tanktas op R1200RT

Radio/DVD, voetsteunen, wildfluitjes. valbeugels enz. enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
MrRoughwood

Tanktas op R1200RT

Ongelezen bericht door MrRoughwood »

Aloha grand-tourists!

Eind september gaan we de brommert naar de geboortegronden van de RT, oftewel naar het mooie Duitsland. Nou ben ik een beetje aan het snuffelen naar de tanktas mogelijkheden.
Nou is de R1200RT ('05) uitgerust met de 'mooie' rail op de tank. Is het nu alleen maar mogelijk om een originele BMW R1200RT tanktas te monteren of zijn er ook andere veilige en betaalbare oplossingen?
Heeft iemand hier ervaringen mee?

Alvast dank voor eventuele reacties!

Groet'n, Jan
Inspector Gadget

Re: Tanktas op R1200RT

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Hoewel BMW's OEM systeem gepatenteerd is, zijn er (ook) niet-OEM oplossingen mogelijk van (o.a.) Wunderlich, Touratech, en SW-Motech om er maar een paar te noemen.
Wel weer met hun "eigen" systeem, aangepast voor (o.a) de 1200RT.

Ik heb zelf alleen ervaringen met BMW's eigen oplossing en ik was er niet zo tevreden over;
Het benam bij mij (al dan niet gedeeltelijk) het zicht op de instrumenten en bij maximale stuuruitslag kwam de tanktas soms tegen mijn knoppenpartijen.

Maar als "nood" is het acceptabel, I guess.

Betaalbaar?
Nee, geenszins van voorgenoemde oplossingen, daar leven dergelijke bedrijven van.
Anders dan soms in het 2e hands domein.
Inspector Gadget

Re: Tanktas op R1200RT

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Misschien is dit wat voor je? _001
Het in ieder geval betaalbaarder. ;)
http://www.marktplaats.nl/a/motoren/acc ... moter.html
MrRoughwood

Re: Tanktas op R1200RT

Ongelezen bericht door MrRoughwood »

Thank you Inspector Gadget !
Heb al een berichtje verzonden, er staat namelijk alleen ophalen. Heb gevraagd of verzenden eventueel wel een optie is.
Dank voor de tip!
Groet'n, Jan
Inspector Gadget

Re: Tanktas op R1200RT

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Mocht dat niet lukken met verzenden, eventueel alhier een oproep plaatsen in de trend van "..iemand die in de buurt van Vaals woont & het voor mij kan ophalen en dan opsturen naar Groningen?..."
Je zult dan wel kosten & verzendkosten extra krijgen maar wellicht is dit een mogelijke oplossing voor het "alleen ophalen.." _001

En nog een ander alternatief;
http://www.marktplaats.nl/a/motoren/ond ... 200rt.html
MrRoughwood

Re: Tanktas op R1200RT

Ongelezen bericht door MrRoughwood »

Ola Inspector Gadget,
Dank voor de tips. Ja die op MP had ik ook gezien.
Ben nog even het nut van een (kleine) tanktas aan het heroverwegen... Heeft ook te maken hoe vaak ik hem denk te gaan gebruiken...

Morgen eerst een tourtje naar NH om bij een forumlid een proefrit met een Nexplex 68 te gaan doen...

Groet'n MrRoughwood
Inspector Gadget

Re: Tanktas op R1200RT

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Begrijp je, volledig!
Ikzelf gebruik de tanktas zelf ook niet, maar de onderplaat is reuze handig. ;)

Daarnaast gebruik ik Touratech's mapholder voor de kleinere dingen bij mijn werkzaamheden. ;)
(ik ga nooit op vakantie :$ )
Reuzehandig maar volgens mij niet meer gemaakt/te koop.
BMW R1200RT VELCRO MAP HOLDER - 2.jpg
Anyhoe, veel plezier met de NedPlex test, we lezen in je andere draadje wel je ervaringen. _004
Ik ga proberen morgen de Aeroflow te testen....ik ben echt heel benieuwd... _005
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MrRoughwood

Re: Tanktas op R1200RT

Ongelezen bericht door MrRoughwood »

Uiteindelijk toch nog originele R1200RT tanktas via Marktplaats kunnen 'scoren'.
Deze ervaring met bmwpostorder (Bart Kloff) wilde ik toch even delen.
tanktas.jpg
Het aanbod van deze originele tassen is niet echt groot en wilde er ook niet heel veel aan uit geven. Dat laatste in combinatie met BMW spullen is natuurlijk een 'uitdaging' :)
Maar oke lekker aan het bieden geslagen, tussentijds nog een keer extra gemaild of de tas wel volledig in orde was. Dit werd keurig bevestigd op de verkleuring van het plastic, maar dat kon je inderdaad goed op MP zien.

Toen de tas uiteindelijk binnenkwam, bleek dat de rechterzijde ook flink verkleurd was.
tanktas2.jpg
En dat het bovenste venster 2 kleine gaatjes had en een beginnende scheur..... Hmmm daar was ik niet echt blij mee.
Dus dit keurig aan Bart voorgelegd dat het hem vermoedelijk ontgaan was dat de tas deze gebreken had, daar ik nog expliciet navraag had gedaan.
Bart gaf aan het niet gezien te hebben en vroeg wat ik gezien de staat wel een schappelijke prijs vond. Ik had voorgesteld om op dit forum een 'advies prijs' te gaan vragen, maar dat hoefde niet.
Mijn eerste bod vond ik eigenlijk wel netjes, daar stemde Bart mee in en hij maakte keurig het verschil over.

Kortom al met al toch nog wel redelijk netjes afgelopen. Oke het is geen schitterende nieuwe tas, maar wel een originele die we eind september tijdens ons tochtje gaan gebruiken. Uiteindelijk heb ik er 65 euro voor betaald.

Groet'n, MrRoughwood.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Inspector Gadget

Re: Tanktas op R1200RT

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Oei, erg slordig maar opgelost en daar gaat het uiteindelijk om. _004
Gesloten

Terug naar “Over: Overige accessoires”