BMWerkplaats - specialist in BMW Boxermotoren
Motorhuis Zwolle

 

Ottenhoff Motoren - Badhoevedorp

 

Motor Service Amersfoort - Ede

 
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
Onderdeel Quispel Motoren - Deurne

 
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
QCMotortechniek - Almere

 

motorbanden en motoronderdelen
 

Wat is er te doen?

 

Accu's. toebehoren, energiesystemen
 

Het BMW RT Forum steunt al 8 jaar de CliniClowns

synchroniseren

Alle overige relevante technische en mechanische items aangaande: BMW R850RT - R1100RT - RT1150RT - R1200RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

the rooster
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 aug 2020, 14:49
Type: R1200RT
Land: friesland
Woonplaats of omgeving: Wijckel

synchroniseren

Ongelezen bericht door the rooster »

hallo vandaag enig onderhoud aan mijn 1200rt gedaan .
bougies vervangen, olie versnellingsbak, cardan , luchtfilter etc
ik was ook van plan de motor te synchroniseren dit lukt echter niet ik krijg de boel niet gelijk.
het schijnt dat je hier de 0 stand ook moet synchroniseren en hier speciaal apparatuur voor nodig hebt.
de vraag wie in de buurt van lemmer (friesland) kan dit en wil dit voor mij uitvoeren .
aan de vacuummeting te zien is het echt nodig.
groeten

Gebruikersavatar
Benji
Berichten: 545
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:59
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg
Locatie: Hoeselt

Re: synchroniseren

Ongelezen bericht door Benji »

Ik weet niet hoe het met je Duits is gesteld, anders op onderstaande link misschien voor jouw de oplossing.

https://www.powerboxer.de/gemischaufber ... llen-r1200
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.

the rooster
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 aug 2020, 14:49
Type: R1200RT
Land: friesland
Woonplaats of omgeving: Wijckel

Re: synchroniseren

Ongelezen bericht door the rooster »

synchroniseren is inmiddels wel gelukt .
ik heb eerst de klepspeling gesteld en de stekkers van de gasklephuizen losgehaald zodat deze niet elektronisch beïnvloed worden.
de gashendel dmv een slangklem iets vaster gezet zodat het toerental vast gezet kan worden.
de boel gelijk gezet en daarna de stekkers weer aangesloten.
na een testrit van ongeveer 30 km de conclusie rijd stukken beter.
gelukkig man _004

Plaats reactie

Terug naar “Over: Alle overige relevante (technische) onderwerpen”