Welk alarm heb ik ?

Alle overige relevante technische en mechanische items aangaande: BMW R850RT - R1100RT - RT1150RT - R1200RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Atra Hasis
Berichten: 164
Lid geworden op: 06 okt 2017, 17:21
Type: Overig R-serie
Bijz: R850R
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Welk alarm heb ik ?

Ongelezen bericht door Atra Hasis »

Op mijn gisteren opgehaalde RT zit een alarm.
In het dashboard zit een lampje, en er zit een soort van stiftje bij. (Zie foto )
Dat stiftje moet op het lampje gedrukt worden om het geheel in of uit te schakelen.
De raw gaan dan knipperen.
Weet iemand hier welk merk dit alarm is, zodat ik er het e.e.a van kan opzoeken.
Ik neem aan bijv. dat er in de stift ook een batterijtje moet ?, maar wil niet aan de stift prutsen
Als ie stuk gaat sta ik, er is geen 2e bij.


Afbeeldingj
Yamaha XS850; Goldwing 1100A; Goldwing 1100Aspencade; Honda CX650; Yamaha XVZ1300; Yamaha FZR600; Honda “blackbird”; BMW R850RT; BMW R1150R; BMW R1150RT; BMW R1150GS; Honda Goldwing 1200; Honda Goldwing 1500;
BMW R1150RT; BMW R850R
Inspector Gadget

Re: Welk alarm heb ik ?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Dat is het OEM alarm van BMW zelf.
alarm.jpg
Ik zou terug gaan naar de verkoper en vragen naar de missende delen, zoals tenminste 1x afstandsbediening. :$

Ga a.u.b. niet met die "stift" rommelen, er zit *geen* batterij in (of andere vervangbare delen).

Het is raadzaam bij je BMW dealeRT langs te gaan en de bijbehorende afstandsbediening (ik raad er altijd 2x aan) te bestellen.

Die "stift" is een inductieve(!) sleutel, en bedoelt als "backup" voor het geval je afstandsbediening niet (meer) werkt, bijvoorbeeld lege batterij.

Het OEM alarm ondersteund tot 4x AB's en ook meerdere van die inductieve sleutels.
Ik zou ook een 2e inductieve sleutel bestellen, voor-het-geval-dat.

En als je die AB's (en eventueel een extra inductieve sleutel) besteld bij je BMW dealeRT, vraag of hij die ook kan aanmelden op je alarm, de procedure is ff een "dingetje" qua procedure. (eerst moet alles afgemeld worden om nieuwe AB's & Inductieve sleutels te kunnen aanmelden..)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Atra Hasis
Berichten: 164
Lid geworden op: 06 okt 2017, 17:21
Type: Overig R-serie
Bijz: R850R
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: Welk alarm heb ik ?

Ongelezen bericht door Atra Hasis »

Inspector gadget,
Dank voor je snelle antwoord.
Ik ga eens bij de dealeRT vragen
Yamaha XS850; Goldwing 1100A; Goldwing 1100Aspencade; Honda CX650; Yamaha XVZ1300; Yamaha FZR600; Honda “blackbird”; BMW R850RT; BMW R1150R; BMW R1150RT; BMW R1150GS; Honda Goldwing 1200; Honda Goldwing 1500;
BMW R1150RT; BMW R850R
Inspector Gadget

Re: Welk alarm heb ik ?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Graag gedaan. -top-

Suc6!
Maar ik zou toch eerst ff proberen bij de verkoper van jou motor, die zal toch het nodige moeten hebben liggen;
minimaal 1x A & 1x inductieve sleutel (dat werd af-fabriek bij het alarm geleverd).
Verkopers kunnen soms ietwat slordig en/of gemakzuchtig zijn.. :$
PS: Kijk ff voor de zekerheid in de koffers & onder het zadel. :idea:
Atra Hasis
Berichten: 164
Lid geworden op: 06 okt 2017, 17:21
Type: Overig R-serie
Bijz: R850R
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: Welk alarm heb ik ?

Ongelezen bericht door Atra Hasis »

Zal ik doen, en anders ga ik ff bellen dinsdag.
De motor komt van Stella motoren, een dochteronderneming van Simako
dus dat zal best goedkomen
Yamaha XS850; Goldwing 1100A; Goldwing 1100Aspencade; Honda CX650; Yamaha XVZ1300; Yamaha FZR600; Honda “blackbird”; BMW R850RT; BMW R1150R; BMW R1150RT; BMW R1150GS; Honda Goldwing 1200; Honda Goldwing 1500;
BMW R1150RT; BMW R850R
Inspector Gadget

Re: Welk alarm heb ik ?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Zal zeker goed komen, dat verwacht ik ook.
Hebben ze je wel de handleiding van de motor & het alarm erbij gegeven?
(dat laatste verwacht ik niet, anders had je geweten dat het een OEM alarm is).

En als ze die zaken voor je gaan naleveren en de AB's & 2e inductieve sleutel voor je gaan programmeren, kan je gelijk vragen of ze het alarm voor je willen instellen of het alarm (lees: wegrijblokkering) na het uitzetten van het contact automatisch aan moet gaan. Of juist niet.
Nadeel is dat je de motor na het op contact zetten, ook het alarm moet uitschakelen om te kunnen starten.
Ook het alarm kan, na enkele seconden na het afzetten van het contact, automatisch ingeschakeld worden.
Voordeel is dat je nooit meer kunt vergeten het alarm in te schakelen.
En zo zijn er wel meer dingen die ze eventueel voor jou kunnen programmeren, zoals of je tonen wilt horen als je het alarm in- en uitschakelt.
En hoe het alarm-geluid moet klinken (vaste toon of toenemende toon)
Atra Hasis
Berichten: 164
Lid geworden op: 06 okt 2017, 17:21
Type: Overig R-serie
Bijz: R850R
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: Welk alarm heb ik ?

Ongelezen bericht door Atra Hasis »

De handleiding en onderhoudsboekje zijn er wel, die van het alarm inderdaad niet .
Ik ga eens bellen dinsdag voor de mogelijkheden
Bedankt nogmaals voor je info
Yamaha XS850; Goldwing 1100A; Goldwing 1100Aspencade; Honda CX650; Yamaha XVZ1300; Yamaha FZR600; Honda “blackbird”; BMW R850RT; BMW R1150R; BMW R1150RT; BMW R1150GS; Honda Goldwing 1200; Honda Goldwing 1500;
BMW R1150RT; BMW R850R
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Re: Welk alarm heb ik ?

Ongelezen bericht door Wullum »

Atra Hasis schreef:Op mijn gisteren opgehaalde RT zit een alarm.
In het dashboard zit een lampje, en er zit een soort van stiftje bij. (Zie foto )
Dat stiftje moet op het lampje gedrukt worden om het geheel in of uit te schakelen.
De raw gaan dan knipperen.
Weet iemand hier welk merk dit alarm is, zodat ik er het e.e.a van kan opzoeken.
Ik neem aan bijv. dat er in de stift ook een batterijtje moet ?, maar wil niet aan de stift prutsen
Als ie stuk gaat sta ik, er is geen 2e bij.


Afbeeldingj
Origineel BMW alarm. Zit ook op de R850R van mn vriendin...
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Atra Hasis
Berichten: 164
Lid geworden op: 06 okt 2017, 17:21
Type: Overig R-serie
Bijz: R850R
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: Welk alarm heb ik ?

Ongelezen bericht door Atra Hasis »

Ik heb inmiddels contact gehad met Stella/Simako
Ik krijg een nieuwe handzender gratis, en uiteraard doen ze hem inleren
Yamaha XS850; Goldwing 1100A; Goldwing 1100Aspencade; Honda CX650; Yamaha XVZ1300; Yamaha FZR600; Honda “blackbird”; BMW R850RT; BMW R1150R; BMW R1150RT; BMW R1150GS; Honda Goldwing 1200; Honda Goldwing 1500;
BMW R1150RT; BMW R850R
Inspector Gadget

Re: Welk alarm heb ik ?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Nice!
Ik zou serieus overwegen een 2e handzender & inductieve sleutel aan te schaffen;
Voor het geval dat de batterij van je handzender leeg is en je inductieve sleutel net op dat moment ff niet werkt.
(het contact op het dashboard van de inductieve sleutel zit in de gewone buitenlucht en kán soms ietwat oxideren c.q vuil worden)
En als je alarm erop staat, krijg je echt de motor niet zomaar ff gestart...
Nu kan je die onderdelen nog krijgen maar wie weet over een paar jaar ... _001
Atra Hasis
Berichten: 164
Lid geworden op: 06 okt 2017, 17:21
Type: Overig R-serie
Bijz: R850R
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: Welk alarm heb ik ?

Ongelezen bericht door Atra Hasis »

Ga ik zeker doen.
Yamaha XS850; Goldwing 1100A; Goldwing 1100Aspencade; Honda CX650; Yamaha XVZ1300; Yamaha FZR600; Honda “blackbird”; BMW R850RT; BMW R1150R; BMW R1150RT; BMW R1150GS; Honda Goldwing 1200; Honda Goldwing 1500;
BMW R1150RT; BMW R850R
Gesloten

Terug naar “Over: Alle overige relevante (technische) onderwerpen”