Ik wil jullie graag om hulp en/of advies vragen.
Sinds een aantal maanden in het bezit van mijn RT uit 2011, ze (de RT) rijdt heerlijk tot ze besluit niet meer mee te willen werken.
De symptomen zijn hevig bokken, stotteren en uitvallen. Niet elektronisch; dash blijft gewoon aan zonder gele driehoek.
Wanneer gebeurt dit? Na een stuk stevig rijden, bijvoorbeeld een stuk snelweg of een stuk sportief rijden.
Ik heb de RT meerdere malen uitgelezen met de GS911 na zo'n gebeurtenis, maar er wordt geen foutcode weergegeven.
Wat heb ik gedaan om dit probleem op te lossen?
Mijn gedachtegang is; het is een verbrandingsmotor die lucht, brandstof en ontsteking nodig heeft.
Lucht
- Luchtfilter nagekeken; schoon en volgens documentatie niet lang geleden vervangen
- Thottle bodies gesynchroniseerd
- Nagekeken op obstructies in kanalen
- edit: gecheckt op valse lucht (met dank aan BeRT)
- FPC (fuel pressure controller, op flens van benzinepomp) verwisseld met bekend werkend exemplaar
- Brandstof "filter" nagekeken op vervuiling
- Brandstoftank nagekeken op vervuiling of water in tank
Nagekenen; onderste twee bobines vertonen sporen van corrosie in de metalen behuizing.
Onderste bougies zijn wat donkerder dan de bovenste twee, schijnt wel normaal te zijn.
Sensoren/computer
- Gasklepsensor uitgelezen, is soepel zonder dode punten of pieken.
- Adaptatiewaarden gewist
Maar het klinkt zo enorm kostbaar terwijl er misschien iets kan zijn dat simpel is maar waar ik niet aan denk.
Mijn vraag aan jullie is; kan iemand mij helpen of heeft iemand een suggestie? Alvast bedankt!