R850RT start niet na lang stilstaan

Alle overige relevante technische en mechanische items aangaande: BMW R850RT - R1100RT - RT1150RT - R1200RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Hans469
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jul 2018, 20:05
Type: R850RT
Land: Utrecht
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

R850RT start niet na lang stilstaan

Ongelezen bericht door Hans469 »

Hallo allemaal, door kindjes, druk op het werk, huis opknappen etc. heb ik mijn R850RT de laatste 2 jaar zo wat mishandeld door deze ongebruikt buiten te laten staan. Weliswaar onder een overkapping, maar toch... Afgelopen weekend maar weer eens van zijn plek gehaald, mooi schoongemaakt en gepoetst. Hij staat er weer netjes bij. Maar helaas... hij wil niet starten. Ik heb em destijds weggezet met vrijwel lege tank (dat schijnt niet zo goed te zijn...). Verse benzine gehaald, vonk op de bougies getest, maar hij slaat niet aan. Al even rondgesnuffeld op het forum. Ik heb het idee dat de benzinepomp geen geluid geeft bij het op contact zetten. Dodemansknop en zijstandaard staan goed. Startmotor draait ook, dus dat kan het probleem niet zijn. Iemand een idee? Benzinepomp wellicht defect? Ik ruik ook geen benzine.
Hans469
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jul 2018, 20:05
Type: R850RT
Land: Utrecht
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Re: R850RT start niet na lang stilstaan

Ongelezen bericht door Hans469 »

Ben zelf op onderzoek uitgegaan. Eerst bougies gecheckt. Wel vonk, maar roestig, daarom toch vervangen. Geen brandstof, ook geen "zoemer" bij starten. Stekker gecheckt naar brandstofpomp, daar staat spanning op. Dat zal het dus niet zijn. Conclusie getrokken dat brandstofpomp kapot moet zijn. Even overwogen via Aliexpress voor ca. $ 15 een imitatie pomp aan te schaffen. Toch maar een gebruikte originele gehaald (kost wel het 10 voudige...., maar binnen een dag in huis). Tank leeg, nieuwe pomp erin. Eureka! Zoem terug. Maar... niet starten en geen brandstofmeter. Even balen, maar tank er weer afgehaald. Nieuwe pomp overgezet op oude filter en vlotter. Gepruts met de slangklemmen (daar heb ik niet het juiste gereedschap voor). Na minstens een uurtje prutsen alles overgezet, weer in de tank geplaatst en tank teruggezet op de RT. Contact erop, choke open en tada.... starten en lopen!! En ook de brandstofmeter doet het weer.. Zaterdagmiddag mee in de weer geweest, maar zo blij als een kind dat het gelukt is! Morgen nog de laatste delen Tupperware erop en dan maar eens (weer) een tochtje maken!
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: R850RT start niet na lang stilstaan

Ongelezen bericht door EileRT »

TOP dat het je zelf gelukt is . . . nu maar blijven starten èn rijden! _004
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Hans469
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jul 2018, 20:05
Type: R850RT
Land: Utrecht
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Re: R850RT start niet na lang stilstaan

Ongelezen bericht door Hans469 »

Dank, Eilert. Komt goed! _004
Gesloten

Terug naar “Over: Alle overige relevante (technische) onderwerpen”