Positie voetsteunen passagier

Alle overige relevante technische en mechanische items aangaande: BMW R850RT - R1100RT - RT1150RT - R1200RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Henk1968
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 jun 2018, 13:21
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Roermond

Positie voetsteunen passagier

Ongelezen bericht door Henk1968 »

Hallo,

ik ben op zoek naar verlengers voor de passagiers voetsteunen. Mijn vrouw kan niet zo heel lang achterop zitten indien ze de voeten op de voetensteun heeft geplaatst. Deze staan te hoog voor haar en zouden via de verlengers dus een stukje naar beneden geplaatst moeten worden.

Weet iemand of hier een oplossing voor is? Het betreft een R1150RT.
Isaac
Berichten: 951
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: Positie voetsteunen passagier

Ongelezen bericht door Isaac »

Er is al eerder geschreven over voetsteun verlagers. Ik weet alleen niet of dit de bestuurder of passagier steunen zijn geweest.
Ik heb wel wat gevonden in het forum, met een foto er bij, maar niet te zien of dit achter en/of voor was verlengd.
Het betrof ook een 1200 en die zou ik eerst moeten zien om te weten of ze zo standaard zijn of juist niet.
Op het internet heb ik wel wat gevonden voor de 1150 maar ook hier staat weer niet bij of het voor de achterzijde is ontworpen.
https://www.wunderlich.de/shop/de/vario ... 000-1.html
Mogelijk dat dit is wat je zoekt.
Henk1968
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 jun 2018, 13:21
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Roermond

Re: Positie voetsteunen passagier

Ongelezen bericht door Henk1968 »

Ik heb een foto gevonden van de steun die ik ooit gezien heb en waarnaar ik opzoek ben.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: Positie voetsteunen passagier

Ongelezen bericht door Dingeman »

Isaac schreef: 16 jul 2018, 18:17 Er is al eerder geschreven over voetsteun verlagers. Ik weet alleen niet of dit de bestuurder of passagier steunen zijn geweest.
Ik heb wel wat gevonden in het forum, met een foto er bij, maar niet te zien of dit achter en/of voor was verlengd.
Het betrof ook een 1200 en die zou ik eerst moeten zien om te weten of ze zo standaard zijn of juist niet.
Op het internet heb ik wel wat gevonden voor de 1150 maar ook hier staat weer niet bij of het voor de achterzijde is ontworpen.
https://www.wunderlich.de/shop/de/vario ... 000-1.html
Mogelijk dat dit is wat je zoekt.
De foto betreft de verlengingsadaptor voor het rempedaal en het schakelpedaal.
Dus niet voor de voetsteunen.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: Positie voetsteunen passagier

Ongelezen bericht door Dingeman »

Henk1968 schreef: 17 jul 2018, 07:22 Ik heb een foto gevonden van de steun die ik ooit gezien heb en waarnaar ik opzoek ben.
Natuurlijk durf ik het niet met zekerheid te zeggen, maar dit lijkt erg veel op een zelfgemaakte "voetsteunverlager". Mits zeer degelijk gemaakt kan het uiteraard ook functioneel zijn. Ik moet er niet aan denken dat als je duo er op gaat staan/steunen en hij verbuigt of breekt af, wat er dan kan gebeuren. Zeker tijdens het rijden.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Henk1968
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 jun 2018, 13:21
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Roermond

Re: Positie voetsteunen passagier

Ongelezen bericht door Henk1968 »

Dingeman schreef: 17 jul 2018, 09:16
Henk1968 schreef: 17 jul 2018, 07:22 Ik heb een foto gevonden van de steun die ik ooit gezien heb en waarnaar ik opzoek ben.
Natuurlijk durf ik het niet met zekerheid te zeggen, maar dit lijkt erg veel op een zelfgemaakte "voetsteunverlager". Mits zeer degelijk gemaakt kan het uiteraard ook functioneel zijn. Ik moet er niet aan denken dat als je duo er op gaat staan/steunen en hij verbuigt of breekt af, wat er dan kan gebeuren. Zeker tijdens het rijden.
De persoon die hiermee gereden heeft ken ik. Hij heeft er jarenlang plezier van gehad met zijn vrouw achterop. Helaas kon ik ze niet overnemen na verkoop van de motor. En altijd opstappen via de voetsteun. De degelijkheid is er dus weldegelijk.
Isaac
Berichten: 951
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: Positie voetsteunen passagier

Ongelezen bericht door Isaac »

Nu ik de constructie gezien heb dan heb ik inderdaad een link naar een ander product geplaatst.
Ze zullen best wel bestaan want ik zie in de steunen op jouw foto geen zelfbouw beugel. Maar uiteraard niet onmogelijk.
Als zo'n beugel het begeeft dan is dat gegarandeerd met opstappen. Dan staat het hele gewicht op een steun. Tijdens de rit is die kracht slecht licht belast.
Ik zoek nog even hier en daar naar zo'n beugel. Vaak hebben andere leden toch andere leveranciers van onderdelen. En 1 één is voldoende.

Weet die persoon niet meer waar of hoe hij aan de steunen is gekomen?
Isaac
Berichten: 951
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: Positie voetsteunen passagier

Ongelezen bericht door Isaac »

Ze zijn korter, vermoedelijk ook duurder, maar ze zijn er.
https://motorplaza.net/wunderlich-voets ... bijrijder/

Deze zijn voor een ander merk maar lijken wel wat op de door jou geplaatste foto
http://www.chopperonderdelen.nl/index.p ... ts_id=1496
Laatst gewijzigd door Isaac op 17 jul 2018, 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Henk1968
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 jun 2018, 13:21
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Roermond

Re: Positie voetsteunen passagier

Ongelezen bericht door Henk1968 »

Isaac schreef: 17 jul 2018, 09:50 Nu ik de constructie gezien heb dan heb ik inderdaad een link naar een ander product geplaatst.
Ze zullen best wel bestaan want ik zie in de steunen op jouw foto geen zelfbouw beugel. Maar uiteraard niet onmogelijk.
Als zo'n beugel het begeeft dan is dat gegarandeerd met opstappen. Dan staat het hele gewicht op een steun. Tijdens de rit is die kracht slecht licht belast.
Ik zoek nog even hier en daar naar zo'n beugel. Vaak hebben andere leden toch andere leveranciers van onderdelen. En 1 één is voldoende.

Weet die persoon niet meer waar of hoe hij aan de steunen is gekomen?
Nee helaas. Zaten destijds ook al op de motor.
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 762
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, import (D)
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: Positie voetsteunen passagier

Ongelezen bericht door siebke »

Op de -1100- had ik voetsteunverlagers voor de duo van Vermoolen. Deze waren ook nog eens verstelbaar d.m.v. een vertanding. Eega stapte daar ook altijd mee op. Gekocht toentertijd bij De Hobbyist te Hunsel.
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Gebruikersavatar
meilink
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jul 2018, 22:59
Type: R1250RT
Land: Deutschland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim

Re: Positie voetsteunen passagier

Ongelezen bericht door meilink »

Je kunt inderdaad bij Verholen in Duitsland verlaagde steunen bestellen, zijn ook geschikt voor de Duo
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 762
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, import (D)
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: Positie voetsteunen passagier

Ongelezen bericht door siebke »

Juist ja, Verholen..... :mrgreen:
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Gesloten

Terug naar “Over: Alle overige relevante (technische) onderwerpen”