Uitlaat
- Dingeman
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
- Type: R1200RT
- Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: West Brabant
Re: Uitlaat
En,,,,, leg eens uit en beschrijf eens, waarom wil jij zo graag een "zwaarder" geluid.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
- wobbert
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:11
- Type: R1200RT
- Bijz: Van Harten special
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Almere
Re: Uitlaat
Ik weet wel waarom ;-)
Vind de standaard uitlaat ook 2x niks dus ik heb een Akra inclusief Remus-bochten (geen kat en geen balanspijp).
Vind de standaard uitlaat ook 2x niks dus ik heb een Akra inclusief Remus-bochten (geen kat en geen balanspijp).
-
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 27 dec 2011, 02:20
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R1200GSA
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: twente
Re: Uitlaat
Wobbert zei:
Ook met de standaard demper geeft dit een ander "Zwaarder" geluid waarvan je echt niet kunt zeggen dat het lawaai is.
Gr v Ciske
Zo'n setje Remus bochten in goede conditie heb ik momenteel op Marktplaats staan.Ik weet wel waarom ;-)
Vind de standaard uitlaat ook 2x niks dus ik heb een Akra inclusief Remus-bochten (geen kat en geen balanspijp).
Ook met de standaard demper geeft dit een ander "Zwaarder" geluid waarvan je echt niet kunt zeggen dat het lawaai is.
Gr v Ciske
- wobbert
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:11
- Type: R1200RT
- Bijz: Van Harten special
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Almere
Re: Uitlaat
Geen kat maakt idd al heel veel verschil!ciske schreef: ↑23 aug 2018, 08:37 Wobbert zei:
Zo'n setje Remus bochten in goede conditie heb ik momenteel op Marktplaats staan.Ik weet wel waarom ;-)
Vind de standaard uitlaat ook 2x niks dus ik heb een Akra inclusief Remus-bochten (geen kat en geen balanspijp).
Ook met de standaard demper geeft dit een ander "Zwaarder" geluid waarvan je echt niet kunt zeggen dat het lawaai is.
Gr v Ciske
Suc6 met de verkoop. Ik zou het wel weten
- Speedy Gonzales
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 09 nov 2015, 18:31
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Burgum
Re: Uitlaat
Ik heb op mijn 1200 van 2012 een uitlaatdemper van een GS pas gemaakt. Hoefde maar weinig aan veranderd te worden. Is wel een demper van een DOHC. Geeft toch een behoorlijk zwaardere en wat agressieve brom zonder "vervelend"te worden. Dempers zijn voor paar tientjes wel te vinden.
- Bert M
- Erelid
- Berichten: 2313
- Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: Uitlaat
Ja hoor. En zo krijgen de Hollandse dijkbewoners uiteindelijk vanzelf wat ze willen: Dijkafsluitingen voor motorfietsen. Ga zo door heren!...Geeft toch een behoorlijk zwaardere en wat agressieve brom...
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
- abhteh
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 09 feb 2011, 13:53
- Type: R1200RT
- Land: holland
- Woonplaats of omgeving: heemskerk
Re: Uitlaat
Bert, ik sluit mij helemaal aan bij jouw commentaar.
Tuurlijk is het een gaaf geluid om een motor heerlijk te horen brullen/grommen/blaffen/knallen.
Ook ik kan hier in de juiste setting (circuit) kippenvel van krijgen.
Maar al dit geweld hoort gewoon niet meer op de openbare weg.
Tuurlijk is het een gaaf geluid om een motor heerlijk te horen brullen/grommen/blaffen/knallen.
Ook ik kan hier in de juiste setting (circuit) kippenvel van krijgen.
Maar al dit geweld hoort gewoon niet meer op de openbare weg.
- Speedy Gonzales
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 09 nov 2015, 18:31
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Burgum
Re: Uitlaat
En toch is de demper van de 1200 GS normaal toegestaan en het overige uitlaatsysteem identiek. Dus wat hier nou voor overlast voor dijkbewoners zou ontstaan snap ik niet helemaal. Ja er zijn mensen die een gs van het DOCH type hebben die vinden dat de demper te veel lawaai maakt, maar daarom is die nog niet illegaal toch ??
- Dingeman
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
- Type: R1200RT
- Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: West Brabant
Re: Uitlaat
Begrippen die jij hierboven aanhaalt zoals "normaal toegestaan", "legaal" en "niet illegaal" hebben volgens mij maar weinig te maken met begrippen als "lawaai" en "overlast". Volgens mij is elk geluid lawaai en kan elk geluid worden ervaren als overlast, zeker als je hiermee continu, nagenoeg continu of vele malen per dag mee wordt geconfronteerd (dijkbewoners). Zeer zeker als het allemaal niet toegestaan, en dus illegaal, is.Speedy Gonzales schreef: ↑31 aug 2018, 18:58 En toch is de demper van de 1200 GS normaal toegestaan en het overige uitlaatsysteem identiek. Dus wat hier nou voor overlast voor dijkbewoners zou ontstaan snap ik niet helemaal. Ja er zijn mensen die een gs van het DOCH type hebben die vinden dat de demper te veel lawaai maakt, maar daarom is die nog niet illegaal toch ??
Bedenk dat elke wijziging/verandering aan je uitlaatsysteem teneinde een harder en/of zwaarder geluid te verkrijgen jij dit zelf niet alleen ervaart. Veel mensen worden door jou toch "verplicht" om dit geluid/lawaai ongewild mede aan te horen en dit als overlast te ervaren.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
- Benji
- Berichten: 555
- Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:59
- Type: R1150RT
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Limburg
- Locatie: Hoeselt
Re: Uitlaat
Als je een andere uitlaat monteert met E keur en db-killer en je laat hem er natuurlijk ook inzitten, zie ik totaal geen probleem met een andere uitlaat.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
- EileRT
- Forumbeheerder
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Re: Uitlaat
Ik ben het volledig met Dingeman eens. Hij raakt hier mijns inziens de kern van de discussie die ook in het volgende topic annex poll aan de orde komt:
viewtopic.php?f=47&t=14512
viewtopic.php?f=47&t=14512
Dingeman schreef: ↑31 aug 2018, 19:38Begrippen die jij hierboven aanhaalt zoals "normaal toegestaan", "legaal" en "niet illegaal" hebben volgens mij maar weinig te maken met begrippen als "lawaai" en "overlast". Volgens mij is elk geluid lawaai en kan elk geluid worden ervaren als overlast, zeker als je hiermee continu, nagenoeg continu of vele malen per dag mee wordt geconfronteerd (dijkbewoners). Zeer zeker als het allemaal niet toegestaan, en dus illegaal, is.Speedy Gonzales schreef: ↑31 aug 2018, 18:58 En toch is de demper van de 1200 GS normaal toegestaan en het overige uitlaatsysteem identiek. Dus wat hier nou voor overlast voor dijkbewoners zou ontstaan snap ik niet helemaal. Ja er zijn mensen die een gs van het DOCH type hebben die vinden dat de demper te veel lawaai maakt, maar daarom is die nog niet illegaal toch ??
Bedenk dat elke wijziging/verandering aan je uitlaatsysteem teneinde een harder en/of zwaarder geluid te verkrijgen jij dit zelf niet alleen ervaart. Veel mensen worden door jou toch "verplicht" om dit geluid/lawaai ongewild mede aan te horen en dit als overlast te ervaren.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
- EileRT
- Forumbeheerder
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Re: Uitlaat
Om de discussie over (aftermarket) uitlaten centraal te houden op één plaats (viewtopic.php?f=47&t=14512) wordt dit topic gesloten.
Eilert
Moderator
Eilert
Moderator
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert