verschil in opbokken tussen r1100rt en r1200rt
verschil in opbokken tussen r1100rt en r1200rt
vorige week een rondje gereden op een r1200 rt die een maat van me heeft gekocht
moet zeggen dat ik mijn 1100 lekkerder vindt rijden
(gewoon omdat het de mijne is )
wat me wel opviel is dat de 1200 veel makkelijker op de middenbok te zetten was scheelde nogal wat met de mijne
je zou zeggen dat er weinig verschil zou moeten zitten doordat de bouwmethode vrijwel gelijk is ?
iemand een verklaring hiervoor ?
vrg maRTin
moet zeggen dat ik mijn 1100 lekkerder vindt rijden
(gewoon omdat het de mijne is )
wat me wel opviel is dat de 1200 veel makkelijker op de middenbok te zetten was scheelde nogal wat met de mijne
je zou zeggen dat er weinig verschil zou moeten zitten doordat de bouwmethode vrijwel gelijk is ?
iemand een verklaring hiervoor ?
vrg maRTin
- EileRT
- Forumbeheerder
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Re: verschil in opbokken tussen r1100rt en r1200rt
De is ruim 30 kilo zwaarder dan de maRTin. Dat zou een verklaring kunnen zijn . . .
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
- Nico4sen
- 2023
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
- Type: R1200RT
- Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân
Re: verschil in opbokken tussen r1100rt en r1200rt
Mijn ervaring is juist andersom. Ik vond de makkelijker opbokken dan m'n [emoji848]
Hartelijke groet,
Nico
Hartelijke groet,
Nico
Re: verschil in opbokken tussen r1100rt en r1200rt
oke, kennelijk een andere beleving of zo
het is voor mij ieder geval wel een reden om ooit eens een 1200 aan te schaffen, gezien de lichamelijke conditie
zal nog wel eventjes duren
- HenkvanR
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 15 jun 2009, 09:53
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
- Locatie: Apeldoorn
Re: verschil in opbokken tussen r1100rt en r1200rt
Mijn vorige, R1100RT, was moeilijker op te bokken na het verlagen met Hyperpro veren misschien is dit in dit geval ook het verschil, de hoogte ?
Hartelijk groeten van iPhone aan alle forumleden
Hartelijk groeten van iPhone aan alle forumleden
HenkvanR
Re: verschil in opbokken tussen r1100rt en r1200rt
die van mij is in de volledige originele staat dus dat kan het niet zijn
zal dat gewichts- verschil wel zijn
dus maar even mee leren leven met grote regelmaat op de jyffie laten staan is denk ik ook niet goed
ach wellicht komt er nog wel een knutsel 1200 langs
- Ben1200RT
- 2024
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 15:40
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Divers
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Salland
Re: verschil in opbokken tussen r1100rt en r1200rt
Ik heb nu een R1200RT en ik vind de 1100RT toch gemakkelijker opbokken. Doordat de 1100 een handgreep heeft en een mooi zwaartepunt in het midden trek je hem heel gemakkelijk op de bok. Bij de 1200 zit de handgreep verder naar achteren waardoor je het gewicht ook meer achterover moet trekken. Je kunt bij de 1200 wel je (gebrek) aan kilo's op de voetsteun (middenbok) zetten en hem daarmee helpen om over het dode punt te gaan.
Groeten Ben1200RT
Groeten Ben1200RT
Wie op tijd vertrekt ................ hoeft zich niet te haasten.
- EileRT
- Forumbeheerder
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Re: verschil in opbokken tussen r1100rt en r1200rt
Behalve HenkvanR, die zijn vorige heeft verlaagd en dus meer moeite had met opbokken, hebben zowel Nico4sen als Ben1200RT het minder moeilijk met het opbokken van de dan met hun huidige .
Mijn conclusie: ondanks de ruim 30 kilo lichtere 1200 t.o.v. de 1100 is de eerst genoemde toch aanmerkelijk moeilijker met het opbokken. En daar heb ik nog maar zéér weinig forumleden over gehoord . . .
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
- siebke
- Berichten: 762
- Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
- Type: R1200RT
- Bijz: 2009, import (D)
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Peel en Maas
Re: verschil in opbokken tussen r1100rt en r1200rt
Da's ook mijn ervaring dat de lastiger op te bokken is dan de . De greep van de zit niet alleen hoger, maar ook verder naar achteren, zodat je de armen veel meer en horizontaler moet strekken, wat krachtsverlies betekent.
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
- Dingeman
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
- Type: R1200RT
- Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: West Brabant
Re: verschil in opbokken tussen r1100rt en r1200rt
Het is voor mij al een hele poos geleden dat ik een R1100RT en/of een R1150RT op de bok heb gezet. Dus ik kan me niet (meer) herinneren of dit inderdaad gemakkelijker gaat dan bij de huidige R1200RT (DOHC). Maar ik kan niet zeggen dat ik nu veel moeite heb met het opbokken van mijn huidige R1200RT, ongeacht of hij onbeladen of vol beladen is.
Het is een "techniekje", een goed "samenspel" van kracht en lichaamsgewicht met uiteraard gebruikmakend van stuur (linker hand), handgreep (rechter hand) en voetsteun (rechter voet). Als je de kracht (handen/armen) precies gelijktijdig inzet met het gebruik van je lichaamsgewicht op de voetsteun dan gaat het opbokken bij mij best heel gemakkelijk.
Uiteraard zal lichaamslengte hierbij ook van invloed zijn.
Het is een "techniekje", een goed "samenspel" van kracht en lichaamsgewicht met uiteraard gebruikmakend van stuur (linker hand), handgreep (rechter hand) en voetsteun (rechter voet). Als je de kracht (handen/armen) precies gelijktijdig inzet met het gebruik van je lichaamsgewicht op de voetsteun dan gaat het opbokken bij mij best heel gemakkelijk.
Uiteraard zal lichaamslengte hierbij ook van invloed zijn.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
- HenkvanR
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 15 jun 2009, 09:53
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
- Locatie: Apeldoorn
Re: verschil in opbokken tussen r1100rt en r1200rt
Zo doe ik het ook, volle gewicht n de strijd, hahaha, maar gaat inderdaad makkelijk met de R1200RT met wat gewicht op de jiffie.Dingeman schreef: ↑17 nov 2018, 09:15 Het is voor mij al een hele poos geleden dat ik een R1100RT en/of een R1150RT op de bok heb gezet. Dus ik kan me niet (meer) herinneren of dit inderdaad gemakkelijker gaat dan bij de huidige R1200RT (DOHC). Maar ik kan niet zeggen dat ik nu veel moeite heb met het opbokken van mijn huidige R1200RT, ongeacht of hij onbeladen of vol beladen is.
Het is een "techniekje", een goed "samenspel" van kracht en lichaamsgewicht met uiteraard gebruikmakend van stuur (linker hand), handgreep (rechter hand) en voetsteun (rechter voet). Als je de kracht (handen/armen) precies gelijktijdig inzet met het gebruik van je lichaamsgewicht op de voetsteun dan gaat het opbokken bij mij best heel gemakkelijk.
Uiteraard zal lichaamslengte hierbij ook van invloed zijn.
HenkvanR
- EileRT
- Forumbeheerder
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Re: verschil in opbokken tussen r1100rt en r1200rt
Gelukkig maar mannen . . .
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
Re: verschil in opbokken tussen r1100rt en r1200rt
zal wel een combinatie zijn van het gewichtsverschil tussen beide modellen
en door allerlei medische mankementen verzwakte lichamelijke conditie.
maar neemt niet weg de brommeRT bevalt uitstekend dan maar regelmatig op de jiffy
maRTin
en door allerlei medische mankementen verzwakte lichamelijke conditie.
maar neemt niet weg de brommeRT bevalt uitstekend dan maar regelmatig op de jiffy
maRTin