Tanklint / Benzinemeter /foil sensor

Alle overige relevante technische en mechanische items aangaande: BMW R850RT - R1100RT - RT1150RT - R1200RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Dingelbert
Berichten: 139
Lid geworden op: 22 apr 2009, 22:26
Type: R1200RT
Bijz: Full options, Rapid Bike Kit, Laser uitlaat
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Horst
Locatie: Horst aan de Maas

Tanklint / Benzinemeter /foil sensor

Ongelezen bericht door Dingelbert »

Al veel is er gezegd over het tanklint van de RT1200RT bouwjaar (ik meen) tot 2009. Steeds weer problemen, zappen etc.
Afgelopen jaren heb ik het lint al een keer laten vervangen (€ :evil: ) en ontelbare keren gezapt.
Sinds het voorjaar heb ik tester gespeeld voor de oplossing: een door iemand die er verstand van heeft ontwikkelde chip én een vlotter van een Duitse auto (niet BMW). Na verschillende test-versies en een gezamenlijke inbouw-actie leek er licht aan de horizon. Echter de vereiste kalibratie én verlenging ontluchtingsslangetje bleek noodzakelijk. Afgelopen dagen bij Simako Elst gebeurd.
Vandaag was het spannende moment: zou het werken?
En jawel. Tankinhoud wordt prima weergegeven, BC laat zien wat hij moet laten zien.. Onderweg getankt. Werkt prima.
voor nieuwsgierigen: https://www.proebeemer.nl/producten/flo ... 2-r1200rt/
Ik ben er blij mee _004
Peter
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Tanklint / Benzinemeter /foil sensor

Ongelezen bericht door Bert M »

Niet goedkoop, maar klinkt als een adequate oplossing die een hoop malheur gaat voorkomen(en daardoor dus zeker niet te duur) _004
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Gebruikersavatar
scan
Berichten: 753
Lid geworden op: 14 jul 2011, 17:39
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Re: Tanklint / Benzinemeter /foil sensor

Ongelezen bericht door scan »

Ik denk dat een originele vervangingsmeter misschien wel meer gaat kosten.
Gebruikersavatar
Mello
Berichten: 133
Lid geworden op: 30 aug 2010, 19:40
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Nieuweschans

Re: Tanklint / Benzinemeter /foil sensor

Ongelezen bericht door Mello »

Jaar geleden het originele lint laten vervangen. Kosten € 130,- ex BTW en uurloon. Vanwege andere werkzaamheden weet ik niet het exacte bedrag maar zal in de buurt liggen van het alternatief.

[groet] Johan
Gebruikersavatar
Dingelbert
Berichten: 139
Lid geworden op: 22 apr 2009, 22:26
Type: R1200RT
Bijz: Full options, Rapid Bike Kit, Laser uitlaat
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Horst
Locatie: Horst aan de Maas

Re: Tanklint / Benzinemeter /foil sensor

Ongelezen bericht door Dingelbert »

Mello schreef: 15 nov 2018, 11:54 Jaar geleden het originele lint laten vervangen. Kosten € 130,- ex BTW en uurloon. Vanwege andere werkzaamheden weet ik niet het exacte bedrag maar zal in de buurt liggen van het alternatief.

[groet] Johan
Prijs van de linten is behoorlijk aan het stijgen heb ik de indruk. Montage van de FC-2 is iets meer werk, maar weegt niet op tegen steeds weer een nieuw lint, volgens mij.
Proe_Beemer
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 sep 2017, 11:47
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Panningen

Re: Tanklint / Benzinemeter /foil sensor

Ongelezen bericht door Proe_Beemer »

Even een opsomming van de combinatie mogelijkheden voor Float Control 1 (FC1) en Float Control 2 (FC2) voor ombouw van tanklint naar vlotter bij de GS(A) en R1200RT, zie ook de test van Dingelbert.
De gebruikte connectoren zijn origineel zoals bij BMW en dus geen 3D fabrikaten.

Mogelijkheden;

- GSA -> FC1 (het blauwe blokje op de site) + originele BMW GSA vlotter van een nieuwere GSA, deze past op de pompunit.
- GS* -> FC2 + originele BMW GS vlotter van een nieuwer type GS, vlotter wordt op de normale manier geplaatst.
- RT1200RT* -> FC2 + autovlotter die ik modificeer en kan op het pomplichaam van de RT worden gemonteerd met twee RVS plaatschroeven.

* voor de RT en GS verschilt alleen de software dus het kastje is hetzelfde.

zie ook mijn website www.proebeemer.nl
Gesloten

Terug naar “Over: Alle overige relevante (technische) onderwerpen”