Motor trek naar links

Alle overige relevante technische en mechanische items aangaande: BMW R850RT - R1100RT - RT1150RT - R1200RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 sep 2018, 17:52
Type: R1100RT
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Overijssel

Motor trek naar links

Ongelezen bericht door Bart »

Middag mensen heb een vraag als ik de motor in zijn vrij start en hij loopt en ik geef wat gas dan trekt de motor naar links toe
Is dan normaal ? Van BMW 1100 rt en als ik weg rij hoor een harde klap ? Of is er wat aan de hand ik hoor het graag ik heb hem nog niet zo lang gr Bart
Gebruikersavatar
HenkvanR
Berichten: 389
Lid geworden op: 15 jun 2009, 09:53
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn

Re: Motor trek naar links

Ongelezen bericht door HenkvanR »

Bart schreef: 18 nov 2018, 14:05 Middag mensen heb een vraag als ik de motor in zijn vrij start en hij loopt en ik geef wat gas dan trekt de motor naar links toe
Is dan normaal ? Van BMW 1100 rt en als ik weg rij hoor een harde klap ? Of is er wat aan de hand ik hoor het graag ik heb hem nog niet zo lang gr Bart
Dat je motor naar links trekt is het karakter van de boxer, als je stil staat bedoel je neem ik aan.
De knal zou ik niet weten, wel een schurend geluid van de ABS als je weg rijd.
[groet]
HenkvanR -1200-
tamme
Berichten: 128
Lid geworden op: 08 feb 2009, 12:44

Re: Motor trek naar links

Ongelezen bericht door tamme »

De knal is misschien de versnelling, die geluid geeft als je hem in zijn 1 zet
Isaac
Berichten: 951
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: Motor trek naar links

Ongelezen bericht door Isaac »

Zoals Henk al aangaf trek de motor wat naar links bij het gas geven. De boxer motor draait in de lengte as van het frame. Als je dan een slinger geeft om sneller te gaan draaien dan moet het blok, wat vast zit aan het frame, de tegen kracht leveren. En bij stilstand voel je dat gelijk.
De klap, is vermoedelijk een te zwaar gekozen woord. Zoals Tamme aan gaf verwacht ik ook dat je het geluid bedoelt bij het schakelen naar de 1e versnelling. Dat is overigens bij de meeste, ook niet BMW, motoren hoorbaar. Soms wat sterker en soms zelfs niet.
Als het een ander geluid betreft dan graag even aangeven wanneer je het waar neemt en waar het geluid vandaan lijkt te komen.
Gesloten

Terug naar “Over: Alle overige relevante (technische) onderwerpen”