benzine lekkage r1150rt

Alle overige relevante technische en mechanische items aangaande: BMW R850RT - R1100RT - RT1150RT - R1200RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
the Freez
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 nov 2018, 09:33
Type: R1150RT
Bijz: Wintermotor
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Medemblik

benzine lekkage r1150rt

Ongelezen bericht door the Freez »

<t>Geacht forum,<br/>
Ik rijdt nu sinds enige tijd met volste tevredenheid voor woon-werkverkeer een r1150rt uit 2002.<br/>
Gisteren toen ik van mijn werk naar huis reed spoot na 1000meter de benzine onder uit mijn motor. <br/>
Ik heb het contact verbroken en toen stopte de stroom om vervolgens op contact weer te gaan spuiten. Wel liep de motor gewoon op 2 cilinders en kon ik hem nog net voordat de tank helemaal leeg was weer naar zijn plek terug rijden.Voor zover ik dat aan kan aannemen zit er tussen de brandstofpomp en de injectoren iets niet in orde.<br/>
Mijn technische kennis van BMW motoren reikt helaas enkel van van F650 tot K75. Dus voordat is zinloos aan kappen ga lopen sleutelen zou ik jullie willen vragen of iemand weet wat er mis kan zijn, waar ik dat moet zoeken en of ik het zelf kan verhelpen of beter gelijk naar de dealer kan?<br/>
<br/>
alvast bedankt<br/>
met vriendelijke groet,<br/>
<br/>
the Freez</t>
Isaac
Berichten: 951
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: benzine lekkage r1150rt

Ongelezen bericht door Isaac »

Vanaf de brandstofpomp wordt de hoge druk naar een drukregelaar en verdeelblok gestuurd. Je geeft aan dat beide cilinders gewoon werken. Dan denk ik dat de overstort, die terug loopt naar de tank, los is geschoten.
Je zal dus vermoedelijk onder de tank moeten zijn om dit probleem op te lossen. Ik dacht dat ik voor dit type al een paar keer iets over de koppelingen had gelezen die lekken. Ik zou dus even de zoek functie gebruiken om daar eens naar te kijken.
the Freez
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 nov 2018, 09:33
Type: R1150RT
Bijz: Wintermotor
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Medemblik

Re: benzine lekkage r1150rt

Ongelezen bericht door the Freez »

_004 Bedankt voor de tip.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: benzine lekkage r1150rt

Ongelezen bericht door Baird »

De R1150 heeft 2 quick-disconnect koppelingen in de brandstofleidingen, zitten rechts-onder de tank iets voor het rechter gasklephuis. Het 'mannetje' van die koppelingen is origineel van plastic en berucht om het afbreken (ook spontaan), er zijn prima metalen vervangers te verkrijgen, alleen de mannetjes vervangen!

Rechter Tupperware er even afhalen en checken. Zit het toch in de brandstoftoevoer leidingen/drukregelaar dan zijn die in overvloed te krijgen bij Boonstra, verder kan er ook een sealtje van een van de injectors het begeven hebben.

Brilletje op, motor open maken en contact aanzetten en je weet het.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
the Freez
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 nov 2018, 09:33
Type: R1150RT
Bijz: Wintermotor
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Medemblik

Re: benzine lekkage r1150rt

Ongelezen bericht door the Freez »

_004 Bedankt allemaal, inmiddels is alles verholpen. Het was de retourleiding die was los geschoten. Meteen ook maar wat verouderde slangetjes vervangen. De tip van de metalen klemmetjes ook maar gelijk in het verhaal meegenomen.

nu is the Freez weer klaar voor de winter ;)
Gesloten

Terug naar “Over: Alle overige relevante (technische) onderwerpen”