reflecterende stickers/striping op motor

Alle overige relevante technische en mechanische items aangaande: BMW R850RT - R1100RT - RT1150RT - R1200RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
nomko

reflecterende stickers/striping op motor

Ongelezen bericht door nomko »

Hallo,

Ik was oip zoek naar reflecterende stickers/striping voor op de motor voor extra zichtbaarheid. Nu zag ik dat deze topic gesloten is. En via een zoektocht op internet zag ik deze online webshop die stickers verkoopt voor o.a. -1200- .

Ivm. zichtbaarheid/veiligheid doen?
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 754
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, bijna full options
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: reflecterende stickers/striping op motor

Ongelezen bericht door siebke »

Wettelijk mag er geen witte reflectie op de achterzijde van een vervoermiddel.... :!: , alleen rood of oranje.
Dus heb ik voor een luttel bedragje 2 zelfklevende oranje reflectoren (+/- 3 x 7 cm), horizontaal op de zijkofferachteronderzijde zover mogelijk aan de buitenkant, geplakt. Dit is voor achteropkomend verkeer goed zichtbaar.
Over 'mooi' valt te discussiëren welke reflectie het moet zijn.
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Isaac
Berichten: 950
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: reflecterende stickers/striping op motor

Ongelezen bericht door Isaac »

Aan de achterzijde zeker geen wit plakken. Buiten het feit dat het inderdaad niet mag kan dit ook verwarring (dus een schrik reactie) te weeg brengen.
Zelf heb ik 2 kleine ronde rode reflectoren aangebracht. Maar reflecterende tape in de kleur rood of oranje is vaak per meter te koop bij een goede automaterialen zaak of een motor zaak. Het voordeel van tape is dat je deze het hoekje om kan laten lopen en tevens hierdoor de achter zijkant laat opvallen.
nomko

Re: reflecterende stickers/striping op motor

Ongelezen bericht door nomko »

Isaac schreef: 04 feb 2019, 13:26 Aan de achterzijde zeker geen wit plakken. Buiten het feit dat het inderdaad niet mag kan dit ook verwarring (dus een schrik reactie) te weeg brengen.
Zelf heb ik 2 kleine ronde rode reflectoren aangebracht. Maar reflecterende tape in de kleur rood of oranje is vaak per meter te koop bij een goede automaterialen zaak of een motor zaak. Het voordeel van tape is dat je deze het hoekje om kan laten lopen en tevens hierdoor de achter zijkant laat opvallen.
Zag inderdaad ergens rode reflecterende tape in 2 breedtes op een rol van een meter (en ook rollen van langere lengtes). Dat wit niet mag weet ik, vind het wel raar dat zoiets dus wel verkocht wordt. Het ging ook om het idee maar om de hele achterkant vol te plakken vind ook weer overkill en teveel van het goede.

Ga es een rolletje rode reflector tape bestellen, lijkt me ook beter
Isaac
Berichten: 950
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: reflecterende stickers/striping op motor

Ongelezen bericht door Isaac »

Er zijn vele artikelen in de handel die wel verkocht mogen worden maar niet goedgekeurd zijn. Dit soort reflectie is een goed voorbeeld. Zo kan je ook blauwe lampjes kopen voor de auto of motor. Helaas zijn deze lampjes ook niet toegestaan. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden te noemen.
De reflecterende tape zijn er ook nog met motieven. Een tape met >>>>>>>> valt meer op dan een egale kleur. Ik zou zeker even gewoon een zaak binnen wandelen. Er is meer op de markt dan je denkt en de verkoper kan mogelijk een mooiere of betere oplossing hebben.
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 754
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, bijna full options
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: reflecterende stickers/striping op motor

Ongelezen bericht door siebke »

Een mooie invulling voor een druilerige dag. Op het topkoffer heb ik flinterdunne, niet al te grote reflectiestickers als hoogtemarkering. Die lieten echter los op de zijkoffers... .Wellicht was de ondergrond niet glad genoeg.
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Gesloten

Terug naar “Over: Alle overige relevante (technische) onderwerpen”