Nieuw met R1150RT - verschillende vragen

Alle overige relevante technische en mechanische items aangaande: BMW R850RT - R1100RT - RT1150RT - R1200RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
cognac
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 feb 2019, 07:53
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord-Holland

Nieuw met R1150RT - verschillende vragen

Ongelezen bericht door cognac »

Hoi RT-liefhebbers,

Zoals aangegeven wil ik het onderhoud zoveel mogelijk zelf gaan doen. Daarvoor heb ik een paar vragen:

- Welke upgrades/modificaties zijn jullie inziens absoluut de moeite waard? Denk aan verlichting etc?
- Welke olie raden jullie aan? 20w50? Welk merk? Synthetisch, mineraal of een combinatie?
- Moeten de splines van de aandrijfas gesmeerd worden?
- Mijn motor heeft geen cilinder beschermer, welk model/merk raden jullie aan? Zie ze ook op Aliexpress staan voor €20, iemand ervaring mee?
- Kunnen Led verstalers (type waar alle GS rijders permanent mee rijden) makkelijk gemonteerd worden? Liefst zonder te boren in kuip.
- Bestaat er een simpel onderhoudschema voor de R1150rt? Liefst in format zoals https://www.bmwk.nl/webPaginas/sleutele ... chemas.htm.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
scOOb
Berichten: 74
Lid geworden op: 07 okt 2016, 14:11
Type: R1150RT
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Kiewit

Re: Nieuw met R1150RT - verschillende vragen

Ongelezen bericht door scOOb »

Stalen remleidingen zijn zeker een aanrader moesten die er niet op zitten
Olie ... aan die discussie begin ik niet. :D ... avondvullend programma met popcorn :D :D :D
Verstralers ... niet direct monteerbaar, zal altijd beugel moeten voorzien.
Cilindebeschermers Ali : je krijgt waar je voor betaalt. Er zijn betere alternatieven, maar de prijs is evenredig.
Check bij Hornig of zo eens.
Onderhoudsschema : heb ik wel ergens liggen. Stuur me even een PB

Grtz,
scOOb
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4484
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Nieuw met R1150RT - verschillende vragen

Ongelezen bericht door EileRT »

Opmerking van uw Moderator:

Er worden in één topic verschillende vragen over verschillende onderwerpen gesteld. Dat is voor de doorzoekbaarheid van het forum niet wenselijk.

Wanneer je de zoekfunctie rechts bovenin de forumindex gebruikt zal je op veel vragen een antwoord krijgen. Dit is niet alleen een actief en dus levendig forum, maar het herbergt van de afgelopen tien jaren ook een enorme bibliotheek over vele uiteenlopende onderwerpen en dus topics. Het zijn er meer dan tienduizend. En het is allemaal goed doorzoekbaar! _004

Uiteraard kun je altijd een vraag dan wel vragen stellen wanneer je “iets” niet aantreft. Gebruik dan wel de daarvoor ingerichte topics.

Bedankt! _004
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Over: Alle overige relevante (technische) onderwerpen”