Stil vallen R850RT van 2004

Alle overige relevante technische en mechanische items aangaande: BMW R850RT - R1100RT - RT1150RT - R1200RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
stokerij
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mar 2012, 20:57
Type: R850RT
Land: belgie
Woonplaats of omgeving: antwerpen

Stil vallen R850RT van 2004

Ongelezen bericht door stokerij »

Na lang zoeken waarom mijn moto altijd stil viel, bleek het de benzine pomp te zijn... Helaas was deze 2 jaar geleden al eens vervangen. Maar blijkbaar kan dezen niet tegen de goede E10 benzine. Nu steekt er een pomp in van Bosch. En we tanken geen E10 meer... Hopelijk kan de moto nog wel wat kilometerkes mee.
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: Stil vallen R850RT van 2004

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Hm, volgens BMW zelf kan E10 benzine zonder problemen gebruikt worden in alle BMW motorfietsen. Weet je zeker dat het gebruik avan E10 de oorzaak is of is dat "giswerk? Het komt nogal eens voor dat allerlei problemen aan E10 worden toegeschreven, terwijl dat niet het geval is. Wat de boer niet kent.....
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
stokerij
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mar 2012, 20:57
Type: R850RT
Land: belgie
Woonplaats of omgeving: antwerpen

Re: Stil vallen R850RT van 2004

Ongelezen bericht door stokerij »

Volgens BMW website mag het, in de praktijk is het wel wat anders... Hier bij de BMW dealer staan er verschillende met defecte pompen door E10... Ik tank het niet meer. 2 pompen op 2 jaar is genoeg.
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 754
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, bijna full options
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: Stil vallen R850RT van 2004

Ongelezen bericht door siebke »

Toch vreemd.... met mijn -1100- heb ik in het verleden regelmatig E10 bij onze oosterburen getankt en geen vuiltje aan de lucht. Deed ik ook jaar na jaar voor 99,9% met mijn Koreaanse 4-wieler die ik in 2005 nieuw kocht. Bij de laatste tankbeurten echter ook 2x bij de zuiderburen E10 getankt. Op beide tankbeurten protesteerde de Koreaan nogal :$ met een onregelmatige loop, slecht starten en merkbaar hoger verbruik. Dat geeft bij mij reden te concluderen dat er per land nogal wat kwaliteitsverschil in de aangeboden E10 zit :O en kan het relaas en het argument van 'stokerij' dus wel volgen v.w.b. de benzinepompperikelen.
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Gesloten

Terug naar “Over: Alle overige relevante (technische) onderwerpen”